یادواره شهدای هسته ای در دانشگاه لرستان برگزار شد

سومین یادواره شهدای هسته‌ای با حضور خانواده شهید احمدی روشن، شهید رضایی‌نژاد، شهید قشقایی و سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در استان شامگاه سه‌شنبه در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش لرستان خبر، پدر شهید رضایی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در سومین یادواره شهدای هسته‌ای که با عنوان «شهدای هسته‌ای، مذاکرات هسته‌ای» با حضور خانواده این شهدا در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهدای ما زحمات زیادی کشیدند تا کشور به این پیشرفت برسد و امروز این رسالت بزرگ بر دوش دانشجویان است تا راه شهدا را در پیشرفت‌های علمی ادامه دهند.

 

 

وی افزود: جوانان ما باید آن‌قدر ازلحاظ علمی پیشرفت کنند تا دشمنان این ملت ناامید شوند و در برابر اراده و ایمان مردم تسلیم شوند.

 

پدر شهید رضایی‌نژاد گفت: جوانان ایران‌زمین همواره با روحیه بسیجی خود توانسته‌اند کارهای غیرممکن را ممکن کنند که دوران جنگ تحمیلی و پیشرفت‌های علمی از بارزترین این کارها است.

 

وی تصریح کرد: فرزند من داریوش هیچ‌وقت به دنبال پول و جاه و مقام نبود و همیشه به فکر خدمت به انقلاب بود.

پدر شهید رضایی‌نژاد عنوان کرد: از تیم هسته‌ای و مذاکره‌کننده کشور می‌خواهیم که باقدرت از دستاوردهای هسته‌ای کشور دفاع کنند و برای مردم ایران عزت به بار بیاورند.

 

وی اظهار داشت: تمام تلاش شهدای ما برای پیشرفت و عزت اسلام و انقلاب و مردم ایران بود که اکنون باید با تمام قدرت این راه را ادامه دهیم تا دشمنان نومید شوند.

 

 

صنعت هسته ای ایران قابل معامله نیست

 

نماینده ولی فقیه در لرستان نیز در این جلسه گفت: در این جلسه نورانی می‌خواهم تنها به یک مطلب اشاره‌کنم و آن اینکه روح آموزه‌های دینی، روح احکام اسلام، اصل عزتمندی است.

 

وی افزود: شهدای هسته‌ای مایه عزت و آبروی اسلام و انقلاب اسلامی ایران شدند و آنچه بر ما وظیفه است این است که در هرزمانی و در هر مکانی و در هر حالی اصل عزت ایران اسلامی را حفظ بکنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اهداف ادیان الهی گفت: هدف همه ادیان الهی سه چیز بوده که دعوت مردم به توحید، به بندگی خداوند متعال نخستین هدف بوده است.

 

وی عنوان کرد: هدف دوم برپایی حق و عدالت بود اما هدف سومی که پیامبران الهی به دنبالش بودند مسئله پیشرفت و تکامل بود و پیامبران آمدند تا در زندگی مادی و معنوی مردم پیشرفت حاصل بشود.

 

میرعمادی با تأکید دوباره بر روی مسئله عزت به‌عنوان روح حاکم بر تمام برنامه‌ها و اهداف دین اسلام تصریح کرد: در اسلام از هر چیزی که سبب بشود عزت اسلام و مسلمین زیر سؤال برود، باید دوری‌کنیم.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به ماجرای تغییر قبله مسلمین به سمت مکه، این مسئله را در رابطه با حفظ عزت مسلمین دانست و گفت: اسلام دعوت به عدالت کرده است تا اینکه عزت ببخشد. اسلام پیشرفتی را می‌خواهد که در آن عزت باشد، اسلام پیشرفتی را می‌خواهد که در آن مسئله عزت مسلمانان حفظ شود

 

وی افزود: مبنای اندیشه سیاسی اسلام، بر پایه اصل عزت است و بر همین اساس سیاست خارجه نظام که مدنظر رهبری است نیز همین است و مقام معظم رهبری فرمودند عزت، حکمت، مصلحت سه اصل مهم است و انقلاب اسلامی بر پایه عزت بوده که به این حد از پیشرفت رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، با اشاره به مخالفت همیشگی ایران با آمریکا بیان کرد: طبیعی است که ما با آمریکا مخالف هستیم و بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب ما شعار مرگ بر آمریکا راداریم دنبال می‌کنیم.

 

وی با تأکید بر پذیرفته نبودن مسئله‌ای سبب خدشه در عزت ایران اسلامی‌شود، گفت: حتی احکام اسلامی مانند مسئله عمره سبب بشود که عزت ما از بین برود، لازم نیست و عزت آن‌قدر ارزشمند است که خون امام حسین (ع) پای آن ریخته شد.

 

میرعمادی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مورد تأکید مقام معظم رهبری حفظ عزت ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای است، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای یکی از مسائل سرنوشت‌ساز کشور ما است و به‌عنوان یکی از مسائل کلیدی ایران اسلامی در تاریخ ثبت خواهد شد، برای اینکه مسئله هسته‌ای عزت ما را بالا برد.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: مسئله هسته‌ای بر عزت و آقایی ایران اسلامی افزود و خون شهدای هسته‌ای آن‌قدر به ایران اسلامی قدرت بخشید که قدرت ایران برتر از شش قدرت برتر دنیا شد.

 

وی تصریح کرد: سؤالی که اکنون مطرح است این است که آیا قبل از فعالیت این شهدای هسته‌ای، آمریکایی‌ها حاضر به مذاکره با ایران بودند؟ آیا قبل از اینکه به این توان برسیم 5+1 با ما مذاکره می‌کردند؟ هرگز، ما را در موضع ضعف می‌دیدند؛ اما به خاطر فعالیت شهدای هسته‌ای به‌جایگاهی رسیدیم که در مقابل ما زانو می‌زنند.

 

میرعمادی با تأکید بر اینکه شهدای هسته‌ای سند حقانیت فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و سند عزت و آقایی ایران اسلامی هستند گفت: مقام معظم رهبری فرمودند من موافق با مذاکرات و توافق هستم، توافقی که عزت ایران اسلامی را حفظ بکند؛ اما توافقی که عزت ایران دچار خدشه بشود ما با آن موافق نیستیم و رهبری موافق نیستند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم پس از بیانیه لوزان تشنه اظهارنظر دیگری بودند گفت: سخنان مقام معظم رهبری در 12 جمادی‌الثانی همه‌جانبه بود و درنتیجه مردم تشنگی‌شان برطرف شد.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به این مطلب که ملاک و معیار امروز ما عزتمندی و حفظ آقایی ملت ایران است، افزود: مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات چند مطلب را عنوان کردند و اینکه به مردم موضوعات مذاکرات اطلاع داده شود.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند از توافق عزتمندانه حمایت می‌کنم و نکته سوم هم این است که چرا مقام معظم رهبری از مذاکره حمایت کرد؛ چون تیم مذاکره‌کننده به‌عنوان نماینده ایران رفتند با آقایی با آن‌ها صحبت بکنند و فلسفه حمایت این است که بتوانند با سربلندی از حقوق هسته‌ای ایران دفاع بکنند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر جایگاه علم و فنّاوری به‌عنوان مسئله اقتدار آفرین گفت: امروز ما باید این توان را حفظ بکنیم و این هم قابل معامله نیست. قابل‌مذاکره هست اما قابل معامله نیست. ما می‌خواهیم عزتمندی‌مان و آبرویمان را بدهیم، چه را به‌جای آن بگیریم؟ آیا قابل معامله هست؟ و بعضی به‌غلط می‌گویند معامله، نخیر معامله صورت نخواهد گرفت.

 

وی افزود: این فقط نقطه بسیار حساسی است، آنچه وظیفه ما است این است که در این موضوع گوش‌به‌فرمان ولایت باشیم، نه از ولایت جلو بیفتیم و نه از ولایت عقب بیفتیم.

 

امام‌جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: بعضی‌ها در موضوع هسته‌ای از ولایت جلو افتادند و تبریک گفتند و از آقا کارت زرد گرفتند، عده‌ای هم عقب افتادند، کارت زرد گرفتند؛ اما آن‌هایی که بر مبنای مواضع رهبری پیش رفتند دارند عزتمندانه عرض‌اندام می‌کنند.

 

وی افزود: این مسئله تلاش چندین دهه دانشمندان هسته‌ای ما و ثمره خون شهدای هسته‌ای ما است و ما باید از این ثمره حفظ و حراست کنیم.

 

میرعمادی با اشاره به اینکه نباید به مذاکرات خوش‌بین بود و تصور کرد با انجام مذاکره و حتی توافق، مشکلات اقتصادی حل می‌شود عنوان کرد: دشمنان شیطنت خودشان را خواهند داشت و این مرحله، یک مرحله‌ای است که ما باید از این مرحله و پیچ تاریخی با مذاکره عبور کنیم.

 

وی اظهار داشت: تأکیدی که ما داریم این است که مواضع رهبر معظم انقلاب را دقیقاً موردتوجه قرار دهید و اگر نقطه نظراتی هست در جای خودش بیان شود، کما اینکه رهبری همه جوانب را مدنظر قراردادند و امیدواریم این‌ها را بتوانیم به‌عنوان یک افتخار بزرگ برای نسل آینده به ارمغان بگذاریم.

 

شهدای هسته‌ای الگوی جامعه علمی هستند

 

 

حجت الاسلام حسینی مسول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های لرستان نیز در این یادواره گفت: شهدای هسته ای الگوی جامعه علمی هستند؛ بنابراین دانشحویان باید ضمن تاسی به این شهدا با تهذیب نفس در راستای کسب علم و دانش تلاش کنند و به مرتبه ای برسند که دشمن چشم دیدن آنها را نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا در شعاع شفاعت شهدا قرار دارند و از روزی معنوی که شهدا بهره مند می شوند آنها نیز بهره مند می شوند، افزود: همه دانشجویان از خانواده شهدا به ویژه خانواده شهدای هسته ای برای طی کردن مدارج علمی التماس دعا دارند.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات