یک نهاد غیردولتی مستقر در شهر ژنو در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: در پی ادامه یورش اسرائیل به نوار غزه بیش از ۳۰۰۰ کودک فلسطینی زخمی شده‌اند که در این بین بیش از ۱۰۰۰ نفر با معلولیت روبه‌رو هستند.

مؤسسه حقوق بشری "یورومد" مستقر در شهر ژنو ضمن اشاره به ادامه حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه تأکید کرد: از آغاز یورش اسرائیل به غزه تاکنون بیش از 3000 کودک زخمی شده‌اند که بیش از یک‌سوم این کودکان از معلولیت‌های دائمی رنج می‌برند.

 

بر اساس این گزارش، مؤسسه یورومد در ادامه اسرائیل را به "نقض آشکار" حقوق بشر علیه ساکنان غیرنظامی نوار غزه متهم کرده و خواستار پایان یافتن جنایات اسرائیل علیه بشریت شده است.

 

از 7 جولای [16 تیر ماه] تاکنون ارتش اسرائیل تجاوز گسترده‌ای را به نوار غزه آغاز و هدف اصلی خود را از این اقدام متوقف کردن حملات موشکی از سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرده است.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت فلسطین تاکنون حداقل 2133 فلسطینی که اکثر آنها غیرنظامی هستند در این مدت به شهادت رسیده‌اند. بیش از 11 هزار نفر نیز در این مدت زخمی شده‌اند.

 

در این مدت 64 نظامی اسرائیلی نیز کشته شده‌اند. 4 غیرنظامی اسرائیلی نیز بر اثر حملات موشکی به هلاکت رسیده‌اند. ارتش اسرائیل در سال 2008 و 2009 میلادی نیز به‌مدت 3 هفته به نوار غزه حمله کرد که در پی آن حملات نیز حداقل 1500 فلسطینی کشته شدند.

انتهای پیام/

 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات