تحریم‌ها هیچ خدشه‌ای به استقلال و اراده کشور وارد نمی‌کند

لاریجانی گفت گفت: ملت ایران در آستانه فتح‌الفتوح بزرگی قرار دارد.

به گزارش لرستان خبر، محمدجواد لاریجانی شامگاه جمعه در جمع مسئولان و روحانیون شهرستان بابل در حوزه علمیه خاتم‌الأنبیاء این شهر، اظهار داشت: تصور اینکه برای اداره امور کشور باید تحریم‌ها رفع شود تا کشور را بچرخانیم تصور غلطی بوده و به یاری خداوند متعال ملت ایران در آستانه فتح‌الفتوح بزرگی خواهد بود.

 

وی افزود: باور اینکه تحریم‌ها کمر ملت را شکسته و همه مشکلات جامعه با رفع تحریم‌ها رفع می‌شود بسیار تصور غلطی است.

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه بابل مهد علمای بزرگ بوده و این سلسله جلیله تداوم خواهد یافت، تصریح کرد: استان مازندران با تقدیم 10 هزار و 400 شهید یکی از استوانه‌های بزرگ انقلاب اسلامی است.

 

لاریجانی با بیان اینکه بصیرت کلید واژه‌ای بوده که رهبری معظم انقلاب در جریان فتنه 88 از آن رونمایی کرده‌اند، تصریح کرد: مقوله بصیرت یک تفکر اسلامی ریشه‌دار بوده که باید مورد توجه علمای دین و سیاسیون قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه معنویت برخواسته از روحانیت زمینه انسجام بیشتر در نظام اسلامی را فراهم می‌کند، تصریح کرد: اسلام دین بصیرت است و بصیرت مکتب اهل‌بیت مبتنی بر فقاهت در دین است چرا که فقاهت در دین دلیلی بر بصیرت است و مبنای اساسی و اصولی دارد.

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به اینکه در جامعه دارای بصیرت مرجعیت دینی در محضر فقهای شیعه ارزش و احترام والایی دارد، تصریح کرد: سیاست در تفکر و عقلانیت اسلامی همان چیزی بوده که مبنای آن بصیرت سیاسی است که دارای پایه‌ حاکمیت مشروع و توانمندی حاکم در اداره حکومت است.

 

لاریجانی با بیان اینکه حاکم در یک حکومت دینی باید دغدغه مشروعیت داشته باشد تا شاخصه کارآمدی را مورد بحث قرار دهد، افزود: دغدغه مشروعیت آغاز بیداری سیاسی است و در چنین جامعه‌ای موضوع ولایت مطرح می‌شود چرا که ولایت یک اصل اعتقادی و عملی است و حاکم در اصل کار خود باید دغدغه ولایت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه غایب بودن تعالیم اهل بیت (ع) یکی از اساسی‌ترین مشکلات عمده حاکمان در کشورهای عربی است، افزود: متأسفانه در این کشورها ملاک مشروعیت و ضابطه‌مند بودن اداره کشور مبتنی بر ولایت نیست و در مکتب اهل سنت مشروعیت حکومت بر مبنای افراد ریش‌سفید آن جامعه و قبول حاکم قبلی است که مبنانی دینی و اساسی ندارد.

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه اسلام مربوط به کل بشریت بوده و رحمت بر کل عالمیان دارد، افزود: در صورتی که مشروعیت سیاسی کشوری مبتنی بر ولایت نباشد آن کشور دچار انحراف خواهد شد.

 

لاریجانی با بیان اینکه انحراف در جریان اصلاحات ایران سبب ایجاد فتنه 88 شده است، تصریح کرد: متأسفانه اکنون نیز عده‌ای از اصلاح‌طلبان معتقدند که باید حکومت را بر مبنای اسلام در خانه اداره کرد و حکومت اسلامی نباید در جامعه و ممالک دیگر ترویج شود.

 

وی با بیان اینکه وحشت غرب از ایران به واسطه اتکای این کشور به مکتب ولایت فقیه است، یادآور شد: با تکیه بر این مکتب و باور تحریم‌ها هیچگاه کمر ملت را نخواهد شکست و مشکلات جامعه به واسطه رفع تحریم‌ها حل نخواهد شد.

 

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان اینکه در دوران تحریم جمهوری اسلامی قدرت فزاینده خود را کسب کرده است، گفت: تحریم‌ها تجاوز به حقوق مسلم ملت ماست ولی دلیلی ندارد که استقلال و اراده کشور با تحریم‌ها دچار خدشه شود و به زودی ملت ایران در آستانه فتح‌الفتوح بزرگ قرار خواهد گرفت چرا که ملت ایران با گذر تحریم‌ها همه توطئه‌ها استکبار را نقش بر آب کرده است.

 

لاریجانی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی با معیار دموکراسی به عنوان دموکراتیک‌ترین حکومت منطقه تبدیل شده است، افزود: ساختار مدنی این کشور بسیار اثرگذار بوده و دارای ظرفیت بالایی است و از دشمن می‌خواهد ماهیت مدنی و دموکراتیک ملت ایران را دچار خدشه کند تا مردم‌سالاری نظام زیر سوال برود.

 

وی با اشاره در پیش بودن انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی این 2 انتخابات را بسیار مهم دانست و گفت: این تجربه مهم، ارزشی و بزرگ ملت ایران در طی 36 سال گذشته نظام مدیریتی سالمی را تحویل جامعه اسلامی داده که نظام مردم‌سالاری و دموکراتیک ایران در انتخابات‌های گذشته مبنای مناسبی برای مردم‌سالاری دینی شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات