رویترز اعلام کرد:

رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد: تهران و گروه پنج به اضافه یک درباره پرونده هسته ای به جمع بندی رسیدند.

قرار است نشست وزیران خارجه ١+٥ و ایران در ساعت 13 به وقت تهران در مرکز سازمان ملل در وین و پس از آن یک کنفرانس خبری برگزار شود.

 

این دیپلمات به شرط ناشناس ماندن به رویترز گفته است: کلیه کاری های سخت انجام شده است و جمع بندی هسته ای ایران شکل گرفته است.

تاکنون خبرگزاری های راشاتودی، اشپیگل، فرانکفورتر آلگماینه، آسوشیتد پرس، رویترز و یورونیوز این خبر را به نقل از منابع آگاه مخابره کرده اند.

 

 

خبرگزاری رویترز پیش از این به نقل از یک دیپلمات گزارش داده بود که ایران و گروه 1+5  بر سر بازدید بازرسان آژانس از مراکز نظامی ایران به توافق رسیده‌اند.

 

تا کنون هیچ منبع ایرانی رسمی این خبر را تایید نکرده است.

 

ابتدا قرار بود قرائت بیانیه احتمالی مشترک جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در وین بامداد سه شنبه توسط محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مرکز رسانه ای سازمان ملل در وین قرائت شود.درمراسم قرائت بیانیه جمع بندی مذاکرات، علاوه بر ظریف و موگرینی، جان کری وزیرامور خارجه آمریکا ، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان، فیلیپ هاموند وزیر امورخارجه انگلیس، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه و وانگ یی وزیرامور خارجه چین نیز حضور خواهند داشت.

 

 

 

این خبر تکمیل می شود/
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات