چرا حنان فتنه 88 را محکوم نمی کند؟

دو هفته از اهانت ها و سخنان افراطی مدیر ارشاد لرستان می گذرد اما وی نه عذرخواهی کرده است، نه حاضر به مناظره شده است و نه در قبال سئوالات مردم پاسخگو بوده است.

به گزارش لرستان خبر، صحبت هایی در  روزهای گذشته در سطح جامعه پخش شده که از بیان آنها از یک روحانی و استاد دانشگاه جای تامل بسیار داشت!  و بیش از دو هفته ای این موضوع می گذرد و واکنشی بجا و متناسب به گفته های مذبور نشان داده نشد. هرچند که بزرگان تذکر دادند لکن ظاهراً آقای حنان سخن خویش را بسیار سنجیده و در شأن مدیرکل ارشاد می داند و کوتاه آمدن از آن توهین ها را ناصواب!

 

از سویی دیگر با وجود دعوت به مناظره توسط افراد متفاوت هنوز بر خلاف ادعای آماده بودن برای مناظره جوابی داده نشده است.

واضح است که اینگونه ادعاهای هیجانی همواره صداقتی همراه خود نداشته و نخواهد داشت که ختم به تحقق وعده شود. حال که آقای حنان حاضر به مناظره نشد حداقل به این سوالات جواب دهد تا سیه رو شود هر که در او غش باشد.

 

 در سخنرانی مذکور معیارهایی را برای خط امام برشمرده اند، همچون اسلام، مردم، قانون، مبارزه با افراطی گری و دفاع از ارزش ها ( هرچند بماند که حتی به اندازه سوت و کف های حضار جلسه هم از بیانات امام یا سیره امام در این جلسه نشانی دیده نشد) حال مشتاقیم بدانیم پاسخ وی طبق همین معیارهایی که خودشان اشاره کرده اند به این سوال ها چیست؟ تا حکم را مردم مومن لرستان خود به ایشان بدهند.

 

1-متهم کردن حدود 200 نماینده مجلس که با رای مستقیم مردم به مجلس رفته اند بدون هیچ سندی،  با کدام یک از اصول امام می سازد ؟! با اصل مردم مداری ؟! یا اصل قانونگرایی؟ امام فرمودند « من هیچ تردیدی ندارم و در این معنا هم که مجلس در رأس همه ارگان‌ها واقع است و مجلس، ملت است که متبلور شده است و تحقق پیدا کرده است در یک جای محدود»(صحیفه جلد17 صفحه246)

سوال این است که بر اساس چه معیاری از امام خمینی(ره) به مجلس شورای اسلامی توهین می شود؟

 

2-گفته اند که نمایندگان نه از سر مصلحت بلکه با معامله به آقای فرهادی رای داده اند!!! پس یا تهمت زده سنگینی زده و یا سندی دارند که در دست مردم نیست. اگر تهمت زده، اعتراف کنند و اگر سند دارید رو کنید تا معلوم شود که نامرد کیست؟ تهمت زننده ناجوانمرد است یا خیل نمایندگان مورد تهمت قرار گرفته؟!

 

3-ایشان جزئی از دولت و حقوق بگیر دولت هستند، می دانید هر دولت از مجموعه چند نفر تشکیل می شود؟! می دانید با متهم کردن دو دولت در طول هشت سال خدمت، چند نفر انسان را متهم به ریا و دروغ و بی اخلاقی و... شده اند؟ خطاب قرار دادن بی دلیل شخصی از دولتیان هم باید با سند و مدرک باشد چه رسد به اینکه یک مجموعه بزرگ را یکجا خطاب تهمت ها قرار داد واقعا دلیل این تهمت ها چیست؟

 

4-مجلس و دولت را زیر سوال بردن و متهم کردن، آن هم در یک سخنرانی یک ساعته با کدام یک از اصولی که و معیارهای امام خمینی رحمه الله علیه- سنخیت داشت؟! این دولت ها و مجلس ها با کدام اصول گفته شده تعارض داشتند؟!!

 

5-آیا تعادل روحی نداشتن، توهین نیست؟ آیا تازه بهش رسیده !!!( عین کلام آقای حنان) دروغگو، ریاکار، منفعت طلب و لج باز، خطاب کردن دیگران توهین نیست؟ آقای حنان چطور می گویید توهین نکرده اید؟ اگر از جانب شما این هتاکی ها توهین نیست؟! اجازه می دهید سایرین شما را با این القاب خطاب کنند؟!!

 

6-گفتند که مردم آرامش می خواهند و حاشیه سازی بد است، آیا برگزاری چنین جلسه ای ضرورت داشت در دهه آخر صفر که ایام خاصی است برای مردم مومن لرستان؟ جالب آنکه سخنران روحانی جلسه اشاره ای به این ایام نکرد!!

 

حال صلاح نمی دانم بپرسم چرا ازحماسه ملی و تاریخی 9 دی چیزی نگفتید؟ چراکه  حماسه 9 دی مصداق خوبی بود برای تبیین معیارهای امام در راه اصلاح امور ملت، چرا که روزهای پس از عاشورای 88 ،ملت رنگ اصلاح طلبیشان از جنس ثارالله بود نه سکولاریسم روشنفکرمابانه، 9 دی تذکر تمام معیارهای امام بود به برخی روشنفکرنماهایی که نمی خواستند اسلام و ولایت باشد، قانون را به سخره گرفتند و خواسته یا ناخواسته دنبال برپایی ناامنی همچون آنچه در منطقه حاکم است  بر کشور بودن که نوح ما روحی فداه  گذراند کشور را از این ملهکه که دوست و دشمن به تحسین او برخاستند و ایشان فرمودند:« كار نهم دى ماهِ امسال هم همين جور بود. شناختن موقعيت، فهميدن نياز، حضور در لحظه‌ى مناسب و مورد نياز؛ اين اساس كار است كه مؤمن بايد اين را هم با خود همراه داشته باشد تا بتواند وجودش مؤثر بشود.»

 

7-پرواضح است که مصداق هر چه روشن تر باشد، بیانش ارجح است؛ و ضرب المثل ها از این رو مفیدند و به صواب نزدیک، چرا در مورد افراطی گری ، قانون شکنی، پایمال شدن ارزش ها از بارزترین مصداق تمامی این معیارها یعنی فتنه 88  اسمی به میان نیاوردید!؟ رهبری در تبیین هدف فتنه 88 فرمودند: «طراحی اصلی دشمنان، این بود که جمهوری اسلامی و حقیقت و شعار دین از جامعه ایران برچیده شود و قاعده حکومت و دولت را به شکل مطلوب خود تشکیل دهند.»

 

8-مگر عنوان جلسه تبیین نظریات امام رحمه الله علیه  نبود چرا حتی یک مستند از بیانات و سیره ایشان در این جلسه توسط سخنران  بیان نمی شود؟ این چه شیوه تبیین و تفسیری است بر مبنای کدام اصل علمی و روش منطقی استنباط کردید که نباید سندی ارائه دهید؟ آیا فضای جلسه و هدف جلسه چیز دیگری بوده در قالب این عنوان؟!

 

9-چه ضرورت حیاتی سبب شد که مدیر کل ارشاد استان لرستان و معاون ایشان  همراه با امکانات دولتی اداره ارشاد، در این ایام پرکار( البته به زعم بنده، شاید اداره ارشاد اینگونه نیست) هر دو در یک جلسه جناحی که هیچ سنخیتی با مسئولیت ایشان نداشت حاضر شود؟! مزاحی بیش نیست که گفته اند در این جلسه به عنوان یک شخص شرکت کرده ام نه مدیر کل؛ حتما بعدا می گویید وقتی فحاشی به دیگران می کردم روحانی نبوده و یک فرد عادی بودم. موقعی هم که از برخی روحانیون معروف اسم بردم مسلمان نبودم، هنگامی هم که دولت و مجلس ایران را زیر سوال بردم یک انسان بودم و ایرانی نبودم!! و....

 

10-وقتی کسی در جمهوری اسلامی به مقام و پست سازمانی می رسد خدمتگزار همه است نه خدمتگزار یک حزب و جناح و باند. نشان دادن گرایشات سیاسی چه دردی از فرهنگ جامعه دوا می کند؟!!  آیا بهتر نبود در این ایام مقدس، مدیر کل ارشاد تحرک فرهنگی متناسب با این زمان از خود نشان می داد نه جلسه تخریب و تهمت علیه بزرگان؟!

 

 به نظر شما شخصی که توانایی تشخیص موقعیت زمانی  و جایگاه مدیریتی خود را ندارد شایسته نشستن بر کرسی مدیر کلی است؟! کجای اسلامی که به عنوان شاخصه اول در سخنرانی از آن اسم برده شده، این نحوه عملکرد مدیریتی را تایید می کند؟ کدام شاخصه؟

 

جناب حنان می دانیم و می دانید که دسته‌بندی اصولگرا و اصلاح‌طلب هیچ گاه دسته‌بندی درستی نبوده است، این دسته‌بندی‌ها توسط یک عده افراد سیاسی کارِ سکولار مذهب انجام شده تا بین مردم دشمنی ایجاد شود و ثمره آن را در رخدادهایی همچون انتخابات ها برداشت کنند شما چرا به چه دلیل منطقی برگرفته از خط امام و رهبری به این فکر غلط دامن می زنید؟!!!

 

11-از جبهه پایداری نام برده شده  و پیش بینی ای به شدت توهین آمیزی اعلام کرده اند، می شود دلیل این تهمت را ذکر کنید؟ چه ربطی بین جبهه پایداری که همچون طباطبایی ها و مطهری هایی در راس آن است با آن گروهک ملحدی که اسم بردید می بینید؟

 

جبهه پایداری برای هیچ شخصی چک سفید امضا نداده و ایستادگی حول امر ولی را شرط حمایت قرار داده؛ لذا هرگاه فرد یا افرادی خطایی مرتکب شده اند اولین ناهی از منکر این قضیه خود افراد این جبهه بوده اند.

 

اینگونه اشکال گرفتن ها و موج سواری های رسانه ای و سفسطه ها، نه منطقی است و نه شرعی. در این رابطه توجه به این فراز از بیان رهبری بسیار مهم است ایشان در دیدار با مسئولان دولت یازدهم فرموند: «سفارشی که من می کنم این است که مراقب باشید جریانهای مؤمن را با شعار اعتدال کنار نزنند؛ بعضی‌ها این کارها را دارند می کنند، من می بینم در صحنه‌ی سیاسی کشور؛ با شعار اعتدال، با شعار پرهیز از افراط، سعی میکنند جریان مؤمن را که در خطرها آن جریان است که زودتر از همه سینه سپر میکند، آن جریان است که دولتها را در مشکلات واقعی به معنای حقیقی کلمه حمایت میکند، کنار بزنند؛ مراقب باشید.»

 

12-شما که داعیه آگاه کردن جامعه را دارید و این توانمندی را در خود دیدید که مدیرکل ارشاد استان شدید، جایگاه آیت الله علم الهدی در معیارهایی که از امام نقل کردید کجاست؟ آیا ایشان را به دور از اسلام ناب می دانید؟ آیا مصداق خلاف قانون در عمل ایشان سراغ دارید؟ آیا کسی از شما می پذیرد که بگویید ایشان از ارزش ها دفاع نکرده است؟! آیا می شود شخصی که سالیان سال همراه امام و رهبری بوده در عرصه های علمی صدها دانشجوی نخبه را تحویل نظام داده که لیستی بلندی از آنها وجود دارد و سالها امام جماعت و از آن بالاتر امام جمعه شهری به بزرگی مشهد باشد و هزاران نفر از به او اقتدا کرده باشند را «مردمی» ندانست؟! آیا کسی که با افراطی گری مبارزه کرده است را می توان اینگونه خطاب کرد؟ فکر نمی کنید که بی اساسی و بی پایگی مشهود است.

 

 

13-لطافت و ظرافت و محبت و انسانیت و معنویت و محاسن دیگر باعث شد که حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان اینقدر در بین جوانان مومن کشور مطرح شود و سنت های خوبی با وجود ایشان در هیئات مختلف شکل بگیرد که یقینا آقای حنان از آنها بی خبر نیست و بلاشک وی بارها پای منبر آقای پناهیان بوده، حال چگونه به واسطه مسئولیتی سازمانی، اینگونه خویشتن خویش را گم نموده و به چه دلیلی اتهام می زند.

 

خواهشاً همان طور که در تخریب و اتهام صریح بودید در منطق و استدلال هم صریح باشید؟ به کدام مستند و دلیل و مدرک ایشان را متهم می کنید. شخص گمنامی را متهم نکردید پس یا می دانید چه کرده اید و سند دارید پس رو کنید و الا بپذیرید کسی که از روی جهل به بزرگان تهمت بزند خطای بزرگی مرتکب شده؟

 

14-وقتی برخی در حال توهین و تخریب بودند، کسانی که به آنها توهین می شد همچون حاج آقا پناهیان، در راه حرم حسینی قدم ها برمی داشتند که ثمره آن تلاش ها که از سال های قبل شروع شده بود آن بود که در روز اربعین چشم دنیا را به کربلا خیره کرد و حتما همچون هر شیعه و مسلمانی آقای حنان و دوستانشان نیز به آن بالیدید؛ حال اگر صادقید با همان معیارهای امام- رحمه الله علیه- پاسخ دهید کار شما در خط امام بود یا کار این عزیزان؟!

 

15-جناب آقای حمید رسایی، نماینده مجلس، روحانی و جانبازی انقلابی است که در طول هشت سال گذشته با دعوت مجامع مختلف مردمی و نهادهای انقلابی و دانشگاهی در بیش از  500 جلسه سخنرانی، میزگرد و مناظره شرکت داشته که بخش عمده آن به تحلیل موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روز اختصاص یافته است.

 

به منظور تبلیغ در جمع ایرانیان خارج از کشور در کشورهای لبنان، بلغارستان، فلیپین، پاکستان، آلمان، یونان، ایتالیا، مکزیک و ... حضور پیدا کرده است. صاحب مکتوبات مختلفی است که براحتی قابل دسترسی است، حال با این همه مستند از ایشان باز با کدام معیار می توان ایشان را با القابی بی ادبانه ای که در جلسه عنوان گردیده خطاب کرد؟!

 

16-   ......

به نظر این جانب سوالاتی که می شود پرسید بسیار بوده ولی به همین تعداد بسنده می کنم که جواب همین سوالات برای همگان روشن خواهد نمود که این جلسات و این گونه سخنرانان در پی ایجاد چه هستند.

 بنده و خیلی از افراد دیگر این جامعه منتظریم تا درایت مسئولین دولتی همچون استاندار محترم و قضایی استان و کشور را در برخورد با  این گونه صحبت ها شاهد باشیم.

 

اخبار مرتبط

حمله مدیر ارشاد لرستان به آیت الله علم الهدی و مجلس+صوت

واکنش ائمه جمعه لرستان به توهین های مدیر ارشاد

تشکل های دانشجویی، مدیر ارشاد لرستان را به مناظره دعوت کردند

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • ناشناس

    خواهشمندم اسم ایشان را مدیر بیان نکنید چونکه نامبرده فقط امده عقدها خالی کند

  • ناشناس

    جوابم دادن؟

    • ناشناس

      آره همونجور که اومد مناظره

نظرات