ئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان و مدیران مسائل جاری و روزمره را به مذاکرات گره نزنند و کار خود را ادامه دهند، اینکه همه کارها را به مذاکرات گره بزنیم، صحیح نیست.

آیت‌الله محمد یزدی صبح امروز در اجلاس هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری که با حضور آیت‌الله حسینی‌بوشهری، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی و جمعی دیگر از اعضای مجلس خبرگان رهبری در حال برگزاری است، به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای ذهن مردم را به خود مشغول کرده است، این مسلم است که گروه مذاکره‌کننده مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند.

وی افزود: اکنون از مرحله مذاکره گذشته‌ و به مرحله کتابت و نوشتن توافقنامه رسیده‌اند. در این مرحله طرف مقابل از برخی از توافقات سر باز زده و چیزهای جدیدی خواسته است که بازرسی از مراکز تحقیقاتی و نظامی جزیی از آن‌ها است؛ خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با هوشمندی زیاده‌طلبی غرب را افشا و خطوط اصلی را مشخص کردند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با مواضع اخیر گروه مقابل و تخلف در مرحله دوم مذاکرات نسبت به توافقات مرحله اول، اعتماد ما به آن‌ها در حال حاضر کاهش یافته و بی‌اعتمادی ما به آن‌ها اضافه شده است که در راستا باید توجه داشت همواره خطوط قرمز رعایت شود.

آیت‌الله یزدی افزود: رهبر معظم انقلاب جان مطلب را در یک سخن بیان کرده‌ و فرموده‌اند که فعالیت‌های جمهوری اسلامی در زمینه تحقیق و توسعه انرژی هسته‌ای به هیچ‌وجه متوقف نمی‌شود و این مذاکرات نیز باید ادامه یابد اما هیچ یک از دستاوردهای هسته‌ای تعطیل‌پذیر نیست.

وی با اشاره گره‌زدن مسائل جاری توسط دولت به مذاکرات گفت: مسئولان و مدیران باید مسائل جاری و روزمره را به مسئله مذاکرات گره نزنند و کار خود را ادامه دهند، اینکه همه کارها را به مذاکرات گره بزنیم، درست نیست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نظر مقام معظم رهبری این است که وابستگی به نفت کم شده و قطع شود؛ باید به سمت این هدف حرکت کرد. اقتصاد مقاومتی سفارش مؤکد رهبر معظم انقلاب است درحالی که اخیراً برخی مسئولان دولتی در اجلاس اوپک چیز دیگری بیان کرده بودند.

وی افزود: در زمینه مسائل بانکی، باید دقت شود که پول کالا نیست، بلکه واسطه تسریع معاملات است و نباید با عرضه و تقاضا با آن برخورد شود.

 

آیت‌الله یزدی با تاکید بر لزوم مقابله با فرهنگ مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی خاطرنشان کرد: مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی جامعه باید در این زمینه کاهش یابد چراکه برخی از جشن‌ها و همایش‌ها مغایر با اقتصاد مقاومتی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: دیروز شنیدم که آئین بازگشایی ارکستر ملی توسط وزارت ارشاد صورت گرفت یا تجلیل سینماگران از سوی وزیر ارشاد که انجام این کارها با هزینه‌های بالا و همچنین مسئله عادی‌کردن موسیقی صحیح نیست.

 

وی با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: هم‌زبانی دولت و ملت باید دو طرفه باشد، دولت هم باید با مردم همدل و همزبان باشد نه اینکه فقط ملت با دولت همزبان باشد.

 

آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنانش به جنایات تکفیری‌ها اشاره کرد و گفت: جنایات وحشیانه‌ای از سوی گروهی که متاسفانه اسم خود را دولت اسلامی گذاشته و به «داعش» معروف شده است، صورت گرفته است. ارتکاب این جنایت‌ها نشان داده که هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارند.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هدف اصلی این گروه ایجاد اختلاف بین مسلمانان و کشورهای اسلامی است تا امنیت رژیم صهیونیستی ایجاد شود و بنابراین برای تحقق هدف، امنیت همه کشورهای اسلامی را به‌هم می‌ریزند. ائتلاف غربی ادعای مبارزه با داعش را می‌کند اما در عمل به آن‌ها کمک می‌کند و تنها ادعای مبارزه دارد.

 

آیت‌الله یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجاوز رژیم آل‌سعود به یمن، اظهار داشت: حمله عربستان به یمن با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت و با هیچ منطقی قابل توجیه نیست. هدف اصلی آنان تضعیف مسلمانان است و آن چه در عراق و افغانستان نیز می‌گذرد، نقشه اصلی دشمنان اسلام برای تضعیف مسلمانان است.

 

وی تافزود: جمهوری اسلامی استراتژی و اصل اساسی سیاست داخلی و خارجی خود را کمک به مظلومان قرار داده است و آنچه که در غزه و دیگر کشورها عمل شده نیز بر مبنای این اصل است.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان باید به محرومان توجه کرد و از برکات این ماه استفاده کنیم، گفت: ما با افطاری‌های تشریفاتی دستگاه‌های دولتی موافق نیستیم بلکه با افطاری‌های 100 درصد مردمی موافق هستیم.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنانش به ‌ارتحال آیت‌الله امینیان نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: این خبر ما را متأثر کرد، آیت‌الله آملی از طرف هیئت رئیسه در تشییع این عالم ربانی شرکت کنند.

 

وی افزود: ضایعه درگذشت آیت‌الله امینیان را تسلیت می‌گوئیم و برای ایشان از خداوند متعال طلب علو درجات را داریم.

،‌ پس از سخنان آیت‌الله یزدی، جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری وارد دستور اصلی شد و بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت. منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات