آزادی بیان در لرستان؛

لغو یا برخورد با سخنران‌های کشوری در یکسال گذشته در استان لرستان به امری عادی تبدیل شده شب گذشته نیز یکی دیگر از این اقدامات در شهر خرم‌آباد رخ داد و بنرهای مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پایین کشیده شد.

به گزارش لرستان خبر ، لغو برنامه یا برخورد با سخنران‌های کشوری در یکسال گذشته در استان لرستان به امری عادی تبدیل شده که لغو سخنرانی سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردیبهشت ‌ماه سال 93 از جمله این اتفاقات است.

 

شب گذشته نیز یکی دیگر از این اقدامات در شهر خرم‌آباد رخ داد و  بنرهای برنامه بررسی «توافق هسته ای ژنو» که قرار است با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در خرم آباد برگزار شود از سطح شهر جمع آوری شد.

 

به همین خبر با عبدالرضا کوشکی یکی از اعضای هیئت فرهنگی عصر انتظار که برگزار کننده این برنامه است به گفت و گو پرداختیم.

 

 

عبدالرضا کوشکی در گفت و گو با لرستان خبر، در مورد جمع آوری بنرهای این برنامه از سطح شهر گفت: متاسفانه شب گذشته در اقدامی سوال برانگیز  بنرهای تبلیغ جلسه سخنرانی حجت‌الاسلام نبویان در سطح شهر پایین کشیده شد که برای ما به طور کامل مشخص نیست که این کار از سوی چه کسانی و با چه نیتی انجام شده است.

 

 

عضو هیئت فرهنگی عصر انتظار ادامه داد: این بنرها که یکی در میدان شهدا و دیگری در خیابان 60 متری در نزدیکی محل برگزاری مراسم نصب شده بودند به صورت کامل پایین کشیده شدند و فقط داربست‌های محل نصب آن باقی مانده در حالی که این بنرهای دیگر که در کنار مساجد سطح شهر و با استفاده از استندهای مساجد نصب شده‌اند سالم باقی ماند‌ه‌اند در حالی که این بنرها مجوز نصب از طرف شهرداری خرم‌آباد را هم داشتند.

 

 

وی اضافه کرد: این اقدام در حدود ساعت 24 و در حالی که خیابان ها هنوز تردد وجود داشته و در نتیجه اشخاص عادی جرات چنین کاری را ندارند صورت گرفته و متاسفانه شائبه‌هایی وجود دارد که ممکن است این کار توسط برخی از مسئولان دولتی انجام شده باشد که شواهد متعددی برای این ادعا وجود دارد و حتی برخی از آقایان از ابتدا دنبال لغو این سخنرانی بودند که موفق نشدند و با این اقدام دنبال کم‌رنگ شدن این مراسم هستند.

 

کوشکی با اشاره به ماجراهای پیش آمده در هنگام دعوت از دکتر سعید جلیلی عنوان کرد: این گونه اقدامات در استان لرستان بی سابقه نیست و در زمان دعوت از دکتر جلیلی در چند ماه قبل هم این گونه اقدامات باعث لغو شدن جلسه شد و حتی شنیده می‌شد که برخی گفته بودند که اگر این مراسم انجام بگیرند ممکن است پست مدیریتی ما را بگیرند.

 

عضو هیئت فرهنگی عصر انتظار گفت: این سوال مطرح است که در دولتی که مدام سخن از انتقادپذیری و احترام به منتقد است این قبیل اقدامات چگونه قابل توجیه است؟ و نکته دیگر این است که چرا این گونه اقدامات باید در استان لرستان به این صورت اتفاق بیفتد در حالی که دکتر جلیلی و حجت‌الاسلام نبویان در به صورت مرتب استان‌های مختلف به سخنرانی می پردازند؟

 

وی اضافه کرد: از نهادهای نظارتی انتظار می رود که این گونه قضایا را پیگیری نمایند تا این گونه اقدامات در استان لرستان اتفاق نیفتد و این گونه با سخنرانی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی  برخورد نشود.

 

 

سخنرانی حجت‌الاسلام  سید محمود نبویان امروز ساعت 14:30 در مسجد قمربنی هاشم(ع)، واقع در خرم‌آباد، بلوار 60 متری ، افلاک 8  با موضوع نقد و بررسی توافق هسته‌ای و  سیاست خارجه برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

 
 
 
 
 
 
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • عمارنامه

    با سلام و احترام؛
    مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/101332
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

نظرات