استقبال مردمی از روحانی در سالگرد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ناگهان حذف شد! آیا بر زمین ماندن وعده های رییس جمهور، و کاهش 10 درصدی رضایت از او ناگهان به "شیخ"یادآوری کرد که او هرگز پوپولیست نبوده است؟!

پس از آنکه 18 سفر استانی حسن روحانی بر خلاف ادعاهای اولیه دولتی ها، با کشاندن و دواندن مردم دنبال خودروی حامل رییس جمهور همراه بود، سرانجام رییس ستاد استقبال مردمی از رییس جمهوری در خراسان شمالی از حذف استقبال خیابانی از کاروان دولت تدبیر و امید در این استان خبر داده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، قربان مهاجران مقدم از مردم استان خواست تا برای دیدار با رییس جمهور در صبح روز یکشنبه هفته جاری به ورزشگاه تختی بجنورد مراجعه کرده و از تجمع در مسیرهای بین فرودگاه تا ورزشگاه بجنورد اجتناب کنند.

مهاجران مقدم با اشاره به این که حرکت در پشت خودرو ریاست جمهوری و استقبال های مرسوم در دولت گذشته از کرامت انسانی به دور است، اضافه کرد: این اقدامات از ابتدا نیز مورد تأیید دولت تدبیر و امید نبوده و در سفرهای گذشته هیئت دولت تدبیر و امید به استان ها هم هیچ گاه برنامه ای برای استقبال خیابانی از رییس جمهور پیش بینی نمی شد.

وی تصریح کرد: با وجود این در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی برنامه استقبال خیابانی به طور کامل حذف شده و استقبال و دیدار مردم با حجت الاسلام روحانی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه ۲۴ خرداد ماه در ورزشگاه تختی صورت می گیرد.

نکته جالب این است که دولتی ها از ابتدای فعالیت خود، هرگز حاضر به حذف چنین برنامه ای از سفرهای روحانی نبودند و تجربه سفرهای احمدی نژاد به طور کامل در دولت روحانی هم تکرار شده بود.

این در حالی بود که ارتباط دویدن پشت خودروی رییس جمهور و کرامت انسان ها، بارها از سوی حامیان دولت تدبیر و امید مطرح شده و بسیاری از آنها اقدام احمدی نژاد در این خصوص را پوپولیستی می خواندند.

محمدرضا صادق درباره اولین سفر روحانی داخلی روحانی - به خوزستان - گفته بود "در این سفر که سه روزه خواهد بود، شاهد استقبال مردمی نخواهیم بود چون دولت بنا ندارد کار تبلیغاتی انجام دهد بلکه هدفش حفظ کرامت انسان ها و خدمت به مردم است."

با وجود وعده های صادق، نه تنها اولین سفر روحانی، بلکه تمامی سفرهای استانی او بدون استثناء، درست مانند سفرهای احمدی نژاد با اتفاقاتی چون، دویدن مردم پشت خودروی رییس جمهور، بیرون آمدن رییس جمهور از سقف خودرو و دست تکان دادن برای مردم و تجمع در خیابان های مسیر حرکت روحانی همراه شد.

سوالی که در این مدت نه تنها از طرف منتقدان بلکه از سوی معدودی از حامیان دولت نیز مطرح شده بود این بود که واقعا اگر دولت مخالف چنین استقبال ها و این رفتارهای توده پسند – به زعم حامیان دولت – بود، نمی‌توانست برنامه استقبال از روحانی را تغییر دهد تا چنین صحنه هایی به وقوع نپیوندند؟

حال سوال جدیدتر این است که چرا در سفر آتی روحانی به خراسان شمالی، ناگهان حذف استقبال مردمی از رییس جمهور به طور رسمی اعلام می شود؟ همزمانی این سفر با دومین سالگرد انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری شاید تا حدودی پاسخ این سوال را مشخص کند.

رییس جمهور قرار است روز یکشنبه ۲۴ خردادماه در دومین سالگرد انتخابش به ریاست جمهوری، مهمان مردم استان خراسان شمالی شود و این در حالی است که بسیاری از وعده های او در این دو سال بر زمین مانده و اجرایی نشده است.

از سوی دیگر، وضعیت مذاکرات هسته ای نیز چندان مشخص نیست و بعید نیست مذاکرات برای چندمین بار تمیدید شود. به همه اینها باید اظهارات عجیب و پرحاشیه شیخ حسن روحانی در ارتباط دادن تحریم ها با آب خوردن را نیز اضافه کرد.

حال اگر دقت کنیم که برخی نظرسنجی های مورد وثوق دولت تدبیر امید، در روزهای اخیر از کاهش 10 درصدی رضایت از روحانی حکایت دارد، شاید پازل حذف استبال مردمی از "شیخ"، تکمیل شود. آیا روحانی از کاهش چشمگیر استقبال مردم از خود هراس داشت که ناگهان یادش افتاد او هرگز پوپولیست نبوده است! منبع: صراط
 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات