نماینده ولی فقیه در لرستان:

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در مذاکرات هسته‌ای مردم بر این موضوع تأکید می‌کنند که تیم مذاکره‌کننده باید در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن و آمریکای جنایتکار ایستادگی کند و حل مشکلات را در اتکا به توانمندی‌های درون ببیند.

به گزارش لرستان خبر، حجت الاسلام میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت:خداوند متعال مهم‌ترین فلسفه روزه‌داری را دستیابی به تقوا دانسته است.

 

وی افزود: منظور از تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات است؛ روزه‌دار گناه نمی‌کند، تهمت نمی‌زند و به حرام خدا نزدیک نمی‌شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به سلسله مباحثی پیرامون شخصیت امام علی (ع) در قرآن، عنوان کرد: یکی از واژه‌هایی که بسیار در قرآن به‌کاررفته، کلمه «صدق» و «صدیقین» به معنی راستی و راست‌گویان است و در روایات متعددی نیز این دو مهم به مولی‌الموحدین، علی (ع) تطبیق داده‌شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در اصطلاح عرب، صدیقین به کسی گفته می‌شود که بسیار راست‌گو باشد و ظاهر و باطن او یکسان باشد، به طوری که هر چه بر زبانش جاری می‌شود، در رفتار او نیز متجلی شود.

 

میرعمادی بابیان اینکه بسیاری از مفسران امام علی (ع) را مصداق صدیقین معرفی کرده‌اند، تصریح کرد: امام علی (ع) یکی از آن سه‌نفری است که در طول تاریخ لقب صدیقین را از آن خود کرده است.

 

وی بیان کرد: در کتاب عیون الاخبارعن‌الرضا از نبی مکرم اسلام (ص) نقل‌شده که فرمود برای هر امتی صدیقی است، صدیق امت مسلمانان علی‌بن‌ابیطالب (ع) است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: همه مفسران شیعه و سنی به این حقیقت معترف‌اند که آن کس که کلام راست آورده است، نبی مکرم اسلام است و کسی که آن کلام راست را تصدیق کرده است، امام علی (ع) است و در این رابطه نیز روایات متعددی بیان‌شده است.

 

وی گفت: منظور از صدیق اکبر در آیه 33 سوره مبارکه زمر نیز امام علی (ع) است و مال اشتر نیز امام علی (ع) را این‌گونه خطاب می‌کرد که «انت صدیق‌الاکبر» ولی متأسفانه برخی از افراد که کینه امام علی (ع) را به دل داشتند، سعی کرده‌اند که این لقب را برای افراد دیگری به کار برند که این به هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست.

 

میرعمادی افزود: پیامبر اکرم (ص) کلمه صدق لقب صدق اکبر را فقط برای امام علی (ع) به‌کاربرده است و در هیچ روایتی، کس دیگری را مخاطب این واژه قرار نداده است.

 

وی عنوان کرد: حضرت علی (ع) در سه مورد پیامبر اعظم (ص) را تصدیق کرد، درحالی‌که دیگران وی را تکذیب کردند، نخستین بار در آغازین روزهای بعثت بود که اول مردی که پیامبر (ص) را تصدیق کرد، امام علی (ع) بود و در روزگاری که مردم بت‌پرست بودند، علی (ع) در سن 10، 12 سالگی نماز می‌خواند و خدا را عبادت می‌کرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: دومین تصدیق زمانی بود که پیامبر اکرم (ص) به معراج رفت، امام علی (ع) اولین کسی بود که این مهم را تأیید کرد درحالی‌که دیگران در معراج پیامبر (ص) شک داشته و آن را باور نمی‌کردند.

 

وی با اشاره به سومین تصدیق امام علی (ع)، تصریح کرد: زمانی که پیامبر (ص) مأموریت داشت که دعوت خود را علنی کند، بستگانش را جمع کرد و خود را رسول و فرستاده خداوند معرفی کرد، سپس فرمود: «هر کس مرا تصدیق کند او وصی و جانشین من است»، پیامبر سه بار این درخواست خود را تکرار کرد ولی هر بار جز امام علی (ع) کس دیگری ایشان را تصدیق نکرد، سپس پیامبر اکرم (ص) فرمود: «ای علی تو وصی و جانشین من هستی.»

 

میرعمادی بیان کرد: ابن عباس می‌گوید: برای علی (ع) چهار صفت بوده است که دیگران از آن بی‌بهره بوده‌اند؛ نخست اینکه علی (ع) کسی است که پیامبر (ص) را تصدی کرد و اولین کسی بود که صفت صدیق اکبر را کسب کرد، دوم اینکه امام علی (ع) در تمام جنگ‌ها همراه پیامبر (ص) بوده و همواره پرچم اسلام به دست ایشان بوده است.

 

وی گفت: سومین صفت امام علی (ع) که دیگران از آن بی‌بهره بوده‌اند، این بوده که‌ایشان در جنگ احد که همه از اطراف پیامبر (ص) پراکنده‌شده و او را تنها گذاشتند، در کنار رسول خدا ماند و او را تنها نگذاشت و چهارم اینکه علی (ع) تنها کسی است که پیامبر (ص) را غسل داد و در قبر نهاد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خطبه‌های دوم نماز جمعه خرم‌آباد، اظهار داشت: خداوند متعال بنی‌آدم را به چهار مهم سفارش کرده است، نخست اینکه فرموده است: ای بنی‌آدم زاد و توشه خود را زیاد کنید که بهترین توشه تقواست و بدانید که راه بسیار طولانی است.

 

وی افزود: دومین سفارش این بوده که‌ای مردم کشتی خود آماده کنید که دریا (زندگی آخرت) بسیار عمیق است، سوم اینکه سبک‌بار باشید که راهی که قرار است پیموده شود، بسیار دقیق است و چهارم، عملتان را خالص کنید.

 

میرعمادی عنوان کرد: ماه مبارک رمضان همراه بابرکت، آمرزش و رحمت فرارسیده است، ماهی که از آن به ماه خدا، نزول قرآن، صبر و استقامت و همدردی با فقرا یادشده است.

 

وی بابیان اینکه ماه رمضان ماه خداست، حرمت خدا را حفظ کنیم و از گناه و معصیت دوری کنیم، تصریح کرد: وقتی امام علی (ع) خطاب به پیامبر اکرم (ص) فرمود که بهترین عمل در ماه رمضان چیست؟ پیامبر اکرم (ص) فرمود: دوری از حرام خداوند است.

 

نمانده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: ماه رمضان بهار قرآن است، به تلاوت قرآن بپردازیم و با کلام الهی انس بگیریم که خواندن یک آیه در ماه رمضان، ثوابش به‌اندازه یک ختم قرآن در سایر ماه‌هاست.

 

وی بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به بندگانش می‌فرماید که از صبر و نماز کمک بگیرید که بر اساس روایت، منظور از صبر همان روزه است، بنابراین شایسته است که از روزه برای رفع مشکلات اخلاقی، اجتماعی و تربیتی کمک بگیریم.

 

میرعمادی گفت: در این ماه پربرکت به دستگیری از نیازمندان بپردازیم، دل آن‌ها را شاد کنیم تا خدا از ما راضی باشد و امام علای (ع) فرمود: «روزه سپر آتش جهنم است»، اگر می‌خواهیم از گناه، شیطان و اتش جهنم در امان باشیم، روزه بگیریم.

 

وی افزود: ماه رمضان فرصت خوبی برای خودسازی، تهذیب نفس است و سعی کنیم که از فضای معنوی حاکم بر جامعه نهایت استفاده را ببریم و خود را از برکات این ماه محروم نکنیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: در این هفته تشییع پیکرهای پاک شهدای گمنام و غواص، فضای جامعه ما را معنوی کرد و حضور هوشمندانه و تکلیف‌مدارانه مردم شریف ایران اسلامی در پاسداری از آرمان‌های امام و شهیدان به نمایش گذاشته شد.

 

وی تصریح کرد: نسیم عطر شهدا روح تازه‌ای به کالبد جامعه ما بخشیده و غبار غفلت را زدوده است، خداوند چه عظمتی به شهدا داده است که حضور پاک آنان بار دیگر عزت، اقتدار، معنویت و اخلاق را در جامعه زنده کرد.

 

میرعمادی خاطرنشان کرد: رنگ خدایی گرفتن جامعه در بدو ورود شهدا، بیانگر این موضوع است که جامعه ما همواره به فرهنگ جهاد و شهادت نیازمند است و این همان فرهنگی است که به جامعه عزت و عظمت و اقتدار می‌بخشد و اخلاق‌مداری را حاکم می‌کند.

 

وی گفت: یکی از پیام‌های شهدای غواص، ایستادگی در مقابل دشمن و ضرورت تکیه‌بر توانمندی‌ها و استعدادهای داخلی در تمام زمینه‌هاست و این مهم یکی از اصول مهم و استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر به‌طور دائم بر سه کلمه نگاه به درون، خودباوری و باور به نصرت الهی تأکید کرده است که اگر به این سه مهم عمل شود، مطمئن باشید که ایران اسلامی پیشرفت می‌کند و دست استکبار از این مملکت قطع می‌شود.

 

میرعمادی عنوان کرد: در مذاکرات هسته‌ای که همچنان نیز ادامه دارد، مردم بر این موضوع تأکید می‌کنند که تیم مذاکره‌کننده باید در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن و آمریکای جنایتکار ایستادگی کند و حل مشکلات را در اتکا به توانمندی‌های درون ببیند.

 

وی تصریح کرد: حمایت‌های قاطع مقام معظم رهبری و مردم از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای این است که سفیران ایران را فرزندان این ملت می‌دانند که برای دفاع از حقوق مردم تلاش می‌کنند، اما تیم مذاکره‌کننده باید توجه داشته باشد که آمریکا حیله‌گر است و ملت ما به امریکا بی‌اعتماد است و این بدبینی هم دلیل دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: در جریان مذاکرات هسته‌ای شاهد زیاده‌خواهی‌های طرف آمریکایی هستیم کمااینکه‌این موضوع را مطرح کرده‌اند که اگر مذاکره به نتیجه رسید و تحریم‌ها برداشته شد و ایران توانست پول خود را آزاد کند، نحوه هزینه کرد آن باید با نظارت آمریکا باشد.

 

وی بیان کرد: آمریکا اعلام کرده که پول‌های ایران که به واسطه تحریم بلوکه‌شده، در صورت رفع تحریم‌ها باید در حسابی ریخته شود که امریکا بداند، این پول در چه اموری هزینه شده است، به‌ قول مقام معظم رهبری آمریکا غلط می‌کند که در امور ایران دخالت کند.

 

میرعمادی گفت: قطع به‌یقین ملت ایران هرگز توافق بد را که در آن زیاده‌خواهی باشد و به مردم ایران دهن کجی شود را نمی‌پذیرند و خواهان توافقی هستند که مصالح و منافع مردم را تأمین کند و خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری تعیین کرده در آن حفظ شود.

 

وی با اشاره به ضرورت حفظ آرمان‌های امام خمینی (ره)، افزود: مردم ما در طول 37 سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد همواره با تحریم‌ها مواجه بوده‌اند ولی همچنان به مسیر پیشرفت خود ادامه داده‌اند و باعزت و عظمت تمام توطئه‌های دشمنان را به واسطه ایستادگی در برابر دشمن و تکیه‌بر توان داخلی، خنثی کرده‌اند و این شعار مردم، شهدا و رهبر معظم انقلاب است.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به 30 خرداد سالروز انفجار حرم امام رضا (ع) به دست منافقان، عنوان کرد: اخیراً عده‌ای از منافقان به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند که درصدد بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه (س) بودند و این نشان می‌دهد که آنها همچنان پرکینه‌های خود اصرار دارند کما اینکه یادآوری خیانت‌های آن‌ها درس عبرتی است که هرگز از وجود منافقان غافل نشویم.

 

وی با اشاره به 31 خرداد، سالروز شهادت سردار شهید اسلام، مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، تصریح کرد: بی‌شک شهید چمران الگوی شایسته‌ای برای صاحبان فکر و اندیشه است و اساتید و اندیشمندان ما باید از این شهید بزرگوار درس بگیرند.

میرعمادی افزود: بسیج اساتید ما در طول دوران انقلاب نقش به سزایی را ایفا کرده است و با موضع‌گیری‌های دقیق و به‌موقع که در تمام صحنه‌ها داشته، همواره حافظ و پاسدار انقلاب بوده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به یکی تیر، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و آغاز هفته قوه قضائیه، عنوان کرد: امروز در دنیا تبلیغ حرف اول را می‌زند و در ماه رمضان نیز مبلغانی از حوزه‌های علمیه توسط سازمان تبلیغات اسلامی به سراسر کشور اعزام می‌شوند و تبلیغ دین اسلام می‌‌پردازند.

 

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم فرصت حضور مبلغان را غنیمت شمرده و بهره کافی را ببرند و ما امروز از تمام مبلغانی که برای تبلیغ دین خدا، هجرت می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

 میرعمادی با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب، خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم و گرم شدن هوا سبب کاهش سطح آب‌های سطحی و زیرزمینی شده است و اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود، به زودی با بحران آب مواجه می‌شویم از مردم انتظار می‌رود با آغاز فصل گرما، تلاش بیشتری در راستای حفظ منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آن داشته باشند. منبع: تسنیم

 

انتهای پیامک/

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات