«حاج آقا از همسر امام هم خاطره گفت»

سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح امروز در همایش بانوی انقلاب عنوان کرد موجی از انتقاد را در کشور به همراه داشته است.

به گزارش لرستان خبر، سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح امروز در همایش بانوی انقلاب عنوان کرد موجی از انتقاد را در کشور به همراه داشته است.

 

  هاشمی رفسنجانی در این همایش اظهار داشت:  آدم‌های خشک مقدس،‌جاهل و نادان نیز هستند. امروز همه مصیبت این است که چند زن بدحجاب در خیابان باشد. بله این مصیبت است و این زن‌ها باید حداقل حجاب اسلامی را داشته باشند اما مسئله این است که بقیه مسائل مانند زندان‌ها، ظلم‌ها، سرکوب‌ها و حق‌هایی که از مردم ضایع می‌شود، چه می‌شود؟

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به فرمایش مقام عظمای ولایت قبل از انتخابات سال 92 اشاره و خاطرنشان کرد: رهبری در زمان انتخابات (92) با صراحت گفتند رأی مردم حق‌الناس است. این به این معناست که اگر کسی حقی بر گردن کسی داشته باشد این حق ساقط نمی‌شود و خدا هم نمی‌بخشد چون خدا عادل است پس چطور به خودمان حق می‌دهیم آن کسی که مردم می‌خواهند وارد شود (رأی بیاورد) نگذاریم بیاید و آن کسی که مردم نمی‌خواهند را مسلط کنیم؟

 

وی عنوان کرد: اگر می‌بینید برخی از خشک‌مقدس‌ها و دلواپسان اذیت می‌کنند، همان‌هایی هستند که قبلاً امام را هم اذیت می‌کردند، اما این کانون، کانون مناسبی است که ما نباید بگذاریم انسان‌های نادان این کانون را هم تضعیف کنند چرا که اگر خدایی ناکرده راه امام آسیب ببیند و مفسری نباشد اشتباهات را جبران کند، خطرناک است

.

وی گفت:‌ امام مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای حل اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تأسیس کرد تا این مسئله برای همیشه حل شود. امام به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کند البته گفتند جام زهر را نوشیدم اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد

 

آیا آقای هاشمی دلواپس انقلاب اسلامی است؟

 

حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار در واکنش به سخنان امروز هاشمی رفسنجانی، گفت: واقعاً در این ایام که آقای هاشمی رفسنجانی اعلام می‌کند: "دلواپسان امام را هم اذیت می‌کردند" باید ببینیم که آقای هاشمی رفسنجانی دلواپس چیست؟ آیا آقای هاشمی دلواپس انقلاب اسلامی است؟

 

وی افزود: پس چطور در فتنه 88 آقای هاشمی رفسنجانی از کسانی حمایت کردند که می‌خواستند همه چیز را به آتش بکشند و انقلاب اسلامی را نابود کنند. آقای هاشمی رفسنجانی پس از فتنه 88 نیز سکوت اختیار کرد و علیه فتنه‌گران هیچ واکنشی نشان نداد.

 

رئیس قرارگاه عمار خاطرنشان کرد: بنده به این مشکوکم که آقای هاشمی رفسنجانی در حال حاضر بابت فرزندش دلواپس دستگاه قضایی است.

 

حجت‌الاسلام طائب اظهار داشت: اکنون دستگاه قضایی عدالت را همه‌گیر انجام می‌دهد، اما گرچه هنوز حکم قطعی برای فرزند آقای هاشمی رفسنجانی صادر نشده، آقای هاشمی رفسنجانی نشان می‌دهد که دلواپس این مسئله است.

 

وی با اشاره به اینکه آقای هاشمی رفسنجانی می‌خواهد همه دستگاه‌ها باب میل وی عمل کنند، گفت: کسانی را که آقای هاشمی رفسنجانی دلواپس می‌خواند افرادی هستند که به برخی از موضوعات سیاسی کشور نقد دارند. مگر اینها آمده‌اند و خیابان را به هم ریخته‌اند یا قصد دارند انقلاب را به آتش بکشند؟

 

رئیس قرارگاه عمار تأکید کرد: مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید دارند که به سخنان منتقدان توجه شود. لازم است آقای هاشمی رفسنجانی به این فرمایش مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشد.

 

 

سخنان امروز هاشمی حاوی رگه‌های بارز سکولاریسم است

 

امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس در ارتباط با صحبت‌های امروز هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: نظرات امام راحل در سخنرانی‌ها و مجموعه مکتوبات ایشان بسیار واضح و شفاف است و آنچه از آئینه فرمایشات امام برمی‌آید این است که ایشان خود دغدغه زیادی نسبت به اسلام و حفظ ارزش‌های انقلاب داشتند.

 

سخنگوی سابق جبهه پایداری بیان کرد: امام راحل نسبت به استقلال ایران بسیار حساس بودند و وصیت بارز ایشان این بود که نگذارید انقلاب به دست لیبرال‌ها بیفتد.

 

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه سخنان امروز آقای هاشمی رفسنجانی حاوی رگه‌های سکولاریسم آشکار است خاطرنشان کرد: مردم ما برای حاکمیت ارزش‌های اسلامی قیام کردند و اینکه بگوئیم که احکام شرع باید تعطیل شود زیرا مردم با آن مخالف هستند اولا یک فرض کاملا محال است و از سوی دیگر دارای رگه‌های سکولار است.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم علمای اسلام و سابقون پاسخی درخور نسبت به این اقدامات دهند.

 

قاضی‌زاده ادامه داد: اینکه در مسیر تمام انقلاب‌های دینی عده‌ای به دنبال این باشند که منویات خود را به دست بیاورند از ابتدای اسلام نیز سابقه داشته است و حرف جدیدی نیست اما مردم ما نشان داده‌اند زمانی که فردی حرفش با اسلام زاویه داشته باشد خود آن فرد را کنار می‌گذارند و احکام و ارزش‌های دینی برای آنها ثابت است.

 

تحریف بیانات امام راحل توسط هاشمی خودش از بزرگترین دلواپسی‌های ماست

 

ایت‌الله رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه دلواپسان امروز در زمان امام، ایشان را اذیت می‌کردند، گفت: واقعاً از اینکه آقای هاشمی رفسنجانی، در بیانات خود تامل نمی‌کنند و حرمت خود را با اظهارات فاقد ارزش و غیرمستند زیر سؤال می‌برند، متاسف هستیم.

 

وی با بیان اینکه، دلواپسان از نیروهای اصیل و وفاددار به انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری هستند، تصریح کرد: دلواپسان منافع و مصالح کشور، از وفادارترین نیروها به انقلاب اسلامی هستند و اظهارات آقای هاشمی علیه منتقدان، غیرقابل قبول است؛ تربیت شدگان مکتب امام خمینی(ره) که امام راحل تا آخرین لحظه عمر شریفشان از آنها دفاع و برایشان هزینه دادند امروز دلواپس هستند چون نمی‌توانند نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی بی‌تفاوت باشند.

 

آیت‌الله رجبی با بیان اینکه، "متاسفانه برخی اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در تقابل آشکار با بیانات و ارزش‌های امام راحل است"، تصریح کرد: اگر دلواپس نباشیم ممکن است امثال آقای هاشمی رفسنجانی اندیشه‌های امام راحل را تحریف و به گونه‌ای دیگر توصیف کنند لذا حق داریم که دلواپس تحریف بیانات و ارزش‌های امام خمینی(ره) توسط آقای هاشمی باشیم.

 

وی با بیان اینکه "تحریف بیانات امام راحل توسط هاشمی خودش از بزرگترین دلواپسی‌های ماست"، گفت: در موارد متعددی ما شاهد تقابل اظهارات آقای هاشمی با حضرت امام بوده و هستیم؛ مثلا در بحث منافقین آقای هاشمی برخلاف نظر حضرت امام(ره) معتقد بود که باید از منافقین برای مبارزه استفاده کرد؛ یا درباره ماجرای پایان جنگ، تغایر نظر آقای هاشمی با نظر حضرت امام(ره) بر کسی پوشیده نیست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: به آقای هاشمی توصیه می‌کنم با حب و بغض اظهار نظر نکنند و خدا را در نظر داشته باشند.

 

کسانی خون به دل امام کردند که جام زهر را به او نوشاندند

 

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس و عضو هسئیت رئیس ه مجلس در رابطه با اظهار امروز هاشمی رفسنجای اظهار داشت: عربستانی که این دوستان دیروز از آن دفاع می‌کردند و مدعی بودند اگر حاج‌ آقا فلانی یک سفر کند مشکلات حل خواهد شد ما می‌خواهیم الان یک سفر تشریف ببرند.

 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید براین موضوع که نگرانان منافع ملی خون به دل امام نکردند گفت: کسانی که جام زهر را به امام نوشاندند دل امام را خون کردند، نه اینانی که شما به آنان دلواپس می‌گویید. اینان خیلی جوان هستند و آن موقع نبودند که امام را اذیت کنند.

 

 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد

    اینکاربه جزتخریب خودهاشمی هیچ فایده ای برای اون نداره وباعث میشه دعوای سراین صحبت هاافرادبیشتری روبه سمت شناخت امام ومسایل موردبحث بکشونه

نظرات