امام جمعه موقت خرم‌آباد:

لرستان خبر: امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به اینکه امروز متأسفانه مسائل جناحی باعث شده که خیلی از ظرفیت‌های استان نادیده گرفته شود گفت: همه دستگاه‌های اجرایی لرستان باید خارج از مسائل جناحی به دنبال شکوفا کردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان لرستان باشند.

لرستان خبر، حجت‌الاسلام قاسم متقی‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی اظهار کرد: طی چند سال گذشته و به ویژه در چند ماهه گذشته امسال شاهد مسدود شدن خط ریلی سراسری در منطقه لرستان بوده‌ایم که این باعث خسارت‌های جبران‌ناپذیری در  محیط زیست شده است.

 

وی افزود: انتظار ما از مسئولان کشوری و استانی این است که در این زمینه تمهیدات ویژه‌ای بیندیشند تا شاهد این گونه حوادث در آینده نباشیم زیرا محیط زیست لرستان و به ویژه آبهای روانی که در کنار این خطوط ریلی می‌گذرند همواره مورد تهدید خطرات ریلی قرار می‌گیرند.

 

امام جمعه موقت خرم‌‌آباد  به عید غدیر و امامت علی (ع) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص عید غدیر فرموده‌اند که ما راجع به غدیر باید بدانیم پیام غدیر و ماهیت آن معرفی امامت است و یکی از شئون امامت حکومت است و این همان اسلام ناب است.

 

متقی‌نیا یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری اسلام آمریکایی دنبال اختلاف و تفرقه است اما اسلام ناب و غدیر هدفش وحدت و برادری است.

 

وی به دیدار مقام معظم رهبری با اعضای جبهه مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما به خدا و وعده‌های آن ایمان داریم زیرا خدای متعال فرموده که استقامت کنید در مقابل دشمنان تا به پیروزی برسید و پیروزی جبهه مقاومت استقامت و ایمان به خدای متعال بوده است.

 

امام جمعه موقت خرم‌آباد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر بالا بردن توان دفاعی جبهه مقاومت اسلامی تأکید داشته و به مسئولان حماس و مقاومت تأکید کرد که در این زمینه خود را به تجهیزات دفاعی مجهز کند.

 

 متقی‌نیا ادامه داد: خدا را سپاسگزاریم بر اینکه امروز شاهد بارش نعمت باران در سطح کشور و استان لرستان هستیم و امیدواریم همچنان این نعمت را بر کشور ارزانی دهد اما نکته‌ای که ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که علیرغم بارش باران این نعمت الهی در لرستان به خاطر کوتاهی‌هایی که در بحث تخریب جنگل‌ها و کم‌توجهی به آبخیزداری صورت گرفته ما نفع زیادی از این باران نمی‌بریم.

 

امام جمعه موقت خرم‌آباد خاطر نشان کرد: امروز در سطح استان لرستان طرح‌های کلانی در حال انجام است اما باید مسئولان برای روستاییان و عشایر طرح‌های ویژه‌ای را راه‌اندازی کنند تا آنها نیز از بتوانند به خوبی استفاده کنند.

 

متقی‌نیا در ادامه به شهادت میثم تمّار، سالگرد شهادت سید مصطفی خمینی و شهادت خلبان علی‌ احمد فرخی که طی هفته گذشته در سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد اشاره کرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات