احیای جریان فتنه در دولت اعتدال!

منتجب نیا در همایش امتداد اعتماد گفت:"ما هیچ وقت از میدان خارج نخواهیم شد و محکم ایستاده‌ایم.امیدواریم زمینه آزادی (موسوی، کروبی و زهرا رهنورد) فراهم شود و ما جلسات خود را با حضور آنان برگزار کنیم".

به گزارش لرستان خبر، روز گذشته حزب اعتماد ملی که پس از انتخابات 88 و فتنه ای که دبیرکل این حزب، یکی از سران آن بود، همایشی را با نام «امتداد اعتماد» برگزار کرد. در این همایش که با حضور برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب و اعضای این حزب از جمله محمدرضا عارف، الیاس حضرتی، عیسی سحرخیز، محمدجواد حق شناس، هادی غفاری، علیرضا محجوب، مصطفی کواکبیان، رسول منتجب‌نیا و عیسی سحرخیز برگزار شد، سخنرانان مراسم به برخی مطالب درخصوص فتنه 88 و سران آن پرداختند.

حزب اعتماد ملی یکی از احزاب اصلاح طلب است. این حزب توسط مهدی کروبی پس از شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۴) و کناره گیری او از دبیرکلی مجمع روحانیون مبارز تأسیس شد. کروبی در سال 84 نیز ادعای تقلب در انتخابات را داشت. در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 حزب اعتماد ملی از مهدی کروبی به عنوان نامزد این حزب، حمایت کرد. اما پس از فتنه 88 و اتهامات حزب اعتماد ملی و دبیرکل آن به نظام، دفتر حزب و روزنامه اعتماد ملی تعطیل و پلمپ شد. کروبی پس از پلمپ شدن دفتر حزب اعتماد ملی با نوشتن نامه ای خطاب به آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه به پلمپ شدن دفتر حزب اعتماد ملی اعتراض کرد.

حزب اعتماد ملی در سالهای بعد برنامه و جلسات خاصی نداشت تا اینکه در سال 90، محمود عباس‌زاده مشکینی، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در وزارت کشور از امکان برگزاری مجمع عمومی حزب اعتماد ملی خبر داد و گفت "بدنه حزب اعتماد ملی درمورد رفتارهایی که یکی از اعضای شورای مرکزی حزب در انتخابات ریاست جمهوری داشته، باید تکلیف خودشان را روشن کنند." او گفته بود که حزب اعتماد ملی مجوز تاسیس و پروانه فعالیت دارد اما برای انتخابات شورای مرکزی خود، مجمع عمومی برگزار نکرده است.پس از این‌که مجمع عمومی حزب اعتماد ملی و انتخابات اعضای شورای مرکزی آن انجام شد، این حزب می‌تواند فعالیت کند.

اما با آغاز کار دولت حسن روحانی، زمزمه هایی از آغاز فعالیت حزب اعتماد ملی شنیده شد، تا این که در ۹ دی ۱۳۹۲،رسول منتجب نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی اعلام کرد که وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی از این حزب برای شرکت در نشست وزارت کشور دعوت کرده است. منتجب‌ نیا همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا حزب اعتماد ملی پلمپ است؟ گفت: «اگر پلمپ بودیم به جلسه وزیر کشور دعوت نمی‌شدیم»  در ۱۴ دی ۱۳۹۲، رسول منتجب نیا به عنوان نماینده حزب اعتماد ملی در نشست احزاب با وزیر کشور، شرکت کرد.

در حالی تداوم فعالیت حزب اعتماد ملی با برگزاری مجمع عمومی قانونی خوانده می شد، عضو شورای مرکزی این حزب از عدم برنامه این حزب برای برگزاری این مجمع خبر داد. محمدجواد حق‌شناس که چندی پیش با نسیم گفتگو کرده است، گفته که "فعلا ما پیگیر هستیم که بتوانیم جلسات شورای مرکزی را انشاءالله تا قبل ازمهر ماه برگزار کنیم ولی فعلا برنامه‌ای برای برگزاری مجمع عمومی نداریم."

با این حال حزب اعتماد ملی، بدون هیچ منع قانونی و با اخذ مجوز از فرمانداری تهران، روز گذشته همایش برگزار کرد و در آن، بر آزادی سران فتنه تاکید کرد و نماهنگی که در آن یکی از سران فتنه نیز حضور داشت، را پخش کرد. منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در این همایش با اشاره به وضعیت سران فتنه 88 گفت: ما هیچ وقت از میدان خارج نخواهیم شد و محکم ایستاده‌ایم.امیدواریم زمینه آزادی (موسوی، کروبی و زهرا رهنورد) فراهم شود و ما جلسات خود را با حضور آنان برگزار کنیم.

جدای از این آرزوها، در این همایش پیام یکی از عوامل موثر در فتنه نیز برای حضار قرائت شد.

اینکه چگونه حزب اعتماد ملی به نشست با وزیر کشور دعوت می شود و اینکه چگونه مجوز برگزاری همایش از فرمانداری را اخذ می کند، مساله ای غیر عادی نیست و از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، فضا برای فعالیت جریان فتنه باز شده است. اما اینکه چرا در این همایش در حالی که از سوی نظام، اقدام سران فتنه به عنوان گناه نابخشودنی تعبیر می شود، به راحتی از آزادی سران فتنه سخن گفته می شود، موضوعی است که باید درباره آن اقدام مقتضی صورت گیرد تا در آینده اینگونه احزاب مدعی نشوند و از نظام تقاضای دریافت خسارت داشته باشند.

منبع: سراج 24

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات