وزیر سابق اطلاعات:

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه دشمن در طرح‌ریزی فتنه‌ای است که اشتباهات قبل را در آن تکرار نکند.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حیدر مصلحی پیش از ظهر امروز در همایش استانی فجرآفرینان که با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، روحانیون، فرماندهان بسیج و گردان‌ها و غیره در همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار داشت: امام راحل محور فجر آفرینی در جمهوری اسلامی ایران بود.

 

وی با اشاره به اینکه مقوله ولایت‌مداری محور حرکت امام(ره) بود که آن را در کشور ایجاد و بر این اساس حرکت کرد، گفت: ولایتمداری براساس دو باب سلبی و ایجابی است؛ اسلام مباحث مبنایی و کلیدی‌اش را بر اساس این دو باب مطرح می‌کند.

 

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: در مباحث مبانی و کلیدی اسلام ابتدا مورد سلبی و بعد مورد ایجابی بیان می‌شود به‌عنوان مثال شعار پیامبر که «لا‌اله‌الا‌الله» بود در ابتدا سلبی و بعد ایجابی مطرح شده که تمام الهه‌ها، دنیاپرستی و غیره را باید حذف کرد و در مباحث سیاسی و حکومتی که جزو موارد کلیدی انسان است، برخی به‌دلیل عدم آگاهی درست از اسلام آن‌طور که باید نتوانستند از قرآن مبانی کلیدی را دریافت کنند و در این بخش با مشکل مواجه می‌شوند.

 

وی افزود: در مسائل حکومتی و سیاسی نیز به‌طور دقیق سلبی و ایجابی مطرح شده و محور مباحث سیاسی کلیدی اسلام ولایت‌مداری قرار دارد.

 

مصلحی با اشاره به اینکه صفات الهی باید جایگزین صفات رذیله شود، بیان کرد: در امربه معروف و نهی از منکر در ابتدا امر به معروف ایجاب شده و بعد منکر به‌عنوان سلب مطرح شده که این نشان دهنده دیدگاه اسلام در بُعد اجتماعی است.

 

وزیر سابق اطلاعات ‌تصریح کرد: در تاریخ دنیا هیچ قومی را نمی‌یابید که به‌اندازه یهود در حق بشریت مرتکب ظلم و جنایت شده باشد و در قرآن کریم نیز به هیچ قومی به‌اندازه یهود پرداخته نشده است. در آیه‌های نخستین سوره بقره این قوم به‌عنوان قوم برتر خوانده می‌شود اما آیا تا پایان نیز به همین صورت می‌ماند که با ریزبینی در قرآن می‌بینیم در آیات بعدی قوم یهود به‌عنوان قومی منحوس و بدترین قوم اشاره می‌شود.

 

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در جنگ سخت به پیروزی رسید ولی آیا استکبار ‌دست از انقلاب ایران برداشت و آیا همانند زمانی که به‌سراغ بنی‌امیه رفت به‌سراغ بنی‌امیه‌های زمان انقلاب نرفت، این چنین نیست و باید جنگ نرم دشمن را جدی گرفته و خود را در مقابله با آن تجهیز کنیم.

 

مصلحی با تأکید بر اینکه هر نهضت و حرکتی افرادی مثل بنی‌امیه در خود دارد، افزود: در تمام نهضت‌ها و انقلاب‌های الهی که محور آن انبیای الهی بودند یکی از اقسام جمعیتی که با انقلاب همراه می‌شدند در میانه راه کم آورده و راه خود را کج می‌کنند که این موضوع در تمام اعصار وجود دارد و باید در جامعه عادی‌سازی شود.

 

وی تصریح کرد: ریزش‌های برخی افراد در دوران انقلاب امری عادی است و تاریخ نیز ثابت کرده برخی تا حدی با حرکت‌های انقلابی همسو هستند و وقتی منافع آنها به خطر بیفتد و یا تحت تأثیر مسائل دیگری قرار گیرند، از انقلاب دل می‌برند.

 

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سرویس اطلاعاتی انگلیس MI6 برای مقابله با حرکات انقلابی و ضد استکباری کشورها از دو استراتژی «تمرکز بر نخبگان آن ملت‌ها» و «استفاده از اراذل و اوباش» استفاده می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این دستگاه اطلاعاتی در دوران فتنه سال 88 نیز از این دو استراتژی استفاده کرد، گفت: در استراتژی نخست آنها به‌سراغ نخبگان جامعه رفتند تا با به بی‌راهه کشاندن آنها به اهداف شوم خود دست یابند.

 

وزیر سابق اطلاعات بیان کرد: از زمان انقلاب فتنه با شیوه‌های گوناگون در جامعه به وجود آمد و تا زمانی که انقلاب هست فتنه‌های دشمنان نیز ادامه دارد. دشمن به اشتباهات خود در فتنه 88 پی برده و به‌طور حتم اکنون در طرح‌ریزی فتنه‌ای است که اشتباهات قبل را در آن تکرار نکند.

 

مصلحی تأکید کرد: موضوعاتی چون قداست‌شکنی، پاره کردن تصاویر امام، بی‌احترامی به ائمه معصومین در فتنه بعدی بروز نمی‌کند زیرا دشمن فهمیده این موضوع مردم را به حمایت از مقدسات به خیابان می‌کشاند. نمونه بارز این موضوع در 9 دی بر همگان آشکار شده و دشمن با شکست مواجه شد.

 

وزیر سابق اطلاعات در ادامه سخنانش با بیان اینکه دیپلمات‌های انگلیس از 6 ماه قبل از انتخابات 88، در نقاط مختلف ایران در رفت‌وآمد بودند و با برخی نخبگان دیدارهایی داشتند، اظهار داشت: در آن ایام در وزارت اطلاعات بودم و حرکات و دیدارهای مشکوک را به گوش آقایان رساندم که دست استکبار پشت این ماجراست، اما آنها تنها سری تکان می‌دادند و به‌دنبال توجیه بودند.

 

وی با اشاره به استراتژی دوم دشمن بیان کرد: در جریان فتنه 88 مشاهده می‌کردیم چه‌کسانی در کف خیابان‌ها حضور دارند. در جریان فتنه 88 سرویس‌های اطلاعاتی باهدف براندازی نظام، حتی روی خطوط قرمز خود پا گذاشتند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود برخی افت و خیزها به پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: امروز بیداری اسلامی در بحرین، فلسطین، عراق، افغانستان و مصر شکل گرفته است.

منبع:‌تسنیم

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات