معاون و زیر کشور در خرم آباد:

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: نهادها و ارگان‌ها همه بایستی تلاش کنیم تا از امکانات دولت، بیت‌المال و دستگاه‌های نظارتی برعلیه یا به نفع کسی استفاده نشود.

به گزارش لرستان خبر، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: دولت تدبیر و امید بعد از انتخابات پرشور و رای مردم به رئیس جمهور کار خود را آغاز کرد.

 

وی افزود: در تبلیغات انتخابات رئیس جمهور قول هایی به مردم دادند و مردم به برنامه‌های رئیس جمهور رای دادند و رئیس جمهور بر اساس آن برنامه ها دولت خود را تشکیل داد و رای اعتماد از مجلس گرفت و سپس استانداران را منصوب کرد.

 

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: رئیس جمهور کارهای خود را براساس برنامه هایی که در تبلیغات انتخاباتی و قول هایی که به مردم داده بودند شروع کرد.

 

وی عنوان کرد:‌شروع به کار دولت در شرایط خاصی انجام شد که از نظر اقتصادی با مشکلات زیادی روبه رو بودیم و در ارتباط با موضوعات بین المللی شرایط ویژه ای داشتیم که باید همه این ها سامان پیدا کند.

 

مقیمی گفت: رئیس جمهور در موضوع سیاست خارجی با توجه به اصل عزت و حکمت کار خود را آغاز کردند و در این زمینه توانستند موفقیت های خوبی به دست آورد و ارتباطات خوبی را با دنیا برقرار کنند و سیاست خارجه ما تبدیل به یک سیاست خارجه فعال شد به ویژه در ارتباط با انرزژی هسته ای که دیپلمات های ما با اقتدار و  باتوجه به سیاست‌های کلی نظام در جلسات حضور یافتند.

 

وی تصریح کرد: دولت در زمان روی کار آمدن با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود داشت به ویژه بیکاری و تورم تمام تلاش خود را به خرج داد و امروز  تورم به 16 درصد رسیده است.

 

معاون وزیر کشور تصریح کرد: با تأیید و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری اقدامات بسیار خوبی از طرف دیپلمات‌ها در مذاکرات انجام شد.

 

مقیمی به رشد اقتصادی منفی 5.6 درصدی و تورم 43 درصدی کشور قبل از دولت اشاره کرد و گفت: قرار بود رشد اقتصادی کشور مثبت هشت درصد باشد ولی دولت قبل آن را به منفی 5.6 درصد رساند ولی امروز با تلاش دولت تدبیر و امید تورم مهارشده و به 16 درصد رسیده است.

 

‌وی خاطرنشان کرد: دولت در این شرایط کار خود را شروع کرده و از آن‌طرف متعهد است که اهداف سند چشم‌انداز را محقق کند تا جایی برسیم که در افق 1404 حرف اول را در منطقه بزنیم.

 

مقیمی عنوان کرد: از نظر فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی و رعایت حقوق شهروندی توانستیم به‌جایی برسیم که حرف اول منطقه را بزنیم.

 

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: دولت با این وضعیت باید مدیران خود را انتخاب می‌کرد چراکه همین دولت طبق قانون اساسی باید وزرا را در مقابل سؤالات نمایندگان در مجلس حاضر می‌کرد  تا پاسخ سؤالات نمایندگان را بدهند.

 

وی گفت: اگر بخواهیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم و خودمان را به رشد 8 درصد برسانیم باید آماده فعالیت گسترده‌تری باشیم.

 

مقیمی اظهار داشت: کارهای بسیار بزرگی در استان شروع‌ شده و حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این استان عنایت دولت را در این مناطق می‌رساند.

 

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: رئیس‌جمهور برای چندین استان ازجمله استان‌های زاگرس مرکزی و چند استان  دیگر که نیاز است در آن‌ها امکانات و سرمایه‌گذاری ایجاد شود تأکید داشتند تا بتوان در این استان‌ها  زیرساخت‌هایی شکل بگیرد.

 

وی عنوان کرد: فرودگاه خرم‌آباد یک زیرساخت برای توسعه است، ساخت آزادراه کار بسیار بزرگی است که دولت در این استان انجام می‌دهد، همه این کارها زمانی خوب انجام می‌شود و بازدهی بالاتری دارد که بتوان همه امکانات، سرمایه‌ها و نیروی‌های انسانی را بسیج کرد.

 

مقیمی بیان کرد: باید از پتانسیل‌ها و جایگاه نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و روحانیت استان استفاده شود تا یک تلاش و فعالیت عمومی در کل استان‌های کشور ایجاد شود.

 

وی تصریح کرد: باید اقتصاد مقاومتی که سیاست‌های آن توسط مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده را در اولویت طرح‌ها قرار دهیم و در اجرای طرح‌ها فعال باشیم .

 

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در لرستان باید از امکانات استفاده کنیم و تحولی در نگرشمان به اقتصاد، تولید، مصرف وزندگی ایرانی ـ اسلامی پیدا کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که این سیاست‌ها  در کل استان انجام شود.

 

وی گفت: هفتم اسفند سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش داریم و از همین‌الان جامعه به سمت انتخاباتی شدن است.

 

مقیمی اظهار داشت: کسانی که احساس می‌کنند می‌توانند در این زمینه قدم بردارند خود را آماده ورود به این فعالیت بسیار بزرگ کنند.

 

وی افزود: به‌عنوان دولت و وزارت کشور تکلیفمان این است که کمک کنیم و راه را برای کسانی که اعلام آمادگی می‌کنند بازکنیم و همه تلاش خود را به کار ببریم تا مردم راحت‌تر رأی خود را به صندوق بیندازند.

 

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: نهادها و ارگان‌ها همه بایستی تلاش کنیم تا از امکانات دولت، بیت‌المال و دستگاه‌های نظارتی برعلیه کسی استفاده نشود.

 

وی بیان کرد: تلاش کنیم گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار و کسانی که مجوز دارند فعالیت گسترده‌تری داشته باشند و کمک کنیم فعالان سیاسی احزاب  وارد مباحث سیاسی کشور شوند.

 

مقیمی تصریح کرد: باید نشاط سیاسی را در جامعه حاکم کنیم چراکه دولت اعتقاد دارد همه در چارچوب قانون، مقررات و ضوابط انجام‌ وظیفه کنند.

 

انتهای پیام/

 

 
 
 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات