همایش واکاوی مذاکرات هسته ای با حضور دکتر زیباکلام در لرستان برگزار شد

سعید زیبا کلام گفت: دروازه سازمان تحریم های ایران مانند دروازه کاروان سرا باز است و این تحریم ها ادامه دار هستند و پس از توافق نامه ژنو نه تنها تحریم های سه جانبه سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا قرص و محکم سر جای خود بوده بلکه تحریم های جدید نیز اعمال شده اند.

به گزارش لرستان خبر، همایش واکاوی مذاکرات هسته ای با سخنرانی سعید زیبا کلام توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان شامگاه یکشنبه 16 آذر مصادف با روز دانشجو برگزار گردید.

 

سعید زیباکلام در ابتدا با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار کرد: تاکنون هیچ صحبتی نه به صورت رسمی و نه به صورت غیر رسمی از مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 که نتیجه آن تمدید هفت ماه مذاکرات بود منتشر نشده است اما با این حال بوی بسیار بدی از تمدید این مذاکرات به مشام می رسد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: با توجه به سابقه 40 ساله ای که من در رصد سیاست های آمریکا دارم این نگرانی وجود دارد که سرنوشت مذاکرات هسته ای به صورتی رقم بخورد که غیر از ویترینی از برنامه هسته ای کشورمان چیزی بر جای نماند ، و حتی سیستم دفاعی و موشکی کشور دکور شود و به جای برسیم که بگوییم از اینکه در سال 57 انقلاب کردیم غلط کرده ایم و سر تعظیم در مقابل استکبار فرود بیاوریم و این اوج خفت و خواری است.

 

وی افزود: اگر ما می خواهیم مذاکرات هسته ای طبق آنچه که گفته شد رقم نخورد، جنبش دانشجویی، دانشگاهیان و حوزویان باید از این طرز تفکر که صلاح مملکت خویش خسروان دانند پرهیز نمایند و دانشجویان در قبال این موضوع نباید خودشان را دست کم بگیرند و این تفکر نوعی خوزنی است.

 

زیباکلام اضافه کرد: عامل تحریم های وضع شده علیه کشورمان سیاست های ظلم ستیزانه و استکبرستیزانه ملت انقلابی ایران است و تا وقتی که پرچم استکبارستیزی در دست ملت ایران است و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به گوش می رسد خصومت های استکبار جهانی با ما ادامه خواهد داشت.

 

هیات علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: بر اساس گزارش هایی که در آرشیو کنگره آمریکا موجود است و متاسفانه در روزنامه ها چاپ نشده است ایران می بایست طبق توافق نامه محرمانه سه هزار کیلوگرم اورانیوم دو و نیم درصد تا سه درصد را به اورانیوم طبیعی تبدیل کند.

 

 

 

وی گفت: در حال حاضر رآکتور هسته ای اراک در غل و زنجیر است و هیچ حرکتی در آن صورت نمی گیرد توافق نامه ژنو یک توافق نامه محرمانه دیگری را هم داشت و خیلی از کارهای اساسی را سازمان انرژی اتمی بر اساس این توافق نامه در فردو، نطنز و رآکتور هسته ای اراک انجام داد.

 

زیباکلام  ادامه داد: منافع ملی کشور به شدت در معرض تهدیدات و آرمانهای انقلاب به شدت در حال تخریب است چنانکه بند چهارم توافق نامه ژنو که بر اساس آن مسائلی از قبیل تعیین محل غنی سازی و همچنین تعیین محل نگهداری ذخایر اورانیوم غنی سازی شده بایستی با مشورت طرف های مذاکره صورت بگیرد به منزله خفت و خواری و غل و زنجیر زدن اساسی به استقلال کشور است و در واقع باید این بند از توافقنامه ژنو را نه با آب طلا بلکه باید با ویروس ایدز در سراسر کشور بنویسیم.

 

وی افزود: ایستادن در مقابل کسانی که قصد بر باد دادن استقلال و قدرت ملت ایران را دارند ضروری است و رئیس جمهور مدعی است که سد تحریم ها بدنبال توافق نامه ژنو شکسته شده است اما سوال ما اینجاست که تحریم ها چگونه وقتی تنها پس از گذشت پنج روز از توافق نامه ژنو با تحریم 17 شرکت بزرگ کشتیرانی تکرار می شوند شکسته شده است.

 

زیبا کلام گفت: دروازه سازمان تحریم های ایران مانند دروازه کاروان سرا باز است و این تحریم ها ادامه دار هستند و پس از توافق نامه ژنو نه تنها تحریم های سه جانبه سازمان ملل، اتحادیه اروپا و کنگره آمریکا قرص و محکم سر جای خود بوده بلکه تحریم های جدید نیز اعمال شده اند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بختیاری

    http://www.khabaraflak.ir/fa/news/8898/%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%BE%D9%86%D8%A8%D9%87%20%DB%8C%20%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%BE%DB%8C%20%D8%B3%D8%B1%20%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%20/

  • ناشناس

    من نمیدونم یعنی چی
    الان تیم ما در حال مذاکرست، رهبر هم چراغ سبز نشون داده، چرا علیشون باید حرف زد.
    مطمئنا جایی عقب نشینی از سمت تیم مذاکره کننده دیده بشه، مسئولین عالی رتبه کشور و رهبر جلوشونو میگیره
    حالا خواهشا این طور جلسات بی محتوای دانشجو سرگرم کن رو تموم کنید
    این آقا سعید هم هر وقت عین اعضای تیم مذاکره کننده و مسئولین عالی رتبه از جزئیات مذاکرات با خبر بود بیاد اینجا بشینه و نقد کنه
    تاسف......

نظرات