یک سؤال از مرعشی به بهانه توهین به شورای نگهبان:

-این‌همه بی‌حیایی در برابر نظام از کجا ناشی می‌شود؟! رأی می‌آورید می‌گویید، گفتیم مردم ما را قبول دارند، رأی نمی‌آورید، می‌گویید دیدید گفتیم تقلب می‌شود! تعفن این‌گونه سیاسی‌کاری در طول این سالیان برای شما عادی شده است؛ لکن بوی زننده آن بسیار تهوع‌آور است، بد نیست کمی هم به فکر بقیه مردم باشید

به گزارش لرستان خبر، در همایش اصلاح‌طلبان لرستان که پنجشنبه 17 اردیبهشت‌ماه جاری در خرم‌آباد برگزار شد حسین مرعشی فعال فتنه 88 و سخنگو و عضو شورای مرکزی کارگزاران بار دیگر با جسارت تمام به شورای نگهبان حمله‌ور شد و به تخریب این نهاد انقلابی پرداخت و عیسی موسوی نژاد نماینده تندرو اصلاحات در مجلس ششم نیز با جملاتی گفتمان تقلب را احیا کرد که به مین دلیل به بررسی این اتفاقات می پردازیم.

 

 

یک تقاضای فوری از کسانی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند و به کرّات به ارزش‌های انقلاب و امامین انقلاب توهین می‌کنند. برای یک‌بار هم که شده در قامت یک مرد ظاهرشده و دست از دغل‌بازی و دوپهلو حرف زدن بردارید و تکلیف خود را با خود روشن کنید. تاکی دم زدن از انقلاب و شهادت و اسلام و آشوب خواهی علیه این مقدسات؟!

 

آقایانی که در شهر خرم‌آباد نشستید و باز با کف زدن، ذوق‌زدگی خود را نشان دادید جواب دهید. سؤال‌ها در مورد گفته‌های ناروای این جلسه کم نیست ولی یکی از سؤال‌های بی‌جواب از به‌اصطلاح اصلاح‌طلب‌ها در مورد سازوکارهای قانونی انتخابات، این است:

 

-چرا هر وقت جلسه‌ای انتخاباتی برگزار کردید، پایه ثابت آن توهین به ارکان نظام در حراست از آرای مردم است؟

 

-آیا توهین به شورای نگهبان و سازوکارهای انتخابات جمهوری اسلامی، شرافت اصلاح‌طلبی می‌آورد؟!

 

-آیا پایمال کردن این‌همه انتخابات آزادی که نظام اسلامی برپا کرده و شما ادعا دارید دولت‌ها و نمایندگانی از شما برآمده از آن‌اند، غیرعاقلانه و ناجوانمردانه نیست؟

 

-این‌همه بی‌حیایی در برابر نظام از کجا ناشی می‌شود؟! رأی می‌آورید می‌گویید، گفتیم مردم ما را قبول دارند، رأی نمی‌آورید، می‌گویید دیدید گفتیم تقلب می‌شود! تعفن این‌گونه سیاسی‌کاری در طول این سالیان برای شما عادی شده است؛ لکن بوی زننده آن بسیار تهوع‌آور است، بد نیست کمی هم به فکر بقیه مردم باشید.

 

-تا کی می‌خواهید با فریاد وا مردما! حقوق قانونی و اسلامی مردم را به بازی بگیرید و به دنبال حقوق باندی و جناحی خود باشید؟

 

-آیا شنیده‌اید این سخن حضرت روح‌الله را که: من با نهاد شورای نگهبان صد درصد موافقم و عقیده‏ام هست که باید قوی و همیشگی باشد. 11/06/1363

 

-نشنیده‌اید که فرمودند: «اعضای محترم شورای نگهبان ـ ایدهماللّه‏ تعالی ـ را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند»25/02/1363

 

-چرا حضرت امام خمینی (ره)، مخالفان با قانون مورد تائید شورای نگهبان را دانسته یا ندانسته مخالفان اسلام می‌دانند و می‌فرمایند: «در کشوری که قانون حکومت نکند، خصوصاً، قانونی که قانون اسلام است، این کشور را نمی‏‌توانیم اسلامی حساب کنیم. کسانی که با قانون مخالفت می‏‌کنند، این‌ها با اسلام مخالفت می‏‌کنند. کسانی که با مصوبات مجلس بعدازاینکه شورای نگهبان نظر خودش را داد باز مخالفت می‏‌کنند، این‌ها دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می‏‌کنند.» 18/ 03/1360

 

 

-دوستانی که در جلسه برای آقای مرعشی سوت و کف زدید، فقط این سؤال را پاسخ دهید، چرا مخالفان با شورای نگهبان در نظر امامین انقلاب مفسدند؟!«اگربخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‏الارض باید قرار بگیرد.» صحیفه امام، ج 14 صفحه 370

 

 

در پایان این نگاره کوتاه، عرضی هم خدمت سایر مردم‌دارم آن‌ها که به دنبال این جناح‌بازی‌های مخرب نیستند و به‌دوراز هر دو جناح دلشان در پی نور ولایت است. داستان توهین به شورای نگهبان مکرر است ولی خمینی کبیر در تذکری برای فهم بهتر ازآنچه در پی این توهین‌ها اتفاق می‌افتد با آوردن مثالی از زمان مشروطه ما را هوشیار به مطلبی کرده‌اند که جای دقت بسیار دارد. لذا تقاضامندم با دقت و تأمل ویژه به مطالعه این متن کوتاه اما پر مطلب بپردازید:

 

 چنانچه مشاهده می‏شود پس از انتخابات مرحلۀ اول از دوره دوم مجلس شورای اسلامی، افرادی که نظریۀ شورای محترم نگهبان در ابطال یا تائید بعضی حوزه‏ها موافق میلشان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان ـ ایدهم اللّه‏ تعالی ـ را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای‌ناکرده توهین می‏نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست‌زده‌اند غافل از آنکه پیامد چنین اعمال و جوسازی‏ها آن‌هم در دورۀ دوم مجلس و نگذشتن سالی چند از انقلاب چه خواهد بود.

 

امید است چنین اعمال، بی‏توجه به نتایج ناروا و اسف‏بار آن باشد. معلوم نیست در صدر مشروطیت در دورۀ اول با فقهای ناظر به قوانین این نحو عمل شده باشد. در آن زمان به‌تدریج فقها را از مجلس بیرون راندند و به سر این ملت آن آوردند که دیدیم.

 

من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. (25/02/1363)

 

احیای گفتمان تقلب با تخریب شورای نگهبان «دوباره» کلید خورد/سناریوی مشترک دولت، اصلاحات و کارگزاران برای انتخابات «مجلس»

 

در همایش اصلاح‌طلبان لرستان چه گذشت؟/ از حمله به شورای نگهبان تا تخریب سپاه پاسداران

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات