آیت‌الله آملی لاریجانی خطاب به آمریکا:

رییس قوه قضاییه گفت: اخیراً وزارت خارجه آمریکا گفته که دیگر نباید حصر باشند و به محققین و قضات ما گفته‌اند قانون اساسی شما اجازه حصر این افراد را نمی‌دهد امروز ما به اتکای خون شهدا و بصیرتی که مردم در 22 بهمن از خود نشان دادند، بار دیگر به وزارت آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوییم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید

به گزارش لرستان خبر ،آیت‌الله آملی‌لاریجانی صبح امروز در کنگره فخرنور در مصلای الغدیر خرم‌آباد گفت: اخیراً وزارت خارجه آمریکا گفته که دیگر نباید برخی افراد حصر باشند و به محققین و قضات ما گفته‌اند قانون اساسی شما اجازه حصر این افراد را نمی‌دهد امروز ما به اتکای خون شهدا و بصیرتی که مردم در 22 بهمن از خود نشان دادند، بار دیگر به وزارت آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوییم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید.

 

 

وی افزود: در آن زمان که افرادی این کشور را فروخته بودند دیگر تمام شده و امروز مردم ما حاضر نیستند که عزت خود را به پای کسی بریزند، زیرا ملت ایران، ملتی شکست‌ناپذیرند که یک بار در هشت سال دفاع مقدس اقتدار خود را به خوبی نشان داده‌اند.

 

 

رییس قوه قضاییه با اشاره به پرونده فتنه گران و دخالت آمریکا در این پرونده عنوان کرد: این گفته‌های شما یاوه‌هایی بیش نیست، زیرا ما برای وظایف انسانی خود تلاش می‌کنیم و رسیدگی به پرونده‌های کسی که بر جریان فتنه تأثیرگذار بوده است را یک وظیفه می‌دانیم، زیرا رسیدگی به این پرونده‌ها حق و وظیفه‌ای بر گردن ماست و کسانی که بساط فتنه را در کشور باز کردند، می‌خواستند بدانند که با این کار، راه برای اجانب باز می‌شده است.

 

وی ادامه داد:  رسیدگی به پرونده فتنه‌گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد و وزارت امورخارجه آمریکا باید بداند توصیه‌های نابه جای آنها برای ما یاوه‌گویی است و مسیری که ما تاکنون طی کرده و می‌کنیم، یک مسیر دقیق قانونی و حقوقی بوده است.

 

آیت‌الله آملی‌لاریجانی اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند و این یک حقیقت بوددر زمان جنگ تحمیلی تمامی کشورها جمع شدند و از صدام جنایتکار و جانی حمایت کردند و 8 سال دفاع مقدس را تحمیل کردند به قصد از بین بردن ملتی که هم‌زبان و همدل به سوی استقلال حرکت می‌کردند اما نتوانستند این ملت را از بین ببرند.

 

 

وی با اشاره به عزم ملت ایران تصریح کرد: ملت ایران مردمی نیستند که زرق و برق دنیا چشمان آنها را پر کرده باشد، بنابراین دشمنان بدانند چنین ملتی هرگز نمی‌توانند شکست دهند.

 

 

 رییس قوه قضاییه ادامه داد:خداوند در قرآن کریم در سوره طارق می فرماید که بین حق و باطل فاصله ایجاد می کند و قولی بالاتر از قول حق و هیچ کلامی بالاتر از کلام حق نیست.

 

وی اضافه کرد: شهدا زنده هستند و این یک حیات حقیقی است که فهمیدن آن برای همه آسان نیست و خداوند هم می فرماید که کسانی که در مسیر حق کشته شده‌اند را اموات نپندارید بلکه زنده‌اند و در نزد خداوند روزی می‌خورند و کسانی که از انسان فقط گوشت، پوست و استخوان آن را فهم می‌کنند چگونه می‌خواهند زندگی پس از موت را درک کنند. خصوصا کسانی که در محضر حق هستند. هر کسی را به این مقام شامخ راه نمی‌دهند.

 

 

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به مسئله حق و آخرت اظهار کرد: شهیدان خود را استفاده از دریدن پرده های غفلت خود را به عالم های دیگر وصل کرده‌اند و این بقا تنها مخصوص مومنان و شهدا نیست و همه بقا دارند اما نوع بقا مهم است.

 

 

ریس قوه قضائیه گفت: من هم مثل بقیه روحانیون یک طلبه هستم و در مدت طلبگی در محضر اساتید تلمذ کرده‌ام و به طور کلی وظیفه روحانیت را در سه بخش دیده‌ام.

 

وی با اشاره به لزوم فرارگیری معارف دینی عنوان کرد: قرآن کتاب حق و عالی‌ترین معارف ممکن در آن است و ما باید راه‌های استفاده از آن و فهم دقیق آن را ارائه دهیم کسب معارف دینی از اوجب واجبات است و ما باید به نحوی عمل کنیم که پاسخگوی نسل جوان باشیم چون دنیا تشنه معارف دینی است.

 

ریاست قوه قضاییه در ادامه به مسئله اسلام هراسی و داعش اشاره نموده و اظهار کرد: ریشه اسلام‌هراسی که امروز تبلیغ می‌شود در تشنگی انسان‌ها به معارف دینی و وحشت غرب از اسلام است که با مخلوقاتی مانند داعش این اسلام‌هراسی را نشر می‌دهند و خلق مخلوقاتی مانند داعش برای زشت جلوه دادن اسلام است، وظیفه روحانیت در این قضیه سنگین است و باید پاسخگوی نسل جوان خود و نسل‌های کشورهای دیگر باشد.

 

وی اضافه کرد: ما باید در علم کلام و تفسیر معارفی را بیاوریم که پاسخگوی نسل جوان امروز باشد و البته به معنی این نیست که چیزی را از خود در آوریم.

 

آملی‌لاریجانی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم روحانیت, انجام وظیفه عملی است که نظام بر عهده ما گذاشته و فقط از عهده روحانیون بر می‌آید که یک نمونه عملی آن فقهای شورای نگهبان هستند.

 

 

آملی‌لاریجانی بیان کرد: هم‌اکنون وظیفه روحانیت این است که چهره فتنه را آشکار کند، تنها به سخنرانی اکتفا نکنند و باید از این نظام که خون‌ شهدا پای آن ریخته شده حمایت کرد.

 

وی تأکید کرد: حضرت امام(ره) در اول انقلاب تاکید کردند روحانیونی که از خود مطمئن هستند در منصب قضاوت ورود پیدا کنند, البته این مختص قضاوت نیست و روحانیت در همه عرصه‌های ممکن باید وارد شود.

 

رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: ما امروز وارث نظامی هستیم که از منظر قرآنی و اسلامی مانندی در جهان ندارد و کار امام(ره) این بود که نظامی را پایه‌ریزی کند که احکام الهی را در مقام عمل پیاده کند.

 

آملی‌لاریجانی ادامه داد: باید سعی کرد در مقام تبلیغ قالب‌های جدیدی را بیاوریم که قابلیت نشر داشته باشد، و در ایام طلبگی می‌دیدم روحانیون با قناعت زندگی و تحصیل می‌کنند و با چهره‌هایی ناب و ذهن‌هایی مانند الماس مسائل را می‌شکافتند.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: همه آنچه را که گفتیم در یک مسیر معنی پیدا می‌کند و آن مسیر اخلاق است و متأسفانه هم‌اکنون شاهد این هستیم که عالم فاسد در کشورهای غربی زیاد است.

 

آملی‌لاریجانی افزود: ما به عنوان روحانیونی که وظیفه‌مان سهم کتاب خدا و سنت پیامبر است باید به جهات معنوی خودمان نیز بپردازیم چون که دنیا محل گذر است و وارد دنیای دیگر می‌شویم  و باید این را باور کرد که یک مسیر بی‌نهایت و عوالم متعدد بعد از مرگ پیش روی ماست.

 

وی بیان کرد: در بُعد معنویت همه کارهای ما معنا پیدا می‌کند و غربی‌ها هم به دنبال این مسئله هستند که چگونه زندگی معنادار شود و اسلام این را می‌گوید که همه کارها در سایه معنویت معنادار می‌شود.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: بدانیم که لحظات زندگی می‌گذرد و زمانی که کتاب حق و صحیفه نفس را می‌گشایند، اعمال انسان ظاهر می‌شود.خداوند در عجابت را گشوده است و ما باید یقین به استجابت دعا داشته باشیم و امیدواریم که خداوند قلوب ما به معارف خود و اهل‌بیت منور کند.

 

انتهای پیام/

 

 

 
 
 
 
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • عمارنامه

    با سلام و احترام؛
    مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/99235
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

نظرات