زاکانی در نشست انجمن اسلامی دانشجویان:

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ضمن برشمردن هجده مشکل امروز جامعه به عنوان دغدغه های مردم اظهار داشت: امروز اگر کسی جامعه را تحویل گرفت فقط پاک بودن کافی نیست بلکه باید علاوه بر پاک بودن فساد ستیز هم باشد چرا که در غیر این صورت فساد رواج پیدا خواهد کرد.

علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست انجمن اسلامی دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد خطاب به دانشجویان با بیان اینکه شما باید از بالا به مشکلات جامعه نگاه کنید چرا که اگر در دوران دانشجویی این نگاه را داشته باشید بعد ها حتما در جامعه موثرخواهید شد، گفت: اما اگر بخواهید در مسائل ظاهری جزئی وحواشی در گیر شوید راهی برای ترقی و ایجاد خدمت گذاری برای خودتان باز نمی کنید.

وی اظهار داشت: ۳۴ سال از انقلاب اسلامی می گذرد اما هنوز شرایط مطلوب برای جامعه ما پیش نیامده است؛ البته نمی خواهیم مثل دیگران سیاه نمایی کرده ومنزلت عظمت وخدمات انقلاب را نادیده بگیریم.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: انقلاب اسلامی جایگاه ویژه و ممتازی پیدا کرده و دو رمز پیروز تا کنون در همه برهه ها ولایت فقیه ومردم و به تبع آن کسانی که در این میدان خدمت گزاری شایسته کردند هستند.

وی با بیان اینکه بعد از ۳۴ سال از پیروزی انقلاب هنوز در جایگاهی که انتظار می رفت نیستیم گفت: انقلاب اسلامی در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه است.

زاکانی تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب بیان داشتند انقلاب ۵ مرحله دارد انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی و فرمودند غایت ما تمدن اسلامی است و با این نگاه هنوز ما در میانه راه یعنی در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم.

زاکانی در ادامه افزود: البته دولت نه به معنی قوه مجریه بلکه همه مسوولان نظام اسلامی هستند که باورواعتقاد به اسلام و دغدغه داشته باشند.

گرچه در دانشگاه نیستم اما دغدغه هایم را حفظ کردم/ اولین مشکل نبود الگوی اسلامی

وی با بیان اینکه بنده گرچه دیگر مانند شما در دانشگاه فعال نیستم اما هنوز دغدغه های انقلابی خودم را حفظ کرده ام گفت: شاید اگر به من بگویند اولین اشکال کار چیست که نتوانستیم به غایت انقلاب برسیم می گویم اولین مشکل نبود الگو، نقشه و مسیر درست است.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: خاتمی و هاشمی الگوی عاریه گرفته شده از غرب را ترجمه و پیاده سازی کردند ودر کنار خیرات، آسیب های بسیاری به جامعه زده و جامعه را دچار انحراف کردند.

وی اظهار داشت: آنها توجه به این ندارند که الگوی غربی نمی تواند ایران را به سمت غایت انقلاب رهمنون سازد واینکه با الگوی غربی نمی شود جامعه اسلامی ساخت.

زاکانی با بیان اینکه اصرار رهبر معظم انقلاب بر الگوی پیشرفت اسلامی به این خاطر است که جامعه ما یک خلا اساسی دارد گفت: باید نقطه عزیمت حرکت جامعه و مسوولان ما از اسلام و معارف دینی باشد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه اخیرا شنیدم یکی ازاقایان گفته است ما مشکل الگویی نداریم اظهار داشت: اولین مشکل جامعه ما بی الگویی است و به این خاطراست که مقام معظم رهبری برالگوی پیشرفت اسلامی تاکید کردند.

دبیر کل جمعیت رهپویان تصریح کرد: ما به عنوان جمعیت رهپویان پیش از اینکه بنده برای برای ورود به انتخابت موضوعیت داشته باشم از ابتدای سال گذشته به بحث پیشرفت اسلامی پرداختیم و با آسیب شناسی کشور درآخرین جلسه به گفتمان پیشرفت اسلامی رسیدیم و خدا رو شکر وقتی مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد پارسال و در سفر خراسان شمالی به این موضوع تاکید کردند فهمیدیم که مسیر را درست انتخاب کرده ایم.

وی با بیان اینکه ما قبل از اینکه به فرد برسیم از گفتمان شروع کرده ایم گفت: نقطه عزیمت ما از اسلام و معارف دینی است. لذا اگر مشکل بی الگویی ماحل نشود مشکلات دیگر هم ادامه خواهد داشت.

همه شعار های انقلاب در دستور کار روسای جمهور قرار نگرفته است

زاکانی در بیان مشکل دوم جامعه تصریح کرد: تاکنون همه شعار های انقلاب در دستور کار روسای جمهور قرارنگرفته است، آقای هاشمی توسعه اقتصادی، خاتمی هم آزادی سیاسی را پیگیری و توسعه سیاسی را وعده داد و احمدی نژاد هم عدالت گستری و مبارزه با فساد را شعار خود قرار داد در حالی که همه این ها شعار های انقلاب هستند.

دبیر کل جمعیت رهپویان اتقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هاشمی و خاتمی الگوی غلط آوردند و احمدی نژاد هم از بی الگویی رنج می برد و طور دیگری آسیب می زند گفت: همه شعارهای انقلاب در کنار هم پیکره مناسبی را می سازند که وقتی به سمت این آرمانها حرکت کنیم به بهترین وجه کاستی های جامعه رفع می شود.

زاکانی با اشاره به موضوع فرهنگ و توجه به این موضوع در کشور گفت: زیر بنای ساخت جامعه اسلامی فرهنگ است و تعلیم تربیت نقش پیش ران و تحول افرین را دارد که مربوط به گفتمان پیشرفت اسلامی است درست عکس غرب که اقتصاد زیربنای جامعه ان است و همه چیز بر اساس اقتصاد سنجیده می شود.

برخی قدرت را طعمه و یا محلی برای جبران کاستی ها می دانند

نماینده مردم تهران اظهار داشت: سومین مشکل و دغدغه بحث نگاه به قدرت است. قدرت یک امانت الهی است که در اصل ۱۲۱ قانون اساسی به ان اشاره شده است اما برخی به آن مانند یک طعمه یا محلی برای رسیدن و جبران کاستی های گذشته استفاده می کنند.
وی در ادامه افزود این نوع نگاه صرفا مادی به قدرت امکانی را برای کسانی فراهم می کند که برای رسیدن به آن دیگران را تخریب کنند و یا اخلاق را زیر پا گذاشته و وعده های نادرست بدهند و یا از بیت المال استفاده کنند.

نیازمند انقلاب اخلاقی و فرهنگی در جامعه هستیم

زاکانی مشکل چهارم را زایل شدن اخلاق دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) بعثتش را اتمام و اکمال اخلاق بیان کرد و جامعه ما در شرایط فعلی نیاز به یک انقلاب اخلاقی و فرهنگی دارد.

نقطه آغاز انقلاب اخلاقی از بین مسوولان است

وی اظهار داشت نقطه آغاز این انقلاب اخلاقی باید از سوی مسوولان باشد و نباید انتظار داشته باشیم مردم متحول شوند در حالی که مسولان در نفسانیت خودشان دست و پای جدی می زنند.

روسای جمهور گذشته و فعلی نسبت درستی با جایگاه ولایت نداشتند


وی نکته پنجم را عدم ولایت پذیری دانست و گفت: هم آقای هاشمی وخاتمی و هم احمدی نژد ولایت مداری و نسبت درستی با جایگاه ولایت نداشتن این اشکال در بسیاری دیگری از افراد نیزاست.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه روسای جمهور خودشان را در مقام یک سیاست گذار در کنار مقام معظم هبری می پندارند گفت: این درحالی است که اگر به سیاست ها و تاکیدات رهبری توجه کامل و دقیق و آنها را اجرایی می کردند بسیاری از مشکلات ما حل می شد.

ولایت مداری کاندیداها را در برهه های مختلف سنجیده شود

دبیر کل جمعیت رهپویان اظهار داشت البته شاید افرادی در این خصوص شعار هایی بدهند اما باید برای شناخت ولایت مداری به گذشته انها رجوع کرد و در برهه های مختلف نسبت آنها با ولایت را سنجید تا بشود سره را از ناسره تشخیص داد.

دولت و مجلس هرکدام باید فکر کنند نود درصد مشکلات سهم آنها است

زاکانی تصریح کرد نکته ششم عدم احساس مسولیت در مقابل انقلاب، اسلام و مردم و ایرن عزیز است گفت: در مجلس هفتم در جلسه ای به احمدی نژاد گفتم که ما یعنی دولت و مجلس باید با هم تعامل داشته باشیم و این نعمتی است در دست من و شما قرر دارد. برای این تعامل شمای رئیس جمهوری باید بدانید که نود در صد مشکلات به شما مربوط می شود و ما نیز باید در مجلس این طور فکر کنیم که نود در صد مشکلات به ما بر می گردد. اگر ما فکر کنیم که این مشکلات پنجاه درصد سهم ما و پنجاه درصد سهم شما است هیچ وقت دولت مجلس برای تعامل بیشتر قدم بر نمی دارند و منتظر طرف مقابل می ایستند اما بر عکس ما فکر میکنیم ۹۰ درصد مشکلات تقصیر دولت است و شما نیز در دولت فکر می کنید ۹۰ درصد مشکلات برای مجلس است به همین خاطر است که با هم تفاهم و تعامل درست نداریم.

وی اظهار داشت: هر کسی رئیس جمهور می شود باید به دوقوه دیگر در جهت اهداف و کار امدی انها کمک کند و دوقوه دیگر هم باید روئیس جمهور را در کمک کنند.

عدم قانون مداری و استفاده از ظرفیت های موجود در قانون اساسی

دبیر کل جمعیت رهپوان افزود: هفتمین اشکال قانون مداری است، بسیاری از اصول قانن اساسی مغفول مانده است چرا اصل هشت قانون اساسی یعنی امر به معروف و نهی از منکر به ان توجه نمی شود. باید به قانون اساسی و ظرفیت های ویژه آن توجه شود و اگر کسی که مسوول می شود برای احیای این اصول ابتدا از خودش شروع کند. یکی دیگر ازاشکالات کشور ما ساده برخورد کردن با قانون است قانون نویس و مجری با قانون ساده برخورد می کند.

عدم توجه به شایسته سالاری/ انتقاد از تغییرات در دولت های جدید تا پایین ترین سطح

نماینده مردم تهرانه شتمین اشکال عدم شایسته سالاری خواند و افزود: در جامعه ما خردمندان خردورزانه جامعه را اداره نمی کنند و خردمندان حاشیه نشین هستند. این همه نخبه محصول حوزه و دانشگاه در جامعه است و ببینید چقدر از این ا استفاده می شود. متاسفانه هر دولتی که سرکار می اید احساس می شود تل پایین ترین سطح را عوض کنند حتی دوم خردادی ها تا آبدارچی را تغییر می دادند.

زاکانی اظهار داشت: پیامبر فرمودند اگر کسی خودش را مطرح کند رد حالی که بهتر از او برای ان کار باشد خیانت کرده است ایا این قاعده در جامعه ما پیاده می شود.

عدم استفاده از تمام ظرفیت های جامعه

وی مشکل نهم را بحث فرصت یابی و استفاده از تمام ظرفیت های جامعه خواند و گفت: کسانی که به پیروزی می رسند مخالفین خود را کنار می زنند تا با انها تقابل نداشته باشد و این کار هم اشتباه است. البته اگر کسی در مرکزیت دولت از افردی استفاده کند که به لحاظ جهت گیری ئ اصول مخالف جدی هستند اما متخصص است نیز نادرست می باشد.

عدالت خواهی نقطه مغفول برای مسوولان کشور

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین مشکل دهم را عدالت خواهی دانست و افزود: عدالت خواهی یک نقطه مغفول برای مسوولان کشور است که با ان توجه نمی کنند.

آزادی خواهی ما در درجه اعلا است

زاکانی موضوع ازادی خواهی را نکته یازدهم دانست و گفت: ما آزادی خواهیم در درجه اعلا و اتفاقا جامعه ای که در ان مخالف نباشد آن جامعه خموده وزمین گیری است.

وی با بیان اینکه ما باید مدافع آزادی باشیم گفت: دوم خردادی ها تعریف نادرستی از آزادی داشتند و آزادی را برای رشد خودشان می خواستند. این شعار شعار ماست نباید بگذاریم دست دیگران بیفتد سیره گذشت ما هم نشان داده سعه صدر داریم و آزادی را می طلبیم نه اینکه بر نتابیم.

برخی کاندیداها وعده هایی می دهند که با اساس استقلال کشور منافات دارد

زاکانی با یان اینکه مشکل دوازدهم استقلال جویی است گفت: برخی کاندیداها وعده هایی را در همین دوره می دهند که با اساس استقلال این کشور منافات دارد و در همه ابعاد باید این موضوع استقلال جویی رعایت شود.

اساس انقلاب اسلامی یک اصلاحات بزرگ و امام اولین اصلاح طلب است

وی گفت: مشکل سیزدهم بحث اصلاح طلبی است و اگر اصلاح طلب واقعی می خواهید اساس انقلاب اسلامی یک اصلاحات بزرگ است و بعد هم بعد از آن رهبر کبیر اولین اصلاح طلب و در ادامه خلف صالح ایشان نیز این اصلاح طلبی را ادامه دادند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: همه ما باید اصلاح طلب باشیم اما در چارچوب قانون اساسی، اصلاح طلب با میزان و ملاک و معیار اما برخی اصلاح طلبی را باساختار شکنی اشتباه گرفتند که ما قبول نداریم.

باید به اقتضاء پیچیدگی زمان صاحب بصیرت، شجاعت و حاضر در میدان بود

زاکانی تصریح کرد: چهار دهمین موضوع این است که باید به اقتضاء پیچیدگی زمان صاحب بصیرت، شجاع و حاضر در میدان بودن است برای اینکه ما منافع ایران عزیز را به اندک نفروشیم.

رهبری فرمودند اگر در این شرایط بایستیم ۵۰ سال به عقب بر میگردیم

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نکته پانزدهم تحول خواهی و پیشرفت جویی است. جامعه ای که بایستد به دچار مشکلات بسیاری می شود و رهبری فرمودند اگر ما در این شرایط بایستیم ۵۰ سال به عقب برمی گردیم و ما باید یک نگاه تحولی به همه ابعاد داشته باشیم.

رجوع به ارزش ها در سال ۸۴ موهبتی برای انقلاب است گرچه شاید برخی پایبند به این شعار ها نبودند

زاکانی خاطرنشان کرد: نکته شانزدهم ایستادگی و عدم بازگشت به گذشته است. بحث رجوع به ارزش های انقلاب در سال ۸۴ یک موهبتی بوده است شاید کسانی مه این شعار ها را داند پایبند نماندند اما این ارزش ها صادق و استواری است. این شعار ها باید به عنوان یک اصل قرار بگیرد.

باتفکر جهادی و بسیجی می توان گفتمان و دغدغه های انقلاب را در جامعه پیاده کرد

وی افزود: نکته هفدهم این است که آیا این حرف های خوب که زده شد انجام شدنی است؟ بله که شدنی است همانطور که یک عده فکر می کردند انقلاب ناشدنی است ولی شد. حرکت در این مسیر مسوولیت های مشترک ما و شما است و مادر این مسیر باید مسوولیت خودمان را بپذیریم این مسیر مانند دو امدادی است لذا باتفکر بسیجی و جهادی که در دوران دفاع مقدس بود و در ۹ دی و ۲۳ تیر جلوه کرد با ان تفکر می شود این موارد را اجرایی کرد.

امروز دیگر صرف پاک بودن کافی نیست کاندیداها باید فساد ستیز هم باشند

زاکانی همچنین در پایان در خصوص نکته آخر و هجدهم گفت: باید بار را بر عهده نخبگان و کسانی که با این نقشه راه آشنا هستند و همچنین جوانان بگذاریم تا در این مسیر از پتانسیل جوانان استفاده کنیم.

وی گفت: اگر روحیه پویا و جوان در جامعه حاکم باشد وقتی به سرفصل اصلاح طلبی می رسد می گوید که من فساد را در هیچ وجهی نمیپذیرم و فساد ستیز هستم.

وی اظهار داشت: امروز اگر کسی جامعه را تحویل گرفت فقط پاک بودن کافی نیست هم باید پاک باشد و هم فساد ستیز باشد چرا اگر فساد ستیز نباشد قطعا در جامعه فساد خواهد کرد.

در ادامه جلسه یکی از دانشجویان از زاکانی پرسید شما چه ویژگی در خودتان دیدید که می خواهید کاندیدای ریاست جمهوری شوید گفت: من که هنوز کاندیدا نشدم. اما یک دغدغه جدی دارم و به چهار دلیل اعلام کاندیداتوری خودم را به تاخیر انداختم.
دوستانم در ماه های گذشته به من مراجعه کردند و گفتند ما اقتضائات جامعه را در آوردیم و گفتند که شما به درد امروز انقلاب می خورید.

به چهار دلیل اعلام کاندیداتوریم را به تاخیر انداخته ام

وی در ادامه افزود: من خطاب به این دوستان گفتم که برای آمدنم باید حجتی داشته باشم و ورود به این عرصه با هوس نمی شود بلکه باید فرد حجتی داشته باشد و بیش از همه بین خود و خدایش به نتیجه ای رسیده باشد. من به آن دوستان گفتم که در بخش برنامه و کادر و گفتمان سازی حاضرم که انجام وظیفه کنم اما اعلام رسمی نخواهم کرد و برای این کار چهار دلیل دارم. اولین دلیل اینکه شاید فردی کاندیدا شود که مناسبتر از من باشد.

دبیر کل جمعیت رهپویان تصریح کرد: نکته دوم که به خاطر آن اعلام کاندیداتوری ام ر به تاخیر انداختم این است که مقام معظم رهبری حتماً ارزش ها، ملاک و معیارهایی را در آینده برای کاندیداها و شناخت فرد اصلح اعلام می کنند و ما باید منتظر باشیم تا ببینیم این ملاک ها چیست و چه کسی به این ملاک ها نزدیک تر است تا از وی حمایت کنیم.

معرفی اعضای کابینه از سوی کاندیداها غلط است

وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته سوم این است که هر کسی که می خواهد کاندیدا شود باید تیم و برنامه هایش را به مردم ارائه کند و اگر کسی در ابتدا بگوید من کابینه ام را معرفی خواهم کرد به نظر من اشتباه است چرا که شاید بعد از پیروزی آن شخص افرادی حاضر شوند با وی کار کنند که شاید از تیم آن کاندیدای مورد نظر قویتر باشد. ما باید دقت کنیم که شعارها ما را گرفتار نکند و از افراد شایسته در پست های مختلف استفاده کنیم.

زاکانی با بیان اینکه کاندیداها باید تنها حامیان و تیم های خود را معرفی کنند گفت: این دلیلی نمی شود که بعد از انتخاب و یا پیروزی یک کاندیدا دیگر نتواند از نخبگان و افراد موثر دیگر استفاده نکند.

وی در بیان دلیل چهارم اظهار داشت: مشاهده صحنه سیاسی جامعه یکی دیگر از این دلایل بود چرا که صحنه سیاسی به انسان می گوید کاندیدا شدنش به ضرر جهت گیری های جامعه است یا خیر؛ لذا اگر کسی بگوید من آمده ام و تا آخر ایستاده ام یا شوخی می کند و یا اگر جدی می گوید اشتباه کرده است. از طرفی هم اگر کسی بگوید از همین الان باید به وحدت برسیم اشتباه کرده است چرا که باید با یک منطقی پیش برویم و بنده نیز به زودی اعلام خواهم کرد که خواهم آمد یا خیر.

در بخش پرسش و پاسخ دانشجویی خطاب به زاکانی گفت: خدا رو شکر می کنیم که بالاخره یک نفر از تمدن اسلامی و گفتمان پیشرفت اسلامی حرف زد. سوال من از شما این است که الگویی که مطرح کردید از کجا گرفته شده و چه موسسه هاو اندیشمندانی با شما همکاری می کنند. دوم اینکه آیا تیم اجرایی برای الگو و گفتمانی که مطرح کردید دارید و اینکه گفتمان شما شبیه به شعارهای جبهه پایداری است نظر شما در خصوص این جبهه چیست؟ همینطور آیا شما برنامه ای برای استفاده از نظر نخبگان دارید؟ اقای رضایی معتقد است که باید دولتی در سایه تشکیل شود تا نظرات همه نخبگان در تصمیم گیری های کشور دخیل شود گفت: ما از ابتدا از نگاه اجتهادی امام و رهبری برای این گفتمان بهره جستیم. یعنی تمام فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی را مطالعه و به حوزه اجرا آوردیم تا نظام فکری این دو بزرگوار را استخراج کنیم.

فرهنگ زیربنای جامعه است اما اولویت امروز اقتصاد است

وی گفت: از طرفی از آرا و نظرات اندیشمندانی که در این حوزه تولیداتی داشته اند و همچنین از موسسه امام خمینی (ره) پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و همچنین از تحقیقات طلاب جامعه المصطفی نیز استفاده شده است.

وی با بیان اینکه گفتمان پیشرفت اسلامی فرهنگ را زیربنای جامعه قرار می دهد گفت: اما اولویت اصلی امروز جامعه ما در درجه اول اقتصاد است و ورود به حل مسائل اقتصادی بخش عمده ای از آن از طریق فرهنگ صورت می گیرد.

دبیر کل جمعیت رهپویان در خصوص تیم هم گفت: نخبگان بسیاری در کشور وجود دارند که در عرصه های مختلف دغدغه دارند اما هیچ وقت به بازی گرفته نشده اند. استفاده از این کارشناسان دقیق در عرصه های مختلف بسیار کمک خواهد کرد.

جبهه پایداری برادران دغدغه مند ما هستند اما از برنامه های آنها خبری ندارم

وی در خصوص جبهه پایداری نیز گفت: اعضای این جبهه نیز برادران دغدغه مند ما هستند اما از طرح و برنامه آنها خبری ندارم.

زاکانی همچنین در خصوص دولت در سایه گفت: نمی خواهم برادر عزیزمان را نقد کنم اما معتقدم وقتی نگاه سیستمی در کشور حاکم شود همه در تصمیم سازی مشارکت می کنند اما در نهایت حلقه نخبگان منتخب به تصمیم نهایی می رسند.

وی با بیان اینکه بنده اعتقاد به یک مدیریت کارشناسی، سیستمی و اعتقادی دارم، گفت: همه اینها معانی خودش را دارد. مدیریت با پول مشکل را حل نمی کند. چرا که پول به عنوان ابزاری برای محل مشکلات هست.


علاوه بر ائتلاف ۲+۱ دو گروه دیگر هم از من دعوت کرده اند

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش ها که پاسخ شما به دعوتی که از سوی ائتلاف سه گانه انجام گرفته است چیست، استراتژی اصلاح طلبان و جریان انحرافی در انتخابات به چه شکل است و با توجه به توضیحات کامل شما در حوزه فرهنگ چه برنامه هایی در این حوزه خواهید داشت؟ گفت: کسانی که از بنده برای حضور در ائتلاف دعوت می کنند محبت دارند و بزرگواری خودشان را نشان می دهند البته دیگران هم، حداقل دو گروه دیگر از بنده برای ائتلاف دعوت کردند.

حضور در ائتلاف ها باعث گم شدن دغدغه ها می شود

وی اظهار داشت: فکر می کنم این اموری که بنده دنبال می کنم و دغدغه هایی که برای شما مطرح کردم را اگر در ائتلاف وارد شوم گم می شود.


وی در ادامه افزود: اگر قرار باشد وارد عرصه انتخابات شوم اختصاصا می آیم و این حرف ها را که حرف های گمشده جامعه است با مردم مطرح می کنم و بعید می دانم افرادی که در صحنه هستند این حرف ها را مطرح کرده باشند.

زاکانی اظهار داشت: کاندیداها باید بگویند وقتی به فساد می رسند چطور می خواهند با آن مقابله کنند. باید توضیح دهند اگر الگویی ارائه می کنند این الگو از کجا شروع می شود. برخی از این آقایان وقتی با من صحبت می کنند ایده آلشان این است که جامعه را آرام و به همین شکل موجود جلو ببرند اما من هم به دنبال جامعه ای آرام اما آرمانی هستم که در آن رفاه در حد اعلاء باشد.

وی گفت: رفاه به معنی غرق شدگی نیست. بحث ما مبارزه جدی با فقر است اینکه کسی بخواهد ۳ شیفت کار کند تا شکمش را سیر کند.

استقبال میکنم کسی از زندگی و سوابقم سوال کند

وی تصریح کرد: حضور در ائتلاف ها باعث می شود توضیح دهیم چرا در کنار فلان شخص نشسته ایم و این موضوع باعث می شود دیگر نتوانیم و وقت نکنیم به موضوعات مهمتر بپردازیم. بنده خودم ۳۴ سال در این انقلاب زندگی کردم و حاضرم برای تک تک روزهای آن توضیح دهم اینکه در انقلاب در جنگ کجا بودم یا با فتنه و انحراف و فساد چکار کردم. هر کسی بخواهد در خصوص این مسائل از من سئوالی بپرسد من استقبال می کنم.

لایه های پایین انحراف و دوم خرداد با هم بسته اند

زاکانی با بیان اینکه فکر می کنم اصلاح طلبان و دولت بیش از حد بزرگنمایی می کنند گفت: لایه های پایین انحراف و دوم خرداد با یکدیگر بسته اند تحلیل انحرافی ها این است که ما در دور اول ۱۳ میلیون رای می آوریم و اگر با اصلاح طلبان به دور دوم برویم اصولگرایان مجبور می شوند از ما حمایت کنند و یا اگر با اصولگرایان به دور دوم برویم اصلاح طلبان مجبور می شوند از ما حمایت کنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان اظهارداشت: با توجه به انتصابات اخیر پیداست که فتنه و انحراف در برخی لایه ها با هم هماهنگ هستند.

وی در خصوص ادامه موضوع هدفمندی یارانه ها نیز گفت: برخی سیاست ها، سیاست دولت نیست بلکه آرزو و آمال ما بوده است. به عنوان مثال بحث سهمیه بندی بنزین جزو الزامات بودجه بود که خاتمی آن را اجرا نکرد و خانم ابتکار گفت ما می خواستیم این کار را انجام دهیم اما ترسیدیم.

هفت گام برای هدفمندی یارانه ها طراحی کردیم/ بن بست اقتصادی در جامعه نداریم

زاکانی گفت: اجرای سهمیه بندی بنزین هنر مجلس هفتم و هنر دولت نهم در تصویب و اجرای این قانون بوده است. هدفمندی یارانه ها نیز از این دست است. قانون هدفمندی یارانه ها یک سیاست اصلاح دقیق است اما شیوه اجرای آن اشتباه بوده است.

وی گفت: ما برای هدفمندی یارانه ها مطالعات جدی انجام داده ایم و حدود ۷ گام برای آن پیش بینی کرده ایم که در ارائه برنامه هایمان حتما آنها را به مردم خواهیم گفت.

زاکانی با بیان اینکه برخورد شعاری با موضوعات اقتصادی و برنامه هایمان نخواهیم کرد گفت: مشکلات اقتصادی کشور ما کاملا قابل حل است و هیچ بن بست اقتصادی در کشور وجود ندارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات