در شش ماهه نخست 93/

لرستان خبر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: استان لرستان در حوزه فرهنگی و پیشگیری در رده استان های شاخص قرار دارد به طوری که در شش ماهه نخست سال 93 رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الله فراشی ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار داشت: استان لرستان در حوزه فرهنگی و پیشگیری در رده استان های شاخص قرار دارد به طوری که در شش ماهه نخست سال 93 رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد.

 

وی با اشاره به همکاری سازمان های مردم نهاد در این زمینه، افزود: استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد در راستای ارتقای دانش و توانمندسازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در استان، نقش به سزایی داشته است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان عنوان کرد: در نه ماهه گذشته کشفیات مواد مخدر در استان افزایش داشته است به گونه ای که کشف تریاک 40 درصد، شیشه 23 درصد، هروئین 75 درصد، حشیش 64 درصد سوخته تریاک و شیره تریاک به ترتیب 52 و 78 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به کاهش 14 درصدی کشفیات قرص های اعتیادآور، تصریح کرد: در کل در زمینه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد افزایش داشته ایم.

 

فراشی بیان کرد: دستگیری معتادان 230 درصد، دستگیری توزیع کنندگان 73 درصد افزایش داشته و در زمینه ناامنی و عملیات ها 15 درصد کاهش یافته است.
 

سعید شاهرخی، معون سیاسی امنیتی استاندار لرستان در این جلسه شورای مبارزه اظهار داشت: برخی دستگاه های اجرایی در زمینه ساماندهی معتادان خیابانی کوتاهی می کنند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه معتادان خیابانی، مشکلاتی از جمله بهداشتی و امنیتی را در شهر به وجود آورده اند، از این رو دستگاه های اجرایی مربوطه جهت ساماندهی و معرفی آنها به مرکز ماده 16 سریع تر اقدام کنند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: جمع آوری زنان متجاهر در سطح شهر و ایجاد گرم خانه در سطح شهر از جمله اقدامات ضروری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات