فرماندار دلفان:

به نظر می رسد مسئولین آموزش و پرورش در حق مربیان پیش دبستانی کارشکنی کرده و قصد داشتند که ایشان را به خاطر پیگیری حقوق خود از دیوان عدالت اداری را تنبیه کنند.

 

 

 

به گزارش لرستان خبر پس از درخواست مکرر همشهریان جهت اطلاع از آخرین وضعیت مربیان پیش دبستانی که به شهرهای دیگر استان تقسیم شده بودند،خبرنگار ما مصاحبه ای را با فرماندار شهرستان به شرح ذیل تهیه نمود.

دکتر باقری در این باره گفت: فرمانداری زمانی از ماجرا خبردار شد که مربیان جدید الستخدام جهت اعتراض نسبت از تقسیم بندیشان به شهرها و روستا های دور افتاده ای همچون؛ دورود، ازنا، سیلاخور، الیگودرز و بروجرد مراجعه نمودند که می شود این تعبیر را بکار برد“نوشدارو بعد از مرگ سهراب”.

DSC00803

وی افزود: ما نامه نگاری و تماس های جداگانه ایی را با آموزش و پرورش نورآباد و کاکاوند داشتیم که با جواب های سربالایی روبرو شدیم.

وی در این باره افزود: پس از پیگری های مکرر فرمانداری، آموزش و پروش نامه ای را مبنی بر اعلام نیاز نیرو به اینجانب نشان دادند که این اعلام نیاز دیر هنگام بود.

دکتر باقری بیان کرد: در تماسی که با مدیر آموزش و پرورش کاکاوند داشتم، وی بر این باور بود که این نیروها باید یک سال را در شهر های دیگر استان مشغول تدریس شوند چرا که شهرستان دلفان اعلام نیاز نیرو نکرده و نیازی به مربی ندارد.

فرماندار در این خصوص ادامه داد: از اینرو نامه ای را به معاونت سیاسی استانداری نوشتیم و مشکلات این مربیان اعم از؛ وضعیت خانوادگی، حساسیت های اجتماعی و اینکه باید روزانه مسافت چند ساعته ای را از مرکز شهر تا روستاهای محل خدمت طی کنند – همراه با نامه آموزش و پرورش دلفان مبنی بر اعلام نیاز را نیرو را ارسال نمودیم و معاونت سیاسی نامه ای را با پیوست اعلام نیاز نیرو شهرستان دلفان به مدیر کل آموزش و پرورش ارسال می کند. جالب اینجاست که مدیر کل پس از دریافت نامه اعلام نیاز، مسئولین آموزش و پرورش دلفان را مورد عتاب قرار می دهد که چرا اعلام نیاز کرده اید!

وی همچنین گفت: به نظر می رسد آموزش و پروش  قصد آزار و تحت فشار روحی قرار دادن این مربیان را دارد و گویا پیش تر توافقاتی مبنی بر عدم اعلام نیاز به دلیل شکایتشان به دیوان عدالت اداری انجام شده بود که اینها را کلاَ از ادامه فعالیت منصرف کند.

دکتر باقری افزود: برای نمونه یکی از خواهران به من مراجعه کرد و ابراز داشت که اگر به شهر دیگری بروم همسرم مرا طلاق خواهد داد، منهم به شوخی به او گفتم اگر شوهرت هم ترکت کرد این کار را رها نکن و کوتاه نیا. اینها قصدشان منصرف کردن شماست و می خواهند با فشار روانی شما را مجبور به انصراف کنند.

فرماندار ادامه داد: ما برای اینکه کسی مشغول به کار شود باید کلی فضا سازی و دعا کنیم ولی متاسفانه بعضی از همشهریان در حق خودمان کار شکنی می کنند. آن وقت چطور باید انتظار داشت که مسئولین استانی هم کار شکنی نکنند. البته من به مسئولین استانی حق می دهم چرا که وقتی  می بینند همشهری شان به این ۵۴ نفر به چشم رغیب نگاه می کند.

وی گفت: حقیقاَ اگر من مدیر آموزش و پرورش بودم حتی بصورت نمادین هم که شده استعفا میدادم تا صدای اینها به گوش مسئولین برسد.DSC00795

فرماندار افزود: باعث افتخار است که در بین این مربیان خواهرانی با مدرک دانشجوی دکترا، فوق لیسانس و افراد متاهل وجود دارد؛ آن وقت ما باید آنها را به روستا های دور افتاده در شهر های دیگر بفرستیم! حداقل نمی شود اینها در شهرستان خود مشغول شوند.

دکتر باقری گفت: در آخرین گفتگویی که با مدیر آموزش و پرورش کاکاوند داشتم، بیان می کرد: ما نیاز به نیرو داریم ولی سازماندهی شان کار ساده ای نیست! بنده در جواب گفتم: اینها تعهد می دهند که هیچ تسهیلات و خدماتی را از شما درخواست نکنند. اما متاسفانه آقایان همکاری نکردند.

دکتر باقری در پایان گفت: دیروز هم گفتند این مسئله در شورای معاونین مطرح شده، ولی پس از تماس با دفتر استاندار متوجه شدم که بحثی در این مورد نشده است. کسی که خود از شورای معاونین بود می خواست گونه ای جلوه بدهد که من باعث اعلام نیاز نیرو شده ام تا استان از توبیخ مدیران آموزش و پرورش دلفان صرف نظر نماید.

حقیقتاُ فکر میکنم که اداره کل آموزش و پرورش در حق این مربیان کارشکنی کرده است.

 

منبع: سلام دلفان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    هی بازم از دس آموزش و پرورش.

  • محمد جواد

    جالب بود

نظرات