وزیر خارجه ‌آمریکا حتی در جلسات و نشست‌های مهم ملی و بین‌المللی هم حاضر نمی‌شود و حتی حاضر نیست تا به صورت ویدئوکنفرانس نیز در این جلسات حاضر شود و صرفا به صورت تلفنی اعلام حضور می‌کند.

به گزارش لرستان خبر به نقل از فرهنگ نیوز،  بهترین گزارش تصویری و فیلم از ماجرای انتقال وزیر امور خارجه آمریکا از فرانسه به فرودگاه و سپس انتقال وی به بیمارستانی در آمریکا را پایگاه انگلیسی "دیلی میل" منتشر کرده است اما بسیار عجیب است که حتی در این گزارش کامل که حاوی تصاویر و فیلم‌های جزئی از نحوه انتقال جان کری با هلیکوپتر و آمبولانس است، هیچ اثری از شخص آقای وزیر دیده نمی‌شود.

 

 

وزیر امور خارجه ایالات متحده ناپدید شده است." این جمله در روزهای اخیر به طور گسترده در شبکه‌های اجتمای و توسط کاربرانی از کشورهای مختلف جهان منتشر شده است؛ جمله‌ای که واضح‌ترین پیام آن، زیر سوال بردن رویکرد رسمی دولت آمریکا در ماجرای "شکستن پای جان کری در هنگام دوچرخه سواری در مرز فرانسه و سوئیس" است.

 

 

مدیریت رسانه‌ها از سوی دولت ایالات متحده به صورتی انجام شد که همه رسانه‌های خبیر جهان براحتی و بدون هیچگونه تردیدی این خبر را منتشر کردند و در این میان هیچکس به این سوال پاسخ نداد که چطور می‌شود از تمام لحظات دوچرخه سواری آقای کری فیلم و عکس وجود داشته باشد اما ناگهان یک حادثه اتفاق بیفتد و بعد از آن هیچ اثری از وزیر خارجه در میان تصاویر و رسانه‌ها نباشد؟

 

 

اجی مجی؛ جان کری غیب می‌شود

 

بهترین گزارش تصویری و فیلم از ماجرای انتقال وزیر امور خارجه آمریکا از فرانسه به فرودگاه و سپس انتقال وی به بیمارستانی در آمریکا را پایگاه انگلیسی "دیلی میل" منتشر کرده است اما بسیار عجیب است که حتی در این گزارش کامل که حاوی تصاویر و فیلم‌های جزئی از نحوه انتقال جان کری با هلیکوپتر و آمبولانس است، هیچ اثری از شخص آقای وزیر دیده نمی‌شود.

 

 

حتی حساب‌های رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و فلیکر هم که به انتشار ثانیه‌ای تصویر از فعالیت‌های جان کری معروف هستند، حدود یک هفته در اغمای کامل بسر می‌برند و هیچ خبری از وزیر قد بلند و فعال این روزهای آمریکا نیست.

 

 

جالب اینجاست که جان کری حتی در جلسات و نشست‌های مهم ملی و بین‌المللی هم حاضر نمی‌شود و حتی حاضر نیست تا به صورت ویدئوکنفرانس نیز در این جلسات حاضر شود و صرفا به صورت تلفنی اعلام حضور می‌کند.

 

 

همه این موارد سبب شد تا یک گزینه جدید روی میز رسانه‌های مستقل حاضر شود: جان کری اساسا مصدومیتی در حین دوچرخه سواری نداشته است و پشت پرده این ماجرای را باید در جای دیگری جستجو کرد.

 

یک گمانه‌زنی؛ کری با سران داعش دیدار داشته است

 

پس از بالا گرفتن ابهامات درباره ماهیت واقعی این ماجرا، یک پایگاه آمریکایی که به سایت معروف "ویکی‌لیکس" شباهت دارد و در میان اصحاب رسانه به انتشار اخبار و تحلیل‌های غیررسمی و پشت پرده شهره است، ادعایی عجیب اما قابل تامل را درباره این غیبت ناگهانی جان کری مطرح کرد که بلافاصله بازتاب گسترده‌ای در میان رسانه‌های خبری جهان داشت.

 

 

پایگاه "وات داز دت مین" مدعی شد که سرویس اطلاعات خارجی روسیه به تازگی گزارشی منتشر کرده که روایتی بسیار متفاوت از حادثه ای که برای "کری" اتفاق افتاده ارائه کرده و به تبیین دلایلی برای عدم انتشار تصاویر وی می پردازد. این گزارش حاکی است کری روز ۳۱ ماه مه دیداری مخفیانه با یکی از سران داعش داشته که در نهایت به درگیری مسلحانه و تلاش برای ترور وی ختم شده است. 

 

 

به دنبال انتشار این خبر، برخی از رسانه‌ها ابتدا تلاش کردند تا این مطلب را یک طنز بخوانند که اشتباها به عنوان یک خبر جدی منتشر شده اما تحقیقات بعدی مشخص کرد که این مطلب کاملا واقعی و جدی بوده و توسط پایگاهی که حتی در ویکی‌پدیا نیز صفحه معتبری دارد، منتشر شده است.

 

 

اگرچه می‌توان در صحت این خبر نیز تشکیک کرد اما مساله اصلی، انتشار این واقعیت است که ماجرای ناپدید شدن جان کری قطعا به دلیل یک سانحه ساده در اثر دوچرخه سواری نیست و یک پشت پرده کاملا امنیتی و اطلاعاتی درباره آن وجود دارد.

 

 

یک نمونه؛ شایعه‌سازی درباره ولادیمیر پوتین

 

چند ماه پیش، زمانی که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به مدت چند روز جلوی دوربین‌های تلویزیونی حاضر نشد، یک موج رسانه‌ای گسترده از سوی رسانه‌های آمریکایی درباره غیبت او ایجاد شد که کار حتی به انتشار خبر مرگ پوتین یا فرار او با نامزد جدیدش به اروپا نیز کشید!

 

 

همین موج خبری آنقدر توسط رسانه‌های غربی دامن زده شد که دولت روسیه مجبور شد یک بیانیه رسمی بدهد و نهایتا هم پوتین یک برنامه خبری برگزار کرد تا همه شایعات را پایان بدهد.

 

 

این روش رسانه‌های آمریکایی اما در ماجرای ناپدید شدن جان کری کاملا به صورت برعکس عمل کرده و همگی در مسیر پنهان‌کاری عمل می‌کنند؛ تا جایی که حتی نشریه صهیونیستی "جروزالم پست" هم در واکنش به انتشار اخباری درباره غیبت معنادار و مشکوک جان کری در رسانه‌های ایرانی، این مطالب را شایعاتی خواند که توسط رسانه‌های ایرانی دامن زده می‌شوند.

 

 

جان کری واقعا کجاست؟

 

حدود یک هفته از آخرین روزی که وزیر امور خارجه ایالات متحده در برابر رسانه‌ها حاضر شد، می‌گذرد. آخرین عکس رسمی که از او منتشر شده، مربوط به دیدارش با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان است و آخرین فیلمی که از او منتشر شده نیز آقای وزیر را در حال رکاب زدن نشان می‌دهد. از آن روز به بعد، هیچ تصویری از کری در دست نیست و حتی تصویر یا فیلمی از حضور او در بیمارستان نیز در رسانه‌ها وجود ندارد.

 

 

بعضی از رسانه‌ها درباره "بیماری دیپلماتیک" صحبت می‌کنند. در ادبیات سیاسی واژه ای به نام مریضی دیپلماتیک (Diplomatic illness) وجود دارد که در توضیح آن آمده است که این بیماری نوعی تمارض به بیماری در میان برخی از سیاستمداران عالی‌رتبه در کشورهای مختلف است و زمانی صورت می‌گیرد که این سیاستمداران بخواهند به گونه‌ای مودبانه و یا به صورت موجه، از حضور در جلسه‌ای و یا دیده شدن اجتناب کنند. نمونه اخیر این نوع بیماری ها را می‌توان در اخبار منتشر شده درباره بی هوشی هیلاری کلینتون و پیدا شدن لخته خون در پای او پیگیری کرد. برخی از جمهوری خواهان معتقد هستند بیماری کلینتون بهانه ای برای اجتناب از حضور در کنگره و شهادت دادن در مورد حادثه کشته شدن سفیر آمریکا بوده است.

 

 

 

برخی دیگر نیز دست با دامان تئوری توطئه شده‌اند و معتقدند که جان کری در یک درگیری از ناحیه صورت آسیب دیده و به همین دلیل حاضر به حضور در میان جمع و رسانه‌ها نیست. دکتر "رندی شورت"، استاد دانشگاه و کشیش آمریکایی از جمله افرادیست که شدیدا تاکید می‌کند ماجرای دیدار کری با یکی از مقامات ارشد داعش، واقعیت داشته است.

 

 

هر چه باشد، قطعا این حقیقت برای همه آشکار شده که شکستگی پا در اثر دوچرخه‌سواری تنها یک شوخی بی‌مزه برای قانع کردن افکار عمومی جهان بوده و باید این ماجرا را از سطحی کلان‌تر بررسی کرد؛ به ویژه آنکه "جف راتکه"، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه ایالات متحده در اظهارنظری عجیب، گفته است که شکستگی پای جان کری ممکن است بر روی روند مذاکرات هسته‌ای نیز تاثیر جدی بگذارد!

 

انتهای پیام/

 
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات