آیت‌الله آملی لاریجانی در خرم آباد عنوان کرد:

رییس قوه قضاییه گفت: ما هم به لحاظ نظری و هم به لحاظ اجرایی و عملی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم‌ اما آمریکایی‌هایی که قبل از انقلاب حمایت‌های عجیبی از فرعون این کشور کردند و بعد از انقلاب هم ژنرال خود را برای اجرای کودتا به ایران فرستادند، حالا مدعی حقوق بشر هستند؟ بسیار بی‌سابقه است که چنین کشور بی‌آبرویی مانند آمریکا مدعی حقوق بشر شود.

به گزارش لرستان خبر ، آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز در دیدار با نخبگان و اعضای هیت علمی دانشگاه‌های استان لرستان گفت: در اعلامیه عجیب و غریب حقوق بشر آمده است که انسان کرامت ذاتی دارد و همین اساس آزادی است حالا سئوال این است یعنی چی؟ یعنی فرقی ندارد انسان مانند دیوار باشد یا حقیقت؟ برخی فیلسوفان می گویند ما دنبال نظام فکری هستیم که درون آن مهم نباشد انسان چیست؟ خب این سخن نادرست است. اگر انسان ماده صرف است و فهم و احساساتش یک تابع است پس کرامت ذاتی آن چیست؟ آیا انسانی که روح الهی درون آن دمیده شده با انسان حقوق بشری یکی است؟

 

وی افزود: مسئله دوم این است که آیا دنیای غرب می تواند تصورات و تفکرات خود را به همه زمین تعمیق کنند؟ هر چند همه تصویب کردند اما آیا این تصور با دیدگاه لیبرالی خودشان میسازد ؟ مثلا آزادی انسان در انتخاب همسر در حالی که در بسیاری از کشورها همجنس گرایی را همسری رسمی می دانند!

 

آیت الله آملی لاریجانی افزود: یکی از ایرادات آنها به قوه قضائیه ایران این است که چرا جلوی همجنس گرایی را گرفته اید؟ شنیدم یکی از روشنفکران غربی بعد از جسارت به پیامبر گفته که حق داشتند توهین کنند! ما می گوییم تکلیف حق چه است که تا هر کجا حتی بالاترین معیارهای ضد اخلاقی پیش برود.

 

رئیس دستگاه قضا در ادامه گفت: آنها در حقوق بشر می گویند حق را می پذیریم تا جایی که اضرار به غیر نکند. سئوال این است که آیا توهین به انبیاء اضرار به غیر نیست؟ اگر به روح و روان و ارزش های انسانی ضرر برسانیم مشکلی ندارد؟ بسیاری از انسان ها ضررهای معنوی و غیر مادی برایشان مهم و نگران کننده است.

 

آیت الله آملی لاریجانی گفت: آیا انسان ها می توانند اختیاری سلب حیات خود کنند؟ اگر کسی به اختیار خودش خودکشی کند حق دارد؟ مثلا نظام تربیت و آموزش پرورش اجباری مطرح است. مثلا پدری بگوید نمی خواهم فرزندم مدرسه برود! در نظام لیبرالی چه می گویند؟ یکی از غربی ها می گفت این هزینه برای آموزش ها بیهوده است.

 

 

وی گفت: بدترین استفاده از حقوق بشر را خود آنها انجام دادند از جنگ ویتنام و آثار بمباران ها تا فلسطین و غزه و بعد هم لشکر کشی به عراق که بعد فهمیدند عراق سلاح کشتار جمعی ندارد. حالا داعش که خودشان خلق کردند و بی اعتنایی به رای مردم بحرین نشان دهنده نقض حقوق بشر است. خانم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای خود بر علیه قوه قضاییه حرف هایی می زند و ایران را ناقض حقوق بشر می دانند. در عربستان خانم ها نه رای دارند و نه رانندگی می توانند انجام دهند. بعد هم پادشاه فوت می کند اوباما می رود عربستان می گوید دوستان ما هستند و با اختاپوس رسانه ای پمپاژ می کنند که حامی حقوق بشر هستند. آمریکایی ها قبل انقلاب حامی فرعون ایران بودند و بعد هم کودتا خواستند بکنند.

 

 

 

آملی لاریجانی در پایان سخنان خود با تأکید بر این‌که ایران در مسئله حقوق بشر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، گفت: ما هم به لحاظ نظری و هم به لحاظ اجرایی و عملی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم‌ اما آمریکایی‌هایی که قبل از انقلاب حمایت‌های عجیبی از فرعون این کشور کردند و بعد از انقلاب هم ژنرال خود را برای اجرای کودتا به ایران فرستادند، حالا مدعی حقوق بشر هستند؟ بسیار بی‌سابقه است که چنین کشور بی‌آبرویی مانند آمریکا مدعی حقوق بشر شود.

 

 

آیت‌الله آملی لاریجانی در پاسخ به چند پیشنهاد گفت:  پیشنهاد کمک به نخبگان از سوی نخبگان لرستان خوب است و پیگیری می کنم. انشالله بخشی را در دستگاه قضا راه اندازی می کنیم تا مکانی برای حضور نخبگان داشته باشیم. به خانم دکتر دستجردی که مشاور بنده هستند هم می گویم با نخبگان زن تعامل داشته باشند.

 

وی در ادامه در مورد حقوق بشر صحبت کرد و گفت: ادیان دینی آمده اند راه بشر را هموار کنند و انقلاب هایی که در کشورها به خصوص در ایران رخ داد همان احیای حقوق بشر بوده است. این در حالی است که کشورهای مدعی حقوق بشر خودشان ظالمانه ترین اقدامات را علیه بشر انجام می دهند.

 


انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • عمارنامه

    با سلام و احترام؛
    مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/99522
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

نظرات