رئیس کمیته امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع حمایت از فلسطین و مقاومت اسلامی در منطقه سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش لرستان خبر،محمدرضا محسنی‌ثانی امروز با اشاره به اهمیت روز قدس و حضور در مردم در راهپیمایی این روز اظهار داشت: حمایت از فلسطین سیاست مهم و اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

وی با بیان اینکه روز قدس در حقیقت یک پدیده مهم در ابعاد مختلف است، تصریح کرد: برگزاری روز قدس سبب شده تا امروز ابعاد مختلف جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه بیش از پیش افشا شود و ملت‌های جهان نسبت به این جنایات واکنش نشان می‌دهند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن هیچگاه تصور نمی‌کرد که راهپیمایی روز قدس از مرزهای جغرافیایی کشورمان عبور و در قلب آمریکا و غرب برگزار شود، خاطرنشان کرد: روز قدس امروز تبدیل به نماد وحدت جامعه اسلامی شده و ما شاهد هستیم که در سراسر کشورهای اسلامی این راهپیمایی و اعلام و انزجار برگزار و ابراز می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه روز قدس نماد مظلومیت و مقاومت ملت فلسطین است، عنوان کرد: در قبل از انقلاب مسئله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم این خطه هیچگاه به عنوان اولویتی برای ملت‌های منطقه و دنیا محسوب نمی‌شد و پس از انقلاب و فرمان امام(ره) مبنی بر برگزاری راهپیمایی روز قدس مسئله فلسطین به مهم‌ترین اولویت ملت‌های جهان تبدیل شد و اگر امروز حرکتی از سوی کشورها برای حمایت از این ملت صورت می‌گیرد همه در پرتو شکل‌گیری روز قدس و توفیقات آن است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه روز قدس در هر سال دارای ویژگی مهمی نسبت به سال گذشته آن است، ادامه داد: امروز ندای مظلوم‌خواهی ملت فلسطین با ندای مظلوم‌خواهی ملت مظلوم یمن آمیخته شده و به این روز پربرکت جلوه مهمی داده است.

وی با بیان اینکه جنایات رژیم آل‌سعود در یمن تفاوتی با جنایات رژیم صیهونیستی در غزه ندارد، اضافه کرد: عربستان سعودی برمبنای سیاست‌های غرب و رژیم صیهونیستی در یمن جنگ نیابتی می‌کند و جنایات این رژیم به اصطلاح مسلمان علیه مسلمانان تفاوتی با جنایات رژیم صیهونیستی علیه ملت مظلوم و مسلمان فلسطین ندارد.

محسنی‌ثانی با تاکید بر اینکه حضور در راهپیمایی روز قدس امسال پشتوانه مهمی برای ملت مظلوم یمن نیز هست، گفت: امروز روز قدس مظهر مهمی برای مقاومت ملت‌های مسلمان منطقه تبدیل شده است و نوید روزی را می‌دهد که رژیم صیهونیستی این جرثومه فساد نابود و از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه مسئله مذاکرات هسته‌ای ربطی به مسئله فلسطین و مقاومت اسلامی ندارد، ادامه داد: موضوع حمایت از فلسطین و مقاومت اسلامی در منطقه سیاست راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما بر مبنای آموزه‌های دینی و سیاستی که داریم همواره از مظلوم در برابر ظالم دفاع کرده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای تنها برمبنای موضوعات مشخصی صورت می‌گیرد، گفت: مسئله مذاکرات هیچ تاثیری بر روی سیاست‌های راهبردی ما در منطقه و جهان ندارد و به هیچ کشوری هم اجازه نمی‌دهیم در سیاست‌های ما دخالت کند.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه سیاست حمایت از ملت فلسطین از ابتدای انقلاب مورد توجه بوده و هست، افزود: این مسئله برای ما یک استراتژی راهبردی است و هیچگاه تغییر نمی‌کند.

وی با اشاره به تهدیدات اخیر رژیم صیهونیستی و برخی کشورهای منطقه نسبت به جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: کشورهایی که ایران اسلامی را تهدید می‌کند ابتدا باید قد و قواره خود را بسنجند و سپس از تهدید صحبت کنند و رژیم صیهونیستی هم باید بداند که تاوان هرگونه خطایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران پشیمان کننده خواهد بود.

 

منبع:افکار

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات