انقلاب اسلامی ایران، از همان ابتدا بر اصول مشخصی پافشاری و اهداف معیّنی را دنبال می‌کرد.

انقلاب اسلامی ایران، از همان ابتدا بر اصول مشخصی پافشاری و اهداف معیّنی را دنبال می‌کرد. اصلاً دلیل وقوع انقلاب ما چند نکته‌ی اساسی بود که انگیزه‌ای شد برای امام راحل و مردم انقلابی تا برای به ثمر رساندن انقلاب، از تمام هستی و زندگی خود بگذرند و بی‌محابا پای در مسیری سخت و پرزحمت بنهند. حالا اگر قرار باشد تمام آن‌ اصول یا حتی یکی از آن‌ها را از انقلاب، جدا کنیم قطعا با یک اسم بی‌محتوا و توخالی، مواجه خواهیم شد که به‌هیچ‌وجه، موردنظر بنیانگذار کبیر انقلاب و مردم نبوده و نیست.

دخالت‌ها و جنایت‌های آمریکا موضوعی بود که از همان ابتدای شروع نهضت امام خمینی(رحمه‌الله) مورد توجه ایشان بود. از کودتای 28مرداد سال32 گرفته تا حمایت‌های همه‌جانبه‌ از حکومت موروثی پهلوی، غارت اموال ملی ایرانیان و دخالت صریح و وقیحانه‌ی آمریکا در امور داخلی کشور و حتی تعیین سران مملکت بخاطر بی‌عرضگی دو شاه پهلوی، سبب شده بود تا دشمنی و کینه‌ای عمیق از شیطان بزرگ، در دل و جان مردم ما شکل بگیرد.

در واقع، خودکامگی و جنایت‌های مستمر آمریکا باعث شد تا مبارزه با این دولت مستکبر، به اصل غیرقابل تغییر حضرت روح‌الله و مردم ایران تبدیل شود تا جایی که خمینی کبیر فرمود: «جهان باید بداند که ایران راه خود را پیدا کرده است و تا قطع منافع آمریکاى جهان‏‌خوار -این دشمنِ کینه‏ توزِ مستضعفین جهان- با آن، مبارزه‌اى آشتى‏ ناپذیر دارد و حوادث ایران نه تنها ما را براى لحظه‌‏اى عقب نخواهد نشاند، که ملت ما را در نابودى منافع آن، مصمم‏‌تر خواهد کرد.»[1]

امام بزرگوار ما با حکمت و دوراندیشی خود، دشوار بودن مقابله با دولت جنایتکار ایالات متحده را پیش‌بینی کرده بود اما هیچگاه بخاطر این دشواری، حاضر به تسلیم و سازش با شیطان بزرگ نشد. ایشان فرمودند: «ما مبارزه‌ی سخت و بى‌امان خود را علیه آمریکا شروع کرده‌ایم و امیدواریم فرزندانمان با آزادى از زیر یوغ ستمکاران، پرچم توحید را در جهان بیفرازند. ما یقین داریم اگر دقیقاً به وظیفه‏‌مان که مبارزه با آمریکاى جنایتکار است، ادامه دهیم، فرزندانمان شهد پیروزى را خواهند چشید.»[2]

آن ابرمرد تاریخ، مبارزه با آمریکای جنایتکار را یک وظیفه می‌دانست که اگر دقیقاً به آن عمل شود، پیروزی و نصرت در دسترس خواهد بود. این سخنان در شرایط بسیار دشوار اوایل انقلاب بیان شده است که نصف پیشرفت‌ها و امکانات امروز را در اختیار نداشتیم؛ بنابراین پذیرفتنی نیست که این‌روزها بخواهیم از آن خط نورانی و حیاتی، دست بکشیم و به بهانه‌های مختلف، به‌جای مبارزه با آمریکا، دوستی و عقب‌نشینی را ترویج کنیم.

پی‌نوشت:

[1] صحیفه امام، ج 15، ص 171

[2] همان

منبع: عمارنامه

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات