مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با نقد عملکرد اقتصادی دولت قبل اظهارداشت: زمانی که احمدی‌نژاد دولت را تحویل داد به اندازه سه روز گندم ذخیره داشتیم.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با نقد عملکرد اقتصادی دولت قبل اظهارداشت: زمانی که احمدی‌نژاد دولت را تحویل داد به اندازه سه روز گندم ذخیره داشتیم.

حجت‌الاسلام علی عسگری  در مراسم افتتاح پل معلق و جشنواره بهاره مشگین‌شهر اظهار کرد: دولت پوپولیستی شرایط خاصی را به وجود آورد به طوری که با 800 میلیارد دلار درآمد نفتی زمانی که احمدی‌نژاد دولت را تحویل می‌داد به اندازه سه روز، گندم ذخیره در سیلوها داشتیم.

وی افزود : دولت تدبیر و امید به عنوان یک دولت توسعه‌گرا تصدی‌گر کار را زمانی بر عهده گرفت که با اهداف ارزشی سعی بر گشایش کارها در حوزه اقتصادی و سیاسی بود تا یک توسعه پایدار و همه‌جانبه در کشور شکل بگیرد.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: به رغم برخی خرابی‌ها در دولت گذشته، تلاش دولت تدبیر و امید بر این قرار گرفت تا مشکلات و نارسایی‌ها یکی پس از دیگری برطرف شده و امکان یک توسعه همه‌جانبه و پایدار در جامعه فراهم آید.

عسگری با یادآوری اینکه بحث گردشگری به ویژه گردشگری زیارتی در کشور از یک جایگاه مناسب برخوردار بوده و امکان توسعه همه‌جانبه این بخش فراهم آمده است گفت: برخی از کشورهای توسعه یافته و یا درحال توسعه به قدری در صنعت گردشگری و توریسم پیشرفت کردند که امکان تصور این توسعه و درآمدهای حاصل از این حوزه غیر قابل توصیف است.

وی نمونه این کشورها را ترکیه اعلام کرد و گفت: حتی در کشور کوچکی همچون کرواسی که یک کشور کمونیستی بوده تا 70 درصد منابع درآمدی حاصل رونق صنعت گردشگری است.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به جای اقتصاد نفتی باید تمام توجه‌ را به اقتصاد گردشگری و رونق توریسم متمرکز کنیم چرا که از ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی، تاریخی و مذهبی برخوردار هستیم که نمونه آن مشگین‌شهر است که هم درحوزه تاریخی وهم طبیعی توانسته در نقطه اعتلای این صنعت باشد.

عسگری ظرفیت دامنه سبلان و گردشگری در این منطقه را با داشتن آب‌های گرم و مناظر طبیعی بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: هر چند دماوند اولین قله بند کشور است اما در رونق صنعت گردشگری سبلان از یک جایگاه و عظمت خاص برخوردار است.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: باید نسبت به ثبت جهانی سبلان اقدامات جدی انجام شود تا این قله سرافراز بتواند جایگاه بین‌المللی و جهانی خود را دوباره احیا کند.

عسگری عنوان کرد: این منطقه از توان ممتازی نیز برخوردار است که قطعا دراین زمینه می‌توان توسعه و پیشرفت‌های همه جانبه را مشاهده کرد.

اقتصاد ترکیبی ایده هاشمی بود

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما امروز به یک اقتصاد ترکیبی نیاز داریم افزود: در جهان دو قطبی برای اولین بار هاشمی رفسنجانی حیطه اقتصاد ترکیبی را مطرح کرد و این شاگرد امام سعی کرد تا در این سه دهه این نوع اقتصاد در کشور با ترکیبی از اقتصاد تعاونی و بخش خصوصی شکل بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عسگری در پایان سخنان خود گفت: این همان اجرای اصل 44 قانون اساسی است که قطعا به خروج اقتصاد دولتی کمک کرد و ترکیبی از اقتصاد تعاونی و بخش خصوصی فراهم می‌آید.
 
منبع: فارس
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات