سفیر اتریش در جمع خبرنگاران:

لرستان خبر: سفیر اتریش در ایران گفت: با توجه به اینکه روند مذاکرات هسته ای از طریق رسانه‏‌ها اعلام می‏‌شود ما شاهد هستیم که مردم عادی در ایران خود را خیلی درگیر این مذاکرات نمی‏کنند و به این مسائل توجه خاصی ندارند.

لرستان خبر، فردریش اشتیفت عصر دیروز در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در خرم‌‏آباد اظهار داشت: وزیر خارجه اتریش تلاش کرده‎‌ که مذاکرات هسته‏ای در وین برگزار شود، این در حالی است که  اینکه اتریش عضو کشورهای مذاکره‌کننده نیست و تنها میزبانی این مذاکرات و گفت‏‌وگوها را بر عهده دارد.

 

وی افزود: ما بیش از 160 سال است که روابط حسنه‏‌ای با ایران داریم و امیدواریم که در هفته‏‌های آینده این گفتو گو و مذاکرات به نتیجه‏‌های خوبی برسد.

 

سفیر اتریش در ایران اضافه کرد: با وجود اینکه چند ساعتی در شهرستان خرم‌‏آباد حضور دارم، واقعا از همه ظرفیت‌‏های خدادادی این استان لذت می‏‌برم، قبل از ورود جاذبه ها و موقعیت لرستان را مطالعه کردم، لرستان ظرفیت خوبی برای گردشگری دارد.

 

اشتیفت با بیان اینکه‌ در سفر خود به لرستان بازار شهر خرم‌‏آباد نگاه مرا به خود جلب کرد و برای من این بازار بسیار جالب بود، یادآور شد: شهردار خرم‏‌آباد را یک شهردار کوشا و پر تلاش می‏‌بینم که برای توسعه و عمران شهری تلاش می‏‌کنند.

 

وی علت تفاوت صادرات 213 میلیونی اتریش به ایران در مقابل 5 میلیون صادرات ایران به اتریش را تحریم‏‌ها دانست و گفت: طبق آماری که در شش ماهه اول سال 2014 میلادی داریم، حجم معادلات 15 درصد افزایش داشته که انتظار ما این است، تا پایان سال 2014 میلادی افزایش هشت تا 10 درصد مبادلات است.

 

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باعث شده صادرات نفت به اتریش کاهش یابد بحث تحریمها بوده که امیدواریم آن تحریمها برداشته شود، گفت: همه تلاش خود را برای تعامل با ایران به کار می‏‌گیریم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات