روزهایی پرتنش و نگران‌کننده در انتظار صهیونیست‌ها؛

کارشناسان و مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند واکنش حزب‌الله به تجاوز «القنیطره» حتمی است و روزهایی پرتنش، نگران کننده و هشدارهای بی‌سابقه در انتظار ارتش است ولی این واکنش بلافاصله نخواهد بود.

به گزارش لرستان خبر ،  اسرائیل از اعتراف رسمی به تجاوزش به «االقنیطره» سوریه و به شهادت رساندن شماری از رزمندگان حزب‌الله لبنان خودداری و تفسیر و توضیح وقایعی را که خود جرئت بیانش را ندارد، به رسانه‌های خبری این رژیم محول کرده است.

 

تمام کادر سیاسی و امنیتی اسرائیل که نگرانی و ترس خود را از رویارویی با حزب‌الله ابراز داشته‌اند، از این تجاوزی که از لحاظ هدف، مکان و یا اسلوب غیر قابل انتظار بود، غافلگیر شده‌اند.

 

رسانه‌های خبری عبری‌زبان این حمله را به‌نحو چشمگیری پوشش داده‌ و تا حدود زیادی اضطراب و نگرانی (محافل اسرائیلی) را بیان کرده‌اند.

 

طبق تحلیل و تفسیرهای شماری از کارشناسان و خبرنگاران حوزه نظامی، ارتش اسرائیل پیش‌بینی می‌کند واکنش حزب‌الله به این تجاوز حتمی است و روزهایی پرتنش، نگران کننده و هشدارهای بی‌سابقه در انتظار ارتش است ولی این واکنش بلافاصله نخواهد بود. نخستین بیانیه حزب‌الله در ارتباط با حمله اخیر، ارزیابی‌ها درخصوص واکنش قطعی را تقویت کرده است و اسرائیلی‌ها درک کرده‌اند که این تجاوز بدون پاسخ موازی و مشابه مقاومت نخواهد بود.

 

رسانه‌های خبری عبری‌زبان با اشاره به ترس و نگرانی شهرک‌نشینان در «الجولان» و «الجلیل» از واکنش حزب‌الله و پیامدهای این حمله، تصریح کرده‌اند مقامات نظامی اسرائیل مجبور شده‌اند پیام‌های اطمینان‌بخشی مبنی بر اینکه این واکنش فوری نخواهد بود به شهرک‌نشینان بدهند و از آنها خواسته‌اند از شهرک‌ها خارج نشوند و منتظر دستورات مسئولان امنیتی این شهرک‌ها باشند.

 

«موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل در گفت‌وگویی با رادیو عبری‌زبان از اظهارنظر درخصوص گزارش و اخبار مطبوعات این رژیم خودداری کرد و گفت: «نمی‌خواهم به این مسئله بپردازم.» با این‌حال یعلون در خطاب به «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله گفت: «دو روز پیش شنیدیم که نصرالله اعلام کرد نیروهایش در الجولان حضور ندارند، آیا ایشان می‌تواند آنچه را اتفاق افتاده است برای ما توضیح دهد؟».

 

از سوی دیگر، یک مقام نظامی بلندپایه اسرائیلی به حزب‌الله نسبت به پیامدهای واکنش به این حمله هشدار داده و ادعا کرده است: «حزب‌الله با هدف قرار دادن اسرائیلی‌های بی‌گناه خود را در معرض خطر قرار می‌دهد. در صورتی‌که حزب‌الله اقدام به شلیک موشک به‌سمت شهرک‌نشینان بکند، واکنش اسرائیل بسیار سخت خواهد بود».

 

«رونی دانیل» کارشناس مسائل نظامی اسرائیلی با تأکید بر اینکه حزب‌الله قادر است ضربه‌ای شدید به اسرائیل وارد کند، خاطرنشان کرد بیانیه این حزب نشان داد که حزب‌الله قادر به کنترل خود نیست و واکنشی نشان خواهد داد، به‌گونه‌ای که ارتش اسرائیل بلافاصله پس از این حمله اقداماتی را اتخاذ و در یکی از یگان‌ها آماده‌باش اعلام کرده است. همچنین پیش‌بینی می‌شود نهاد نظامی اسرائیل، طی روزهای آتی نیز مجموعه تدابیر پیشگیرانه در طول مرزهای سرزمین‌های اشغالی اتخاذ کند.

 

کانال دوم تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد شهرک‌نشینان در شمال از جمله جولان و الجلیل نسبت به واکنش احتمالی حزب‌الله ابراز نگرانی کرده‌اند. هرچند آنها پناهگاه‌ها را باز نکرده‌اند ولی حالتی از آماده‌باش و انتظار واکنش وجود دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات