عضو کمیسیون صنایع و معادن؛

آمریکا مقصر هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات است , آمریکا و همپیمانان غیر صادقش در طول انقلاب بی صداقتی شان را بارها ثابت کرده اند و احتمال آن بسیار زیاد است که در این مذاکرات هم همین رویه را در پیش بگیرند.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن جمهوری اسلامی با بیان اینکه ما در مذاکرات هسته ای تنها به دنبال احقاق حقمان هستیم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در قالب معاهده ان پی تی  خواهان حق و حقوقی هست که در این معاهده ذکر شده چرا که ما این معاهده را امضاء کرده ایم و بر اساس این معاهده استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ایی و تحقیق و توسعه  در همه زمینه ها و با رعایت چارچوبهای مشخص آزاد است.

 

وی حرکت در مسیر گسترش علمی را از ضروریات کشوردانست و افزود: بالاخره با توجه به شرایطی که پس از انقلاب برای جوانان ما فراهم شده  سرعت رشد علم در کشور ما 16 برابر سرعت جهانی است . این یک نکته‌ای است که نباید از آن چشم پوشی کرد و در این مذاکرات سرعتش را کم کرد کما اینکه مقام معظم رهبری نیز بارها به آن اشاره کرده اند.

 

نماینده مردم شهریار،ملارد و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما در مذاکرات هیچگونه تحقیری را نمی پذیریم، گفت:  اینکه الان می گویند ما با دانشمندانتان مذاکره و مصاحبه کنیم این در هیچ جای معاهده ان پی تی نیامده است.ما بازدید از مراکز نظامی یمان را نخواهیم پذیرفت . چیزی که برای ما قابل قبول است بازدید از مراکز هسته ائی است آنهم همانگونه که در معاهده ان پی تی ذکر شده ولاغیر.

وی به عدم عضویت اسرائیل غاصب در ان پی تی و دراختیار داشتن چندین بمب هسته ای از سوی این رژیم جنایتکار اشاره کرد و عنوان داشت: با این اوصاف غرب با زیاده خواهی از ما به عنوان یک کشوری که داوطلبانه این معاهده را امضاء کرده و تا امروز هم به گفته خودشان به مفاد آن پایبند بوده،  می خواهند که فراتراز این معاهده اقدام کنیم. ما کرارا ً طی این مدت صداقت و حقانیت تمان را نشان داده ایم، الان هم چیز زیادی بجز حق مان نمی خواهیم و از مذاکره کنندگان هم می خواهیم چارچوب‌هایی را که رهبری به طور مداوم از آنها سخن به میان می آورند رعایت کنند.

 

گروسی با اشاره به اینکه هم اینک  دنیا متوجه شده که آمریکا با تحریک رژیم جعلی اسرائیل و برخی سران مرتجع عرب دنبال این نیستند که در منطقه امنیت باشد و به همین خاطر سعی در شکست مذاکرات دارند، افزود: در هر مرحله با ایرادتی که وارد می کنند بدنبال شکست مذاکرات هستند این امر آنچنان عیان است که خود غربی ها نیز دیگر امروز به این امر واقف شده اند.

این نماینده مجلس عقلانیت، منطق و گذشت را از ابتدای انقلاب اسلامی از اصول جمهوری اسلامی برشمرد و در تائید این اصول به واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و گفت: در این واقعه مهم ایران اسلامی علی رغم اذعان  65 کارمند سفارت آمریکا به جاسوسی، خیانت و توطئه علیه کشورمان،این جاسوسان را داوطلبانه بدون اینکه کوچکترین آسیبی به آنها برسد آزاد کرد اما همانجا هم آمریکا به علت خوی استکباریش عدم صداقتش را نشان داد و به قرارهایش پایبند نماند و نه تنها دارائی های ایران را آزاد نکرد بلکه با بلوکه کردن این اموال و وضع تحریمهای ظالمانه به ملت ایران ظلم مضاعفی وارد کرد. لذا ما از ابتدای انقلاب صداقتمان را به جهانیان عرضه کرده ایم و منطق خودمان را ثابت کرده ایم.

 

وی آمریکا را مقصر هرگونه شکست احتمالی در مذاکرات دانست و افزود: آمریکا و همپیمانان غیر صادقش در طول انقلاب بی صداقتی شان را بارها ثابت کرده اند و احتمال آن بسیار زیاد است که در این مذاکرات هم همین رویه را در پیش بگیرند چرا که به فرموده مقام معظم رهبری نمی شود به آنها اعتماد کرد.

منبع: سراج24

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات