مدیر پیشین آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا ادعا کرد: ایران همچنان قصد دارد برنامه هسته‌ای خود را گسترش دهد.

"مایکل فلین" -- مدیر پیشین آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا -- روز چهارشنبه ادعا کرد: ایران قصد دارد موشک های بالستیک قاره پیمایی را تولید کند که می توانند خاک آمریکا را هدف قرار دهند.
 
"فلین در سخنرانی خود خطاب به کنگره آمریکا در این باره گفت این تصمیم ایران، بخشی از برنامه تسلیحات هسته ای تهران است.
 
وی ادعا کرد: «ایران حقیقتا قصد دارد موشک بالستیک قاره پیما بسازد و برنامه تسلیحات هسته ای خود را پیگیری کند. نسل آینده موشک های ایران، شامل موشک های بالستیک قاره پیمایی خواهد بود که توانایی حمله به خاک آمریکا را خواهد داشت.» فلین همچنین اعلام کرد توافق هسته ای ایران، موارد نقص متعددی دارد که از جمله آن می توان به این موضوع اشاره کرد که جامعه بین المللی تقریبا قادر نخواهد بود بر فعالیت های توسعه هسته ای ایران نظارت کند.
 
وی افزود موافقتنامه هسته ای به ایران اجازه خواهد داد در خاور میانه به سلطه راهبردی دست پیدا کند و باعث شده است متحدان در منطقه، اعتماد خود را به آمریکا از دست بدهند.
 
خبرگزاری اسپوتنیک نیز در ادامه این مطلب می‌افزاید: "ایران به عنوان بخشی از توافق هسته ای، پذیرفت فعالیت های غنی سازی اورانیوم خود را کاهش دهد و تعداد سانتریفیوژهای خود را کمتر کند. فرآیند لغو تحریم ها و گستره بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران، مهمترین مسائل مطرح شده در گفتگوها بوده است. ایران، لغو سریعتر و یکجای تحریم های اعمال شده علیه این کشور را خواستار و با ورود بازرسان به مراکز نظامی این کشور مخالف است. تهران اعلام کرده است این مراکز، با برنامه هسته ای ایران مرتبط نیستند."منبع:
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات