عقب نشینی عجیب رسانه ملی در برابر فشارهای یک طیف سیاسی/

در شرایطی که مقامات ارشد دولت و رسانه های دولتی طی یک سال و نیم گذشته بارها و بارها با تاختن بر صدا و سیما، تلاش کرده اند تا با ایجاد فشار بر آن بسترساز پخش برنامه های مورد نظر خود شوند، مسئولان رسانه ملی نه تنها نباید در برابر این فشارها تسلیم شوند بلکه دقیقا آنجایی که به نام امام ولی به کام برخی افراد و جریان های سیاسی بهره برداری حزبی- انتخاباتی می شود، بازتاب رسانه ای آن برای افکار عمومی را برعهده نگیرد.

به گزارش لرستان خبر، شب گذشته رسانه ملی در اقدامی کم سابقه و تعجب انگیز به جای پخش سریال «در حاشیه» اقدام به پخش بخشهایی از میتینگ سیاسی اخیر هاشمی رفسنجانی و حامیانش نمود.

 

به گزارش رجانیوز، هفته گذشته بود که به بهانه بزرگداشت مرحوم خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) جمعی از اعضای جریان چپ، اصلاح طلبان و تعدادی از فعالان بدنام فتنه ۸۸ به همراه هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حسن روحانی و تعدادی از مقامات دولتی در تهران گرد هم آمدند.

 

 

 

در این برنامه هاشمی رفسنجانی در بخشی از سخنانش ضمن «علامه» خطاب کردن سید حسن خمینی! اظهارات تند و معناداری را مطرح کرد و با انتساب خاطره جدیدی به بیت امام، باز هم برای پیشبرداهداف سیاسی خود، خاطراتش را به از دنیا رفتگان نسبت داد.

 

با این حال و در حالی که سخنان هاشمی در این همایش بسیار کم سابقه بود و بسیاری آن را واکنش به برخورد قوه قضاییه با مهدی هاشمی تلقی کردند، شب گذشته صدا و سیما تحت فشارهای شدید این طیف سیاسی، به پخش بخشهایی از این میتینگ سیاسی اقدام کرد.

 

این در حالی است که بهره برداری حزبی و کاملا جناحی از نام و بیت امام طی سالهای گذشته به عنوان استراتژی ثابت هاشمی و جریان حامی وی افزایش یافته و انتظار می رفت صدا و سیما در برابر این سوءاستفاده سیاسی از نام امام و همسر ایشان، عقب نشینی نکند.

 

در هر صورت به نظر می رسد در شرایطی که مقامات ارشد دولت و رسانه های دولتی طی یک سال و نیم گذشته بارها و بارها با تاختن بر صدا و سیما، تلاش کرده اند تا با ایجاد فشار بر آن بسترساز پخش برنامه های مورد نظر خود شوند، مسئولان رسانه ملی نه تنها نباید در برابر این فشارها تسلیم شوند بلکه دقیقا آنجایی که به نام امام ولی به کام برخی افراد و جریان های سیاسی بهره برداری حزبی- انتخاباتی می شود، بازتاب رسانه ای آن برای افکار عمومی را برعهده نگیرد. منبع: رجا

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات