حاشیه های سفر معاون رئیس جمهور به لرستان؛

سفر معاون اول رئیس جمهور به استان لرستان، بار دیگر پرده از حقیقت تلخ اختلاف بین مدیران ارشد استانی را برداشت و نشان داد که بعضی از مسئولان ارشد هنوز الویت های غیر از پیشرفت لرستان را مد نظر دارند.

 

به گزارش لرستان خبر، برای دومین بار طی سال اخیر معاون اول رئیس جمهور مقصد سفر خود را استان لرستان انتخاب کرد که این امر نشان از آن دارد با وجود بعضی از نقص های دولت در مسائل فرهنگی و سیاسی، اما مدیران ارشد کشور عزم جدی برای توسعه مناطق کمتر توسعه پیدا کرده، دارند و البته عمق محرومیت را در استان لرستان درک کرده اند.

 

 

سفر دوم اسحاق جهانگیری مصادف بود با تکمیل و افتتاح چند طرح مهم در حوزه سد سازی و یک کارخانه در حوزه صنعت مس و چند طرح دیگر، که با توجه به گستردگی و تنوع طرح ها دو وزیر صنعت و نیرو نیز ایشان را در این سفر همراهی می کردند.

 

سفر درون استانی معاون رئیس جمهور، وزرا و مدیران استان برای سرعت عمل بیشتر توسط سه هلی کوپتر میل ساخت روسیه انجام شد، که سد مروک اولین طرحی بود که در این سفر افتتاح شد و در ادامه هلی کوپتر اقای جهانگیری حوالی ساعت 10 صبح در نزدیک تاج سد ایوشان به زمین نشست.

 

بعا از افتتاح سمبلیک سد، گروه موسیقی و رقص لری هنرمندی خود را به شکل تمام عیار به رخ مهمانان پایتخت نشین کشاندند و در ادامه مسیر حرکتی معاون اول برای رسیدن به سالن سخنرانی، یکی از هم استانی های عزیز سینی مملو از جگرکی را به رسم مهمان نوازی به آقای جهانگیری تعارف کردند و ایشان نیز به رسم ادب یک تکه از جگر کباب شده که با مهارت خاصی آماده شده بود تناول کردند.

 

سالن محل سخنرانی دارای سیستم گرمایشی نبود و از طرفی به علت نزدیک بودن سد به محل کنفرانس، سرمای سوزناکی مهمانان را اذیت می کرد و بعضی از اصحاب رسانه به علت ارسال مستقیم خبر و لزوم دقت و سرعت در اعلام آمارهای اعلام شده توسط مسئولان، بیشتر از این ناحیه اذیت می شدند.

 

ابتدای امر استاندار لرستان برای سخنرانی توسط مجری به سن دعوت شد و بعد از ایشان نیز آقای توکلی رئیس مجمع نمایندگان استان و جناب سیف به ایراد سخنرانی پرداختند، بعد از سخنرانی مدیر آب منطقه ای، ابراهیم آقا محمدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به کم توجهی مسئولان در نیاوردن اسم منطقه چگنی و نحوه تخصیص آب سد معشوره برای اراضی این شهرستان، به سخنرانان قبلی اعتراض کرد.

 

همچنین ایشان اعتقاد داشت دهه ای که مزین به نام امام خمینی (ع) و پیروزی انقلاب اسلامی است باید یاد حداقلی از این حماسه در سخنرانی که مقارن با آن است در آن دیده شود که البته این اعتراض در سخنرانی حمید چیت چیان وزیر نیرو و اسحاق جهانگیری معاون اول تاثیر گذاشت و سمت و سوی سخنرانی این دو مدیر ارشد کشوری به سمت دهه فجر متمایل شد.

 

چیزی که بیش از هر چیزی مشخص است اختلاف نظر بین مسولان بر سر سد معشوره است و امیدواریم این سد و سایر پروژه ها برای استان ایجاد اشتغال کنند.

 

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • جمعی از اهالی چگنی

    ظاهرا از نظر سایت لرستان خبر وحدت به این معناست که مردم چگنی از تشنگی بمیرند که شهر آقای استاندار سیراب شود اگر اعتراض به تبعیض و بی عدالتی در نزد مسوولان کشور نباید باشد؛ آیاعدالت به این است که دیگران یک طرفه در نزد مسوولان کشور به شکل ناعادلانه حق هفتاد هزار نفر مردم چگنی را قربانی کنند؟
    شما کمک کار ظالم نباشید همان دهه فجر که شما می گویید اعتراض به کمرنگ کردن آن را پسندیده دانسته اید فکر مى کنم هدفش عدالت بود نه تبعیض

  • رضا

    بنظرم بین خبر یک مراسم و پرداخت حواشی و تحلیل عملکرد سخنرانان تفکیک قائل بشید معلوم نیست این خبر هست یا تحلیل سخنرانی یا بیان حواشی جلسه

  • سیفی، علینیا، امیری، طولابی، بهرامی، کلانتری، درویشی از شاهیوند و دوره

    واقعاً شما نباید هرچه استانداری القا مى کند همان را بنویسید تقسیم آب سد گاو شمار که آقایان جهت پایمال کردن حق آبا و اجداد مردم شاهیوند و چگنی نام آن را به معشوره تغیر داده اند از اول به ناحق نوشته شده و حتی یک قطره از آن هم براى مردم شاهیوند و چگنی اختصاص نیافته و مسوولين ونمایندگان قبلی هم هیچ دفاعی از مردم چگنی که آب به روی آنها بسته شده نکرده اند حالا که یک نفر گفته مردم چگنی هم نباید از تشنگی بمیرند شما اعتراض مى کنید که چرا در محضر مسوولین چنین گفتید!!؟

  • محمد

    ضمن اینکه بانظررضاموافقم...به نظرم صحبت های آقای آقامحمدی به خاطراستفاده ازقدرت رسانه برای احقاق حق بوده ونبایدبه ایشون خرده گرفت هرچندکابابودن وزرامربوطه این صحبت هاچندان بی ربط نبوده

  • دوست

    به نظر من لرستان اسیر سیاسی بازی هستش اقا محمدی می تونست تو جلسه خصوصی با مسئولان استان این موضوع رو مطرح کنه نه بین مدیران ارشد کشور که بعضی هاشون مخالف احداث این سد هستند

نظرات