خلاصه ای از اظهارات ضد ایرانی اخیر مقامات کاخ سفید:

همچنین امریکایی ها بارها از بی اعتمادی به ایران سخن گفته اند. این مسئله، به روشنی توازن در داده ها و ستانده ها را در هاله ای از ابهام فرو می برد. چگونه می توان تصور کرد امریکا در عین بی اعتمادی به ایران پذیرفته باشد که امتیازاتی که به ایران داده است مساوی امتیازاتی باشد که از ایران گرفته است؟!

قطعا هر ذهن بیداری واقف است که بدیهی ترین اصل در هر معامله، اعتماد و احترام متقابل بین طرفین است. قراردادی که برپایه ی عدم اعتماد و احترام بنا گردد عقلا مردود و یا حداقل محل تردید است.

 

دقیقا همین مسئله در توافق ایران و غرب به سرکردگی امریکا لحاظ نشده است. گواه روشن این مسئله اظهارنظرهای مقامات فعلی و یا سابق ایالات متحده به عنوان اصلی ترین طرف مذاکره با ایران- است که گاه با بی حرمتی همراه بوده، گاه نشانه هایی از تحقیر ملت ایران را در خود داشته، و گاه در حالیکه آمیخته با دروغ بوده است، علت بی اعتمادی غرب به ایران را بیان کرده!

 

 

به عنوان مثال، رئیس جمهور امریکا در اظهاراتی عنوان کرده بود: ما به هیچ عنوان با ایران رابطه ی عادی دیپلماتیک برقرار نخواهیم کرد.

 

این سخنان در حالی بیان میشد که رسانه های غربی بدون ذکر نام دو دیپلمات ایرانی به نقل از آنها نوشته بودند ایران با این توافق به دنبال ترمیم روابط گذشته با امریکا است. این موضع گیری رئیس جمهور ایالات متحده، فقط به منظور تحقیر ایران عنوان میشد وگرنه آنها همواره از سالها قطع ارتباط با ایران پس از انقلاب اسلامی، به انحاء مختلف ناراضی بوده اند و این ایران بوده است که به این کشور اجازه نداده راجع به از سر گیری روابط عادی سیاسی با جمهوری اسلامی حتی فکر کند!

 

تحقیر ایران با ایجاد فضای ارعاب از برگشتن تحریم ها یکی دیگر از موضوعاتی است که بارها در سخنان مقامات مختلف امریکایی شاهد آنها بوده ایم. گویی آنها ملت ایران را نشناخته اند که سالها از مال و جان و عزیزان خود گذشتند تا استقلال این مرز و بوم حفظ شود و از وابستگی به غرب و شرق رهایی یابیم. این مسئله در رابطه با ترساندن ایران از گزینه ی نظامی هم مصداق های فراوانی دارد.

 

همچنین امریکایی ها بارها از بی اعتمادی به ایران سخن گفته اند. این مسئله، به روشنی توازن در داده ها و ستانده ها را در هاله ای از ابهام فرو می برد. چگونه می توان تصور کرد امریکا در عین بی اعتمادی به ایران پذیرفته باشد که امتیازاتی که به ایران داده است مساوی امتیازاتی باشد که از ایران گرفته است؟! اصرار آنها بر آزاد سازی افرادی که به جرم های مختلف از جمله جاسوسی در ایران در بازداشت به سر می برند و همچنین تلاش برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و عربستان و ...، گواه زیاده خواهی مبتنی بر بی اعتمادی آنها نسبت به جمهوری اسلامی است.

 

در هر حال، چیزی که عیان است این است که اظهارات ضد ایرانی مقامات کاخ سفید، نه تنها مربوط به روزهای گذشته نیست، بلکه به محض پیروزی انقلاب اسلامی آغاز گشته و تا وقتی که ایران، جمهوری اسلامی ایران باشد نیز ادامه خواهند یافت! در ادامه تعدادی از مواضع امریکایی ها علیه ایران را مرور می کنیم.

 

باراک اوباما:

 

* این توافق راه ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای را به روی ایران خواهد بست؛ به آژانس اجازه می دهد نظارت های بی سابقه ی دائمی (24 ساعت در هر روز و 7 روز در هر هفته) بر تاسیسات هسته ای ایران داشته باشد؛ و به بازرسان بین المللی اجازه می دهد به کل زنجیره ی تامین هسته ای این کشور دسترسی داشته باشند. به محض تخلف ایران از توافق، تحریم ها به جای خود باز خواهند گشت!+

 

* اگر دیپلماسی موفق نبود با ایران می جنگیم! +

 

* حتی تصورش را هم نکنید که زمانی برسد که با ایران، کشور حامی تروریسم، روابط دیپلماتیک عادی داشته باشیم! +

 

* ایران از توافق تخلف نخواهد کرد زیرا آنها خوب می دانند به محض تخلف، تحریم های فلج کننده ای که ایران را بر سر میز مذاکره با [شیطان بزرگ] کشاندند برخواهند گشت. +

 

* اگر توافق حاصل نشود با ایران می جنگیم! +

 

هیلاری کلینتون:

 

* باید با چشمان باز وارد مذاکره و توافق با ایران بشویم. این کشور از حمایت از تروریسم دست بر نمیدارد! +

 

* من به ایرانی ها اعتماد ندارم و مطمئنم آنها از رفتارهای بد خود دست نخواهند کشید! همان

 

* من به ایرانی ها اعتماد ندارم. معتقدم آنها حتما تقلب خواهند کرد! +

 

* ایرانی ها عامل بر هم خوردن ثبات در دوبت های منطقه هستند! +

 

جان کری:

 

* ما بسیار امیدواریم که به وسیله ی این توافق، زندانیان خود را در ایران آزاد کنیم! +

 

* ما به بهترین توافق ممکن با ایران رسیده ایم. صحبت کردن از یک توافق بهتر، رویاپردازی است. +

 

* با این توافق امنیت اسرائیل تامین خواهد شد! همان

 

* توافق با ایران به هیچ وجه بر معنای اعتماد نبوده است! +

 

* علت اینکه ایران بازرسی های 10 و 15 ساله را برنمی تابد این است که به شدت از بازرسین آژانس می ترسد! زیرا رها شدن از اورانیومی که غنای غیرمجاز داشته باشد بسیار سخت است و بازرسان آنها را پیدا خواهند کرد. +

 

جاش ارنست (سخنگوی کاخ سفید):

 

* عربستان برخلاف مواضع ظاهری خود از توافق با ایران راضی است. +

 

بیل کلینتون:

 

* باید به ایران حمله ی نظامی کنیم! +

 

اشتون کارتر (وزیر دفاع امریکا):

 

*توافق با ایران مانع از حمله ی نظامی به این کشور نخواهد شد! +

منبع:598

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات