نماینده بروجرد در مجلس در گفت‌و‌گو با لرستان خبر:

نماینده بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکایی‌ها به دنبال تحقق آنچه در فکت شیت است، باشند تلخی آن از عهدنامه ترکمنچای و قرارداد گلستان بسیار بیشتر است.

بهرام بیرانوند در گفت‌و‌گو با لرستان خبر، اظهار داشت: فکت شیت (گزاره برگ) آمریکایی به حوزه استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران تعرض کرده و شکاف عمیقی در کشور ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: ارائه فکت شیت آمریکایی‌ها و قرائت آن‌ها از آنچه سبب صدور بیانیه شده و می‌گویند برای ما مرجع تصمیم گیری و رفتار است که چیز بسیار تلخی است.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که همه خواستار خروج این اهرم از دست آمریکایی‌ها هستیم، بیان کرد: اگر آمریکایی‌ها به دنبال تحقق آنچه در فکت شیت است، باشند تلخی آن از عهدنامه ترکمنچای و قرارداد گلستان بسیار بیشتر است چرا‌که در آن زمان ما در یک نبرد باخته تسلیم تحمیل‌های وارد شده، می‌شویم.

 

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها در فکت شیت ارائه شده، حقوقی برای خود قائل شده‌اند که تلخی آن به مراتب بیشتر از حق قضاوت کنسولی و کاپیتولاسیون است.

 

بیرانوند با اشاره به این‌که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بهتر است از فرمان مقام معظم رهبری در صدور فکت شیت اطاعت کند، تصریح کرد: این وزارت موظف است از نامه 213 نماینده مجلس مبنی بر ارائه فکت شیت ایرانی تبعیت کند چرا‌که در غیر این صورت جوهر آسیبی که آمریکایی‌ها می‌خواهند به ما بزنند، بر پیشانی وزارت امور خارجه مانده و پاک کردن این رنگ غیرممکن است.

 

وی خاطر‌نشان کرد: آمریکایی‌ها با استناد به این فکت شیت مجدداً افکار عمومی و دولت‌ها را به خط می‌کنند.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که افتخار دولت این بود که ساختار تحریم را به هم ریختیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت دولت‌ها را از تحریم کم کرد اما فکت شیت منتشر شده از سوی آمریکایی‌ها به منزله یک لشکرکشی بین‌المللی علیه نیروهای مسلح، تحقیق، توسعه، صنعت، اقتصاد و به عبارت دیگر همه داشته‌های جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی اظهار داشت: تقاضای ما از وزارت امور خارجه این است که از لجاجت دست برداشته و فکت شیت مذاکرات را اعلام کند.

 

بیرانوند افزود: در صورتی‌که دشمن تحمیل‌هایی به جمهوری اسلامی ایران داشته است، آحاد ملت در مقابل دشمن از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند اما در صورت بی‌خبری مردم، وزارت امور خارجه در این میدان تنها است.

 

وی بیان کرد: حاکم شدن قرائت آمریکایی‌ها از بیانیه لوزان به معنای حاکم شدن فکت شیت آمریکایی بر روابط، مذاکرات و منشاء اثر شدن آن است که به مراتب از کاپیتولاسیون خطرناک‌تر است.

 

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در کاپیتولاسیون، آمریکایی‌ها برای خود حق قضاوت کنسولی تعیین کردند حال آنکه اینجا برای خود حق ورود به مراکز نظامی و دسترسی به اطلاعات محرمانه قائل شده و در نهایت امکان ترور دانشمندان وجود دارد به عبارت دیگر با پذیرش فکت شیت آمریکایی امنیت شهروندان نیز به دست دشمن می‌افتد.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات