قدس شریف و یادگار ماندگار حضرت روح‌الله

سفر اخیر شاهزاده سعودی در آستانه روز قدس به سرزمین‌های اشغالی تنها گوشه‌ای از این همکاری پیدا و پنهان این دو رژیم دست‌نشانده استکبار در منطقه برای پیشبرد راهبردهای نظام سلطه در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام است.

به گزارش لرستان خبر، فردا روز قدس است. روزی که حالا در تقویم های سراسر جهان آن قدر شناخته شده است که هیچ کس در هیچ کشوری نمی تواند آن را نادیده بگیرد. فردا روز قدس است.

 

قدس شریف، قبله نخستین مسلمانان و سرزمین اصلی و مادری میلیون‌ها آواره فلسطینی است که حدود 67 سال قبل با توطئه استعمارگران غربی به اشغال صهیونیست‌های کودک‌کش و جنایت‌پیشه درآمد و همچنان در اشغال شب‌پرستان قدرت‌طلب قرار دارد.

 

صهیونیست‌ها پس از اشغال سرزمین فلسطین،‌ رؤیای حکومت نیل تا فرات را در سر پرورانده و در مسیر توسعه نفوذ در ساختارهای کشور‌های اسلامی روند توسعه قدرت با حمایت‌های همه‌جانبه جبهه استکبار جهانی را دنبال کردند. در چنین روند و شرایطی بود که در جهان اسلام و خصوصاً در میان دولت‌های عربی و برخی از گروه‌های فلسطینی خط سازش و تسلیم براساس واقعیت‌ها بر خط مبارزه، مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم اسرائیل غاصب برتری یافت و کمپ دیوید نقطه آغاز این حرکت ذلیلانه و خفت‌بار شد.

 

اما به ناگاه با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی در ایران ورق برگشت و ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین پشتیبان قدرتمندی چون حضرت روح‌الله و ملت مسلمان و انقلابی ایران پیدا کردند.

 

 قدس غزه کودک فلسطین1

 

روز قدس و لزوم بازگشت ملت ها به مسیر اصلی مبارزه

 

حامد رحیم پور- به نظر می رسد شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که به دلایل متعددی فلسطین از اولویت اول جهان اسلام خارج ‌شود. سال پیش به خاطر حمله حماقت آمیز رژیم صهیونیستی به غزّه، افکار عمومی منطقه ای و جهانی به شدت تحت تأثیر قرار داشت و بستر رسانه ای مناسبی برای بزرگداشت باشکوه روز جهانی قدس شکل گرفته بود. ولی امسال به حسب ظاهر جنگی بین رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین نیست. 

 

از طرف دیگر اولویت بسیاری از ملت‌های مسلمان منطقه، از مسئله رژیم اشغالگر صهیونیستی به سمت مسائل داخلی کشیده شده است. ناامنی ودرگیری های شدید درعراق، سوریه، یمن و لبنان تنها نمونه ای از این ماجراست. جریانات تکفیری و گروه‌های تروریستی، کشورهای اسلامی را به شدت مشغول خودشان کرده اند و درگیری ها را از سطح مبارزه با اسرائیل به سطح چالش با گروه‌های تکفیری تنزل داده است.

 

برخی رسانه های غربی- عربی نیز بیش از گذشته روی خط ایجاد اختلاف در داخل فلسطین و آنچه دعوای فلسطینی - فلسطینی خوانده اند،متمرکز شده اند.

 

در سطح داخلی نیز عده ای مغرضانه با بهانه کردن مذاکرات هسته ای، سعی دارنددر اذهان عمومی ملت های منطقه و دنیا، به غلط این طور جا بیندازند که حتی جمهوری اسلامی که همواره به عنوان مدافع ملت فلسطین شناخته می شود این روزها پای میز مذاکره با حامیان اصلی رژیم صهیونیستی است.آری دست‌های زیادی پشت پرده وجود دارد تا عقربه قطب نمای امت اسلامی را از فلسطین به سوی موضوعات درجه دو و سه منحرف کند. 

 

 

اما باید به چند نکته دقت کنیم:

 

 

اول اینکه در علوم سیاسی اصلی وجود دارد به نام تحلیل کلان یا استراتژیک. اگر ما فاقد این تصویر کلان از شرایط منطقه باشیم نمی توانیم رفتارهای اتفاق افتاده را درک کنیم و به طور مداوم این تحولات برای ما مبهم تر و پیچیده تر می شود. داعش با جنایت های خود پازل رژیم صهیونیستی را در سطح منطقه تکمیل می کند؛ چراکه وارد مبارزه با دشمنان اصلی رژیم صهیونیستی در منطقه شده است و به جای مبارزه با رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن مسلمانان، اهداف آن را اجرایی می کند. در واقع داعش و دیگر گروه های تکفیری برای رژیم صهیونیستی بیشتر از این‌که یک تهدید نظامی باشند، یک ابزار دستیابی به اهداف مهم بوده و هستند و دور کردن اذهان از مسئله فلسطین نیز ازجمله این اهداف مشترک داعش با رژیم صهیونیستی است.

 

 

در همین راستا و در عرصه رسانه ای نتانیاهو در صفحه توییتر خود کارتونی را منتشر می کند که در آن داعش و ایران اولویت اصلی معرفی شده اند. ارتش رژیم غاصب صهیونیستی نیز کلیپی را منتشر کرده است که سربازان این رژیم داعش را مهمترین مشکل مسلمانان معرفی می کنند و برای نابودی داعش دعا می کنند! از این روتلاش رسانه های استکباری تغییر اولویت جهان اسلام از مسئله فلسطین به مسئله داعش شده است.دوم اینکه نباید فراموش کنیم که موضوع مذاکرات هسته ای هیچ تأثیری بر عزم و اراده نظام اسلامی و ملت ایران در پشتیبانی از مقاومت اسلامی در فلسطین ندارد.

 

همانطور که رهبر انقلاب تأکید کردند :«اسرائیل روز به روز ناامن تر خواهد شد، چه توافق هسته اى بشود چه نشود.». راهبرد اعلام شده انقلاب اسلامی هم «تسلیح کرانه باختری» است که به معنای پیگیری استراتژی نابودی رژیم صهیونیستی در منطقه است. البته در راستای اجرایی شدن این استراتژی، مهم است که مردم و مسئولان اجرایی چه اقداماتی را انجام می دهند.

 

برای مسئولان مهم است که در جهت گیری ها و سیاست گذاری های کلان خود این استراتژی را نشان دهند و آن جایی که به مردم مربوط می شود نیز فردا همه شاهد آن خواهیم بود؛ شرکت فعال در راهپیمایی روز قدس فرصتی است که بتوانیم بخشی از مسئولیت انسانی و اسلامی مان را در قبال مسئله فلسطین انجام داده و نشان دهیم که حل مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف که در چنگال رژیم کودک کش اسرائیل اسیر است، کلید حل سایر مشکلات منطقه از عراق و سوریه تا بحرین و یمن و... است.

 

از همین رو، یعنی به دلیل نشان دادن جهت گیری علیه رژیم صهیونیستی که معضل اصلی منطقه و جهان اسلام است، روز قدس امسال در لابه لای تحولات مهم منطقه ای و بین المللی اهمیتی مضاعف دارد. چرا که اثبات می کند، رویکرد اصلی باید اجتناب مسلمانان از اختلافات و جنگ های داخلی و تاکید بر نبرد با دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی باشد؛ اتفاقی که به عزمی جدی در میان ملت های مسلمان نیاز دارد تا بتواند قطار مبارزه را در میان مسلمانان به ریل اصلی خود بازگرداند.

 

 

 قدس غزه کودک فلسطین2

 

قدس شریف و یادگار ماندگار حضرت روح‌الله

 

دکتر یدالله جوانی- حضرت امام خمینی (ره) با شناخت عمیق و صحیح از دشمنان اسلام و مسلمین و توطئه‌های آنان، از رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی در پیکره جهان اسلام یاد نمودند و بر همین اساس راهبرد محو اسرائیل غاصب از صفحه روزگار را مورد توجه و تأکید قرار دادند.

 

از جمله ابتکارات حضرت روح‌الله برای پیاده‌سازی این راهبرد، اعلام روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، با هدف همدل و همزبان کردن تمامی مسلمانان و آزادیخواهان جهان روی مسئله فلسطین است. رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بخشی از پیام صادره به مناسبت اعلام روز قدس، هدف و فلسفه این نامگذاری را اینچنین اعلام می‌دارند: «من از عموم مسلمانان جهان و از دولت‌های اسلامی می‌خواهم  که برای کوتاه‌کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام نمایند.

 

اینک با گذشت 36 سال از این ابتکار راهبردی، حکیمانه و دوراندیشانه، آرمان رهایی قدس شریف از اشغال صهیونیست‌ها به یک مطالبه بین‌المللی تبدیل شده و این مطالبه جهانی، صهیونیست‌ها را به شدت در تنگنای استراتژیک قرار داده است.

 

روز قدس از یادگارهای ماندگار و گران‌سنگ حضرت روح‌الله، نه تنها برای فلسطین و آزادی قدس شریف و مسلمانان، بلکه برای تمامی بشریت و مستضعفین به عنوان یک الگوی حیات‌بخش و امیدآفرین برای رهایی از مستکبران است. حضرت امام (ره) با الهام از آموزه‌های دینی و اصل ثابت «کونوا لظالم خصماً و للمظلوم عوناً...»

 

با اعلام روز قدس پرچم دائمی حمایت از ملت مظلوم فلسطین را از یک سو و مقابله با رژیم صهیونیستی از سوی دیگر برافراشت و این پرچم تا رهایی قدس شریف از اشغال و نابودی رژیم‌کودک‌کش در اهتزاز خواهد بود. از برکات روز جهانی قدس طی 36 سال گذشته شکل‌گیری جبهه مقاومت ضدصهیونیستی در منطقه و بیداری اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا است.

 

محور مقاومت با پیروزی‌های شگفت‌انگیز و معجزه‌آسا در خلال جنگ‌های 33روزه، 22 روزه، هشت روزه و 51 روزه، نظریه شکست‌ناپذیری نظامی رژیم صهیونیستی را باطل ساخت و افق فروپاشی این رژیم از یک طرف و پیروزی ملت فلسطین و آزادی قدس شریف از طرف دیگر را نمایان ساخت و آینده اسرائیل غاصب و امنیت آن اکنون دغدغه اصلی صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان است.

 

روند بیداری اسلامی و روند قدرت‌یابی محور مقاومت، خواب را از چشمان غاصبان قدس شریف گرفته و آنان در تلاشند به هر شکل ممکن این روندها را متوقف و به نفع خود و به ضرر جهان اسلام معکوس سازند. طی 36 سال گذشته توطئه‌ها، دسیسه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های بسیاری از سوی جبهه استکبار با کمک همدستانش در جهان اسلام با هدف کم‌رنگ ساختن روز قدس و به حاشیه راندن قضیه فلسطین طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده؛ لکن تمامی این اقدامات و برنامه‌ها با شکست و ناکامی مواجه شده است. 

 

تا به امروز هیچ مسئله‌ای نتوانسته روز قدس را به فراموشی بسپارد و همه ساله حضور مسلمانان در سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود. در سال‌های اخیر نقشه شوم و خطرناکی با هدف بر هم ریختن جهان اسلام از طریق جنگ‌های مذهبی و قومی از سوی دشمنان اسلام طراحی شده و در حال اجرا است. هدف راهبردی این توطئه‌ خطرناک تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و تداوم حضور استعمارگران غربی در کشورهای اسلامی از طریق تضعیف محور مقاومت و به بن‌بست رساندن جریان بیداری اسلامی است. 

 

شکل‌گیری داعش و دیگر گروه‌های تکفیری در کشور‌های عراق و سوریه و همچنین حمله آل سعود به کشور مظلوم یمن، بخشی از این نقشه خطرناک است. روز قدس فرصت مغتنمی است تا تمامی آزادیخواهان جهان و ملت‌های مسلمان با حضوری حماسی در صحنه با وحدت و همدلی و همزبانی ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از جنایت‌های روزافزون رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی با نقشه‌های خطرناک جبهه استکبار علیه مسلمانان بیش از پیش آشنا شده و آن را محکوم کنند و خنثی سازند.

 

 قدس غزه کودک فلسطین3

 

روز قدس و جبهه اصلی مسلمانان

 

عباس حاجی‌نجاری-از روز 16 مرداد سال 1358 که حضرت امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند، جهان اسلام هیچ‌گاه مانند این ایام با چالش‌های درونی مواجه نبوده است. حضرت امام این روز را تنها مختص قدس شریف نمی‌دانستند، بلکه این روز را روز اسلام و روز حکومت اسلامی دانستند و روز مقابله مستضعفین با مستکبرین اعلام کردند و یادآور شدند: «روز قدس روز مقابله ملت‌هایی است که زیر فشار ظلم امریکا و غیرامریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین. روزی است که باید سرنوشت ملت‌های مستضعف معلوم شود.»

 

اکنون و در رمضان سال 1394 ملل مسلمان جهان در حالی خود را برای سی و هفتمین بار جهت بزرگداشت این روز آماده می‌کنند که به‌رغم دستاوردهای ارزشمند در عرصه مقاومت فلسطین و رشد و نفوذ اسلام در جهان، مشکلات و مسائل ایجاد شده در برابر کشورهای اسلامی، بیش از هر زمان دیگری ضرورت پاسداشت این روز و اهتمام مسلمانان برای بسیج جهانی در مقابل دشمنان اصلی اسلام را ایجاب می‌کند.

 

شکست‌های نظام سلطه از مقاومت جهانی اسلام و ضعف مفرط و روزافزون رژیم صهیونیستی در برابر مسلمانان در طول سال‌های اخیر که جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه و... نماد آن است، سبب شده که نظام سلطه این بار با اتکا به خیانت‌های تکفیری‌ها و آل‌سعود چالش اسلامی- صهیونیستی جهان اسلام را به چالش اسلامی- اسلامی تبدیل و ضمن ایجاد فراغت برای رژیم جلاد صهیونیستی، ظرفیت‌های انقلابی جهان اسلام را رودر روی هم قرار داده در دو جبهه علیه یکدیگر ‌ خنثی کند.

 

جبهه اول:

 

 فتنه گروه‌های تکفیری است که با عناوین مجعول داعش، القاعده، النصره، بوکوحرام و... بخش اعظم ظرفیت‌ جهان اسلام را در کشورهایی نظیر عراق، سوریه و لیبی درگیر خود ساخته که مهم‌ترین پیامد آن ارائه چهره‌ای بسیار منفی از اسلام در جهان، از بین بردن زیرساخت‌های صنعتی و توانمندی‌های اقتصادی کشورهای مسلمان و کشاندن جوانان مسلمان انقلابی در مسلخ یک تقابل درونی است که مهم‌ترین ثمر آن برای امریکا و رژیم صهیونیستی فراغت از حرکت پیش‌رونده، مقاومت اسلامی، خارج شدن، مقابله با صهیونیسم از دستور کار نیروهای انقلابی مسلمان است، فتنه‌ای که ظرفیت نیروهای مقاومت در فلسطین اشغالی را نیز تجزیه و حتی به رودررویی با هم کشانده است.

 

جبهه دوم: 

 

جبهه جنایات وحشیانه رژیم متجاوز آل‌سعود علیه مردم مظلوم یمن است. رژیم صهیونیستی- تکفیری آل‌سعود با غارت منابع نفتی جهان اسلام، سرمایه‌های کشورهای اسلامی را که باید در برابر رژیم صهیونیستی به کار گرفته شود، علیه مردم مظلوم یمن به کار گرفته و در یک اقدام نظامی مشترک با صهیونیست‌ها و قدرت‌های استکباری غربی، به زعم خود با بمباران و کشتار مردم و در یکی از محروم‌ترین کشورهای اسلامی، مهار حرکت انقلاب اسلامی را در آن منطقه تثبیت و منافع صهیونیست‌ها و قدرت‌های استکباری را در آن منطقه دنبال می‌کند که سفر اخیر شاهزاده سعودی در آستانه روز قدس به سرزمین‌های اشغالی تنها گوشه‌ای از این همکاری پیدا و پنهان این دو رژیم دست‌نشانده استکبار در منطقه برای پیشبرد راهبردهای نظام سلطه در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام است.

 

 قدس غزه کودک فلسطین

 

تردیدی نمی‌توان داشت که این جبهه‌بندی‌های کاذب میان مسلمانان ناشی از شکست‌های مستمر مثلث‌ شوم صهیونیزم، استکبار و وهابیت تکفیری، از نهضت انقلاب اسلامی امام عظیم‌الشأن است. نهضتی که در آغاز ارکان نظام سلطه و صهیونیسم را به لرزه درآورد و با ادامه حرکت در مسیر اصلی در سال‌های اخیر، عملاً رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را در منطقه به انزوا برده است و اگر نبود خیانت‌های وهابیون تکفیری در جهان اسلام، اکنون ریشه‌های این غده سرطانی در منطقه خشکیده شده بود، اما به‌رغم آن نباید چالش‌های جهان اسلام در جبهه عراق، سوریه، یمن و... ، مسلمانان را از جبهه اصلی که همان مقابله با صهیونیسم و استکبار جهانی است، غافل کند چراکه تفرقه زمانی از جهان اسلام رخت برمی‌بندد که ریشه‌های موجده آن‌که صهیونیسم و استکبار جهانی است، خشکانده شود.  

 

به همین دلیل است که حضور میلیونی مردم در روز قدس امسال در روز جمعه 19 تیر‌ماه معنایی متفاوت با گذشته دارد. روزی که می‌تواند نگاه‌ها را از جبهه‌های فرعی به جبهه اصلی مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی سوق دهد.

 

پیام دیگر این حضور، تجلی وحدت و انسجام ملی در برابر استکبار جهانی در موضوع مذاکرات هسته‌ای است. این حضور باطل السحر توهم دشمنان در اثرگذاری تحریم‌ها برای شکست اراده ملت ایران است و پشتوانه‌ای نیز برای تلاشگران خط مقدم جبهه دیپلماسی ایران خواهد بود تا در برابر فزون‌خواهی‌های استکبار جهانی و تحمیل یک توافق بد بایستند؛ عرصه‌ای که پیروزی در آن قوام‌بخش جبهه اصلی جهان اسلام خواهد بود. منبع: پارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • حاجیوند غالبی

    ان شا الله با خاک یکسانش خواهیم کرد

نظرات