جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با تجمع مقابل دفتر ریاست دانشگاه، اعتراض خود را نسبت به حضور هاشمی رفسنجانی به مناسبت روز معلم در این دانشگاه اعلام کرده و خواستار لغو این مراسم شدند.

به گزارش لرستان خبر، جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ظهر امروز (یکشنبه) با تجمع مقابل دفتر ریاست این دانشگاه، اعتراض خود را نسبت به حضور هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه و سخنرانی وی به مناسبت روز معلم اعلام کردند.

 


 
دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی با این عناوین که «سازشگر با آمریکا جایی در دانشگاه ندارد»، «حمایت از فتنه‌گر خیانت است به رهبر»، «دانشگاه را قربانی بازی‌های سیاسی نکنید»، «آیا دانشگاه به احزاب سیاسی فروخته می‌شود؟»، «بجای دعوت از افراد پر تنش به فکر رشد علمی کند شده باشید» و «روز معلم را با سیاسی‌کاری آلوده نکنید» خواستار لغو سخنرانی هاشمی رفسنجانی در این دانشگاه شدند.

 


 
در ادامه که سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر نیز در این تجمع حاضر شد، نماینده دانشجویان خطاب به وی گفت: چه شده است که در روز معلم می‌خواهید پرتنش‌ترین شخصیت کشور را به دانشگاه بیاورید؟ این درحالی است که در گذشته اجازه سخنرانی به افراد ارزشی و انقلابی را به بهانه تنش زا بودن، نمی‌دادید؟

 


 
این دانشجو ادامه داد: گفتید زاکانی سیاسی است، مجوز ندادید! گفتید شریعتمداری تنش‌زا است، مجوز ندادید! گفتید بذرپاش تنش‌زا است، مجوز ندادید! اما به رادیکال ترین افراد که خطوط قرمز نظام را لگدمال کردند، اجازه سخنرانی در دانشگاه دادید!

 


 
نماینده دانشجویان معترض با اشاره به اینکه وظیفه مسئولان دانشگاه حفاظت از خطوط قرمز نظام است، گفت: ما نسبت به برنامه‌های ساختارشکنی که در دانشگاه برگزار می‌شود، اعتراض داریم. در آیین افتتاحیه یک انجمن خطوط قرمز نظام شکسته شد، نشریه‌ای در دانشگاه منتشر شد که علناً از همجنس‌بازی دفاع کرد اما شما (رئیس دانشگاه) با آنان برخورد نکردید.

 


 
وی ادامه داد: در عین اینکه به افراد ارزشی و انقلابی مجوز سخنرانی ندادید، اما تنش‌زا ترین افراد را از جمله علی مطهری، محمدرضا خاتمی و ابراهیم اصغرزاده را به دانشگاه راه دادید حال هم می‌خواهید هاشمی رفسنجانی را به دانشگاه بیاورید.

 


 
این دانشجو در پایان  خطا به رئیس دانشگاه گفت: ما بارها این موضوع را به شما گفتیم اما شما درمقابل این اعتراضات تنها به سخنرانی بسنده کردید، این بار می‌خواهیم بجای سخن، عمل کنید و اجازه ساختارشکنی در دانشگاه را ندهید.

 


 
در پایان این تجمع دانشجویان ضمن یادآور شدن اعتراضات و تنش‌هایی که در بازدید کوتاه و غیر منتظره سال گذشته هاشمی رفسنجانی از آزمایشگاه دانشکده مهندسی هسته‌ای که خارج از محوطه دانشگاه قرار دارد و همچنین با ذکر موارد متعدد از سخنرانی های وی که موجی از آشوب را در فضای سیاسی کشور ایجاد کرده است، از این اقدام تشنج آفرین دانشگاه انتقاد و خواستار لغو آن شدند.
 

 
 
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • سپهوند

    بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر از امام حسین (ع) برید همان جانباز جنگ صفین است که تا مرز شهادت پیش رفت.
    امام خامنه ای

نظرات