نگاهی به پروژه شهدای دروغین در فتنه 88:

بحران آرمان در بدنه فتنه سبز موجب شد تا طراحان این آشوب به فکر پروژه ترور و کشته سازی باشند، زیرا به خودی خود عناصر آشوب طلب فتنه، حاضر نبودند برای آنکه دنیای دیگران را تامین نمایند جان خود را از دست بدهند

به گزارش لرستان خبر ، در فتنه 88، فتنه گران تلاش می کردند با استفاده از نمادهای مردمی متناظر با سیر انقلاب اسلامی ایران در سال 57، بنای جدیدی در ساختار سیاسی ایران رقم بزنند.

 

یکی از این نمادها کپی برداری از مراسم مربوط به شهدای انقلاب سال 57 بود که در آن با به شهادت رسیدن مردم، ضمن برگزاری مراسم تشییع شهدا، مراسم سلسله ای هفتم و چهلم در مناطق مختلف برگزار می شد.

 

فتنه گران به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به هدفشان نیاز به خون دارند.. نظریه ای که دوم خردادی ها هم به درستی به آن پی برده بودند و در ایام روی کار بودنشان، نظریه «اصلاحات خون می خواهد» را مطرح می کردند.

 

بحران آرمان در بدنه جنبش سبز موجب شد تا طراحان این آشوب به فکر پروژه ترور و کشته سازی به سود فتنه باشند، زیرا به خودی خود عناصر میدانی و آشوب طلب فتنه، هرگز حاضر نبودند برای آنکه دنیای دیگران را تامین نمایند جان خود را از دست بدهند، به همین دلیل است که بیشتر پرونده کشته سازی های جریان فتنه یا به نحوی به حرکات تروریستی کور مربوط می شود و یا از اساس ادعای کشته شدن افرادی را مطرح می کردند که خودشان کمی بعد اعلام می نمودند ما کشته نشده ایم!

 

البته باید به این بعد موضوع نیز توجه نمود که آشوبی در سطح آنچه که در سال 88 رخ داد به طور طبیعی موجب آسیب های جانی ناخواسته و یا متخلفانه نیز می شود.

 

اولین کشته دروغین در کوی دانشگاه

 

اولین انتخاب سوژه پردازان تبلیغاتی فتنه در پروژه کشته سازی، دانشجویی به نام محسن ایمانی بود. با بروز حادثه مشکوک کوی دانشگاه در همان روزهای نخست پس از انتخابات 22 خرداد 88، رسانه های زنجیره ای همسو با جریان فتنه، اعلام نمودند که در حادثه کوی، دانشجویی به نام محسن ایمانی به شهادت رسیده و همین سوژه خبری به سرعت در تمام رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و نیز رسانه های بیگانه منتشر شد. اما زمان زیادی نگذشت که محسن ایمانی که به ادعای سازماندهان فتنه کشته شده بود در صفحه تلویزیون ظاهر شد و اعلام نمود که من کشته نشده ام و تنها از کوی دانشگاه تهران به شهر محل سکونت خود آمده ام!

 

شهدای فتنه، مساوی با شهدای کربلا!

 

سازماندهی کشته سازی به سطحی رسیده بود که عضو هیئت رئیسه وقت کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام نمود، لیستی دروغین که ساخته و پرداخته شبکه های معاند ضد انقلابی است، توسط یکی از مشاوران ارشد موسوی به وی داده شده تا بر این اساس فشارهای رسانه ای صورت گیرد.

 

عدم هماهنگی و عدم ارائه مستندات ابتدایی، موجب موضع گیری های متناقض نیز شده بود. در حالی که تیم مشاوران موسوی تاکید داشتند بر اساس لیستی که در اختیار دارند، 72  نفر (به عدد شهدای دشت کربلا!) در جریان ناآرامی های پس از انتخابات کشته شده اند؛ برخی دیگر مانند: عناصر تندروی انجمن اسلامی دانشگاه تهران، بر کشته شدن 300 تن در این حوادث تاکید می کردند که به طور شبانه در بهشت زهرا دفن شده اند!

 

 قتل با باتوم نیروی انتظامی یا تصادف رانندگی؟

 

در جریان مراسمی که در مرداد ماه 88 در بهشت زهرا برگزار شد، یکی دیگر از سوژه های دروغین کشته سازی کلید خورد. رسانه های زنجیره ای اعلام کردند نوجوانی به نام علیرضا توسلی، به دلیل حمله نیروهای انتظامی و ضربه باتوم به قتل رسیده و موج سواری تازه ای بر این اساس در رسانه ها آغاز شد. این ماجرا نیز به زودی افشا شد. علیرضا توسلی اصلا در تهران نبوده و فوت وی به دلیل حادثه رانندگی در ساوه رخ داده و روزی که فتنه گران خبر قتل او را دادند، 40 روز از زمان فوت وی می گذشت.

 

عاطفه امام، ترانه موسوی و سعیده پورآقایی نیز تعداد دیگری از شهدای دروغین فتنه گران محسوب می شدند. کسانی که رسانه های تبلیغاتی فتنه مدعی کشته شدن آنها بودند، اما کمی بعد با مصاحبه های صورت گرفته، خبر زنده بودن آنها به گوش می رسید.

 

 کمدی ترین مراسم شهدای جنبش سبز!

 

در این میان از همه کمدی تر، حضور موسوی در مراسم ختم یکی از این شهدای زنده بود!

7 شهریور 88 موسوی در مسجد جامع قلهک حاضر می شود و در مراسم ختم سعیده پورآقایی شرکت می کند. اما کمی بعد سعیده پیدایش می شود و می گوید: «روز 13 تیر از خانه بیرون رفتم. چون در قفل بود و مادرم هم ممانعت می‌کرد از خانه خارج شوم، از تراس پریدم و پایم شکست. وقتی رفتم بیرون خیلی حالم بد بود و بدنم زخمی شده بود. من را به بیمارستان بردند و از من پرستاری کردند. در این مدت یک بار یکی از افراد به من گفت که عکس من را به عنوان کسی که در تظاهرات کشته شده در سایت‌ها زده‌اند».

 

کشته سازی تا زمستان سال 89 و در آستانه حصر موسوی و کروبی ادامه داشت. در نمونه ای دیگر، یک دانشجوی دانشگاه شیراز را که بر اثر تصادف فوت کرده بود، به نام کشته فتنه معرفی نمودند! رئیس دانشگاه شیراز در واکنش به این خبر گفت: حامد نورمحمدي دانشجوي رشته زيست شناسي دانشگاه شيراز در تجمعات فتنه‌گران حضور نداشته، بلكه بر اثر تصادف با يك دستگاه پژو پارس فوت كرده است. رئیس دانشگاه شیراز در همان روز اعلام کرد: بنده با راننده پژو پارس مذكور صحبت كردم و وي سرعت بالا را علت تصادف ذكر كرد و گفت كه نتوانسته است خودروي خود را به خوبي كنترل كند و به همين دليل با اين دانشجو تصادف كرده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات