کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که ادامه حملات وحشیانه نیروهای به اصطلاح ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی به خاک یمن تاکنون یک میلیون نفر از مردم این کشور را آواره کرده بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر کشته بجای گذاشته است.

سسیل پویلی سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روزسه شنبه اظهار کرد که تنها در فاصله 17 ماه ژوئن تا سوم ماه ژوئیه 92 نفر دیگر به شمار کشته شدگان و 179 نفر به تعداد مجروحین حملات هوایی عربستان سعودی و متحدین این کشور به خاک یمن افزوده شده و شمار قربانیان این جنایت ها را به یک هزار و 500 نفر رسانده است.

وی با اشاره به این که از ماه مارس امسال تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مردم فقیر وگرسنه یمن در اثر این حملات آواره شده اند یادآور شد که 18 کودک و 18 زن ازجمله کشته شدگان حملات اخیر هوایی به این کشور بوده وحدود 80 زن وکودک دیگر در اثر این حملات مجروح شده اند.

سخنگوی مذکور همچنین افزود که علاوه بر افزایش شمار قربانیان این حملات تا کنون دهها شهروند غیر نظامی یمنی به دست طرفداران هادی منصور رییس جمهور مخلوع این کشور ربوده شده و دستکم 6 نفر به دست نیروهای طرفدار وی بدون محاکمه اعدام شده اند.

وی افزود که در حملات هوایی نیروهای سعودی به ساختمان 'یو ان دی پی' یا برنامه توسعه سازمان ملل متحد در شهر عدن دست کم یک نفر از کارکنان غیر نظامی این نهاد مجروح و ساختمان محل کاملا ویران شده است.

به گفته این سخنگو علاوه بر تعداد زیادی از بیمارستان ها ،مدارس ، دادگاه ها ، تاسیسات برق رسانی و خانه های مسکونی یمن که در این حملات ویران شده اند دفترسازمان بین المللی مهاجرت نیز تا کنون دوبار هدف حملات خمپاره و نیروهای هوایی عربستان سعودی قرار گرفته است.

سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل حملات اخیر نیروهای مسلح به مساجد این کشور را یکی از نگرانی های عمده این نهاد خوانده و انفجار خودروهای حامل مواد منفجره در 5 مسجد زیدی های این کشور را نشانه ای از احتمال گسترش شکاف های عقیدتی و فرقه ای توصیف کرد.

این سخنگو بار دیگر از طرفین درگیر دراین کشور خواست تا دراین درگیری ها مقررات بین المللی معطوف به حقوق شهروندان غیر نظامی را رعایت کنند.

منبع: ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات