برای پاسخ‌گویی حاضرم به مجلس بروم

وزیر کشور با اشاره به برخی پافشاری‌ها در مسئله انتخاب استاندار فارس، گفت: من استیضاحی که اخیراً طرح شده را می‌پذیرم و برای پاسخ‌گویی حاضرم به مجلس بروم و جواب بدهم.

عبدالرضا رحمانی‌‌فضلی در آئین در تودیع و معارفه استاندار فارس اظهار داشت: امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی، جرأت «نه» گفتن به استکبار را به ملت ایران آموخت.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه ما راه پر پیچ و خم زیادی در پیش داریم گفت: باید بقیه راه را با همراهی ولی فقیه طی کنیم و دل‌ها و زبان‌ها را یکپاچه کنیم.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه ما به مردم افتخار می‌کنیم چراکه مردم حامیان و صاحبان اصلی انقلاب هستند افزود: مردم معنای شجاعت را در عرصه مقاومت و استقامت برای تمام دنیا به عنوان الگو به ارمغان آوردند.

 

وی با اشاره به اینکه تمام دنیا امروز قدرت ایران را پذیرفته‌اند خاطرنشان کرد: تمام دنیا به ویژه مسلمانان چشم امید به ایران اسلامی دارند و ایران اسلامی نیز تعهد دارد یار مظلومان باشد.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ایران اسلامی تنها حمایت‌کننده از مظلومانی است که مورد ظلم و درندگی کسانی واقع شدند که با اسم اسلام دین رحمت، کرامت و مهربانی را دست‌آویز عصبیت‌های شخصی، قومی و محل اعمال حاکمیت‌های غلط ظلم و جور می‌کنند.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران اسلامی در جایگاه بلندی ایستاده است و باید قدر خود را بدانیم تصریح کرد: ما باید افق‌ها را روشن و شفاف در ذهن بسپاریم.

 

وی با اشاره به اینکه هنوز یکپارچگی و تلاش و همدلی لازم است و نباید فکر کنیم کار تمام شده است بیان کرد: حق و باطل نبرد دائمی دارند و ما تعهد داده‌ایم با گسترش عدالت طرفدار مظلوم باشیم.

 

وزیر کشور با بیان اینکه اساس حکومت‌های امروزی بر ظلم و جور نزدیک است اظهار داشت: باید ما با اطاعت از ولی فقیه و با یاد امام و شهدا در راه گسترش عدالت در جهان و عزت و سربلندی در این مسیر ایستادگی کنیم.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه با لطف خدا، رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدبیر و درایت رئیس جمهور و با تلاش تیم مذاکره کننده و استقامت مردم گام‌ بلندی برداشته شده است افزود: در این گام بلند ایران از نگاه تهدید برای جهانیان به دیدگاه فرصت تبدیل شده است.

 

وی با بیان اینکه دروغ دروغ‌پردازان مبنی بر اینکه ایران عامل تهدید صلح در جهان است خاطرنشان کرد: با انجام این توافق به تمام دنیا اثبات شد که ایران چنین تهدیدی برای دنیا نیست و تأیید مذاکره در واقع تأیید دروغ‌گویی آنها ظرف مدت 12 سال است.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه سابقه نداشته کشوری در مقابل فصل 7 سازمان ملل بتواند حقوق خود را احقاق کند تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که سازمان ملل نتوانست این فصل را برای ایران اعمال کند و این امر باید عامل وحدت ما شود و تمام کشورهای اروپایی با انجام این توافق برای سرمایه‌گذاری در ایران برنامه‌ریزی دارند.

 

رحمانی فضلی تأکید کرد: در مسیر پیش رو باید با داشته‌ها و توانمندی‌های خود و با تکیه بر ولایت فقیه و استفاده از تجربیات خود گام‌های بلندی در راستای رشد و اعتلای کشور برداریم.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اهرم مهمی است که ما را در برابر فشارها بیمه می‌کند عنوان کرد: گام بعدی دولت بعد از انجام توافق هسته‌ای پیگیری اقتصاد مقاومتی است که افزایش بهره‌وری را به دنبال دارد و برنامه ششم کشور را به رشد و توسعه می‌رساند و ایران اسلامی می‌تواند در زمینه اقتصادی در عرصه بین‌المللی توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برساند.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه ایران اسلامی در گام بعدی به عنوان محور هماهنگی، وحدت و انسجام در منطقه تنش‌زدایی کند بیان کرد: الگویی که در مذاکرات هسته‌ای به دنیا ارائه شد می‌تواند الگویی برای منطقه نیز باشد.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای اصرار بر این بود که ایران در موضوعات دیگری نیز وارد مذاکره شود اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید داشتند مذاکرات تنها حول موضوع هسته‌ای باشد ولاغیر اما اکنون ایران به پشتوانه توافق خود با دنیا می‌تواند در زمینه ایجاد آرامش در منطقه نیز وارد مذاکره شود.

 

وی افزود: نبرد بین ملت‌ها در منطقه و قربانی‌ شدن ملت‌ها و انحراف از اصول و عقاید دینی چنان فضایی ایجاد کرده است که تنها با محوریت ایران آرامش بر منطقه حاکم می‌شود.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه در این مرحله که مرحله نهایی توزیع قدرت است اگر ایران نتواند سهم مناسبی کسب کند نمی‌تواند تجربه استقلال و خودباوری خود را تکرار کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر دنیا قدرت، حقانیت، درایت و نفوذ و تأثیرگذاری ایران اسلامی را پذیرفته است.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: مسائلی که در عراق رخ داده با وجود ایران نهادینه می‌شود زیرا ملت عراق با احساس یکپارچگی با ملت ایران تأثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران را پذیرفته است.

 

وزیر کشور تأکید کرد: ما در حال حاضر وارث تاریخ طولانی و مجاهدت‌ها، زندان‌ها شهامت‌ها، شهادت‌ها و خون‌های ریخته شده امت‌های مسلمان هستیم.

 

وی با بیان اینکه دولت مصمم به اجرای منویات مقام معظم رهبری است، گفت: اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری نبود تیم مذاکره‌کننده موفق نمی‌شد و دولت تدبیر و امید خود را مکلف به انجام دستورات مقام معظم رهبری می‌داند.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه، افزود: عزت و اقتدار امروز ما در حفظ یکپارچگی و تبعیت از ولی فقیه است و مبادا به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن مجال تفرقه‌افکنی پیدا کند.

 

وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه باید یار دولت و مقام معظم رهبری باشند و نباید صدایی که سبب دغدغه مقام معظم رهبری و دولت شود، ایجاد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه پویایی سیاسی و اظهارنظر در تصمیم‌گیری‌ها امری پسندیده است، تصریح کرد: ما این اظهار نظرها را از سر دلسوزی می‌دانیم که موجب نشاط و سرزندگی سیاسی جامعه می‌شود اما در نهایت باید تصمیم گرفته می‌شد.

 

وزیر کشور با بیان اینکه پافشاری‌های موجود را می‌پذیرد، بیان کرد: من استیضاحی که اخیراً طرح شده را می‌پذیرم و برای پاسخ‌گویی حاضرم به مجلس بروم و جواب بدهم.

 

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه حضور نماینده ولی فقیه در این مراسم نشان از حمایت و تائید ایشان است، افزود: باید با یکپارچگی و حفظ وحدت کمک کنیم تا وعده‌هایی که به مردم داده شده عملی شود.

 

وی با بیان اینکه تا دیروز آقای احمدی استاندار فارس بود اما بنا به دلایلی و خواست خود ایشان از سمت استانداری کنار رفتند، خاطرنشان کرد: اگر ایشان برای نمایندگی مجلس اقدام نکند در جایگاه مناسبی در وزارت کشور از وی استفاده می‌کنم.

 

وزیر کشور با بیان اینکه انتخاب افشانی تنها با تکیه بر رزومه کاری وی بوده است، تصریح کرد: اگر نمایندگان استان فارس نیز این رزومه را قبل از معرفی گزینه‌های پیشنهادی می‌دیدند، حتما ایشان را برمی‌گزیدند.

 

وی بیان کرد: تجربه کاری، توانایی در کار جمعی، صداقت، شناخت از استان فارس و اعتدال‌گرا بودن از دیگر دلایل وزرات کشور برای انتخاب افشانی بوده است. منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات