رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در هفته گذشته طرحی تصویب نمود که در آن اگر دولت یا کنگره آمریکا بخواهند تحریم جدیدی را علیه ایران وضع کنند و یا بخواهند مذاکرات را به بن‌بست و یا با شکست مواجه کنند همه چیز به خانه اول برگشته و غنی سازی 20 درصد را باید از سر بگیریم.

علاالدین بروجردی در گفت و گوی اختصاصی با لرستان خبر اظهار داشت: آمریکایی ها در کذاکرات دنبال زورگویی هستند و به صورت منطقی برخورد نمی کنند در حالیکه در مذاکره شرایط منطقی باید باشد.

 

وی اضافه کرد:امروزه آمریکا برای تمام دنیا غیر قابل اعتماد است و سابقه این کشور این را مشخص می کند و به همین دلیل مذاکرات باید یک مرحله ای و شفاف باشد تا برداشت و تفسیر از آن نشود.

 

علاءالدین بروجردی گفت: وضعیت آمریکا اکنون مساعد نیست و نگران است و اگر مذاکرات به نتیجه نرسد بدون شک آمریکا مسول است و باید جوابگو باشد.

 

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روزهای گذشته در مجلس طرحی مصوب شده است که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکند و دوباره ایران را تحریم کند توافق ژنو کنار گذاشته می شود و غنی سازی 20 درصد ادامه پیدا می کند و دیگر تعهدی در قبال این توافق نامه نداریم.

 

 

 

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای اینکه توافق حاصل شود باید تمام تحریم هایی که علیه ایران اعمال شده برداشته شود.

 

 

بروجردی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره نموده و عنوان کرد: رهبری فرمودند من با توافق بد مخالفم و با توافق خوب موافقم. این درست مواضعی است که آمریکایی‌ها در قبال ایران نشان می‌دهند با این تفاوت که آنان از دید خود و ما از دید خود که مبنی بر منافع ملی است، این مواضع را دنبال می‌کنیم.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیام مقام معظم رهبری به تیم مذاکره‌کننده، روشن و فصل الخطاب است و معنای این پیام حفظ اقتدار تیم مذاکره‌کننده در مواضع برحق خود است بنابراین اگر توافقی در رابطه با موضوعات مورد بحث شکل نگیرد، راهکارهای فراوانی در داخل کشور برای کند کردن حربه تحریم وجود دارد.

 

بروجردی با اشاره به توجه به ظرفیت های کشور بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند اگر باهمت و تلاش به داشته‌های خود به‌صورت مناسب توجه کنیم حتی اگر نتوانیم حربه تحریم را از دست دشمن خارج کنیم می‌توانیم آن را کند کنیم و این به این معنا است که ظرفیت‌های بسیار عظیمی در داخل کشور وجود دارد که تاکنون تحریم نتوانسته در اراده ملی ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خللی ایجاد کند.

 

 

وی با اشاره به شکست آمریکا در منطقه اظهار کرد: در سوریه آمریکا با توجه به تمام امکانات هم‌پیمانان منطقه‌ای و اروپایی خود ، عملاً نتوانست هدف خود را که تغییر ساختار سیاسی حاکم بر سوریه بود محقق کند و عملاً در این عرصه نیز علی‌رغم راه‌اندازی جنگ نیابتی و به‌کارگیری ده‌ها هزار تروریست فعال در منطقه، شکست خورد.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بدبینی رهبر معظم انقلاب نسبت به آمریکا را نتیجه ماهیت غیرقابل اعتماد آمریکایی‌ها دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به صراحت اعلام کرد، با توافقی که تضمین‌کننده منافع ملی کشور و حذف کامل تحریم‌ها باشد، موافق هستند ضمن اینکه نسبت به انجام توافق بد و توافقی که جزییات آن هم شفاف و روشن نباشد هشدار دادند.

 

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مرحله تثبیت عبور کرده و پیام آن در جغرافیای بسیاری از ملل آزادی‌خواه دنیا نیز دریافت شده است، افزود: حرکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارسال پیام به جوانان آمریکای شمالی و اروپا بیانگر یک خلاء ایدئولوژی در بین جوانان آمریکا و اروپاست که تمام تحلیل‌گران غربی نیز بر هوشمندی این پیام مهر تایید گذاشتند.

 

 بروجردی با تاکید بر اینکه خروجی دیدگاه جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه یعنی گفتمان مقاومت از سال 2000 میلادی با تحمیل شکست سنگین بر صهیونیست‌ها هیمنه این رژیم پوشالی را در هم کوبید خاطرنشان کرد: امروز دیگر کنترل منطقه از دست آمریکا و رژیم صهیونیستی که روزی با 60 هزار مستشار تمام مقدرات کشور ایران را نیز مشخص می‌کردند، خارج شده است که این یک پیروزی بزرگ برای ملت ایران و یک شکست بزرگ برای آنها است.

 

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات