یکی از تحلیلگران و کارشناسان جهان عرب با بیان اینکه ایران از قدرتی منطقه‌ای به سمت قدرتی جهانی گام برمی‌دارد، گفت: این موضوع دشمنی برخی رژیم‌های عربی با این کشور را موجب شده است.

به گزارش لرستان خبر، «یوسف حسن» کارشناس جهان عرب طی یادداشتی نوشت که جمهوری اسلامی ایران از قدرتی منطقه‌ای در حال گام برداشتن به سمت قدرتی جهانی است و همین دشمنی برخی رژیم‌های عربی با این کشور را موجب شده است.

 

این تحلیلگر و کارشناس جهان عرب می‌نویسد: هیچ‌گاه جمهوری اسلامی ایران، کشور یکه‌تازی نبوده که تنها در اندیشه منافع خویش باشد، بلکه همواره به مشکلات خاورمیانه توجه داشته و هیچ‌گاه موضع بیننده و ناظر را با ادامه کمک‌ و پشتیبانی و یاری ملل مظلوم و در راس آنها ملت فلسطین، در قبال آنها اتخاذ نکرده است.

 

سوال این است که چرا اعراب، به خصوص کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به مبارزه با ایران می‌پردازند و دست دوستی که از سوی این کشور دراز می‌شود، را اطماع این کشور و کمک و یاری آن به مشکلات اعراب را تهدید ایران و ائتلاف‌هایش را خطر ایرانی تلقی می‌کنند.

 

هم اکنون و پس از تجاوز رژیم سعودی به یمن برای همه آشکار شده که تمام این خصومت ورزی‌ها برای اجرا و تحقق اهداف صهیونیستی و آمریکایی بوده تا هرگونه خطر را از این رژیم دور کنند، صرف نظر از اینکه برای دور کردن این خطر اعراب را به فتنه‌های داخلی مشغول کرده تا مهمترین قضیه جهان عرب و اسلام یعنی قضیه فلسطینی را به فراموشی بسپارند و زمینه را برای یهودی سازی کامل فلسطین اشغالی هموار کنند.

 

به همین دلیل لازم به نظر می‌رسید، منازعات و درگیری‌های جدیدی در شکل و قالب قدیمی آن در منطقه خلق شود تا نخبگان و ملل منطقه را به خود مشغول و نگاه آنها را از خطرات واقعی که آنها را تهدید می‌کند، منصرف و حاکمیت و سیطره آمریکا بر منطقه را تضمین کند.

 

تجاوز عربستان سعودی علیه یمن بهترین دلیل این مدعاست، چون همگان می‌دانند که این جنگ بدون هیچ دلیل منطقی توسط حکومت سعودی علیه مردم یمن آغاز شد و تاکنون جان هزاران کودک و زن و سالمند بی‌گناه را گرفته و موجب تخریب اغلب ساختارهای زیربنایی این کشور شده است.

 

سعودی‌ها در حالی‌ که میلیون‌ها دلار را در غرب برای خوشگذارانی و تفریح خود صرف می‌کنند، چندین برابر آن را برای نابودی و خرابی منطقه هزینه می‌کنند تا شاید با حمایت از تروریسم و نابودی کشورهای منطقه موجبات حفظ تاج و تخت خود شوند.

 

عربستان و کشورهایی همچون عربستان ناتوان از هرگونه برنامه ریزی و تامل و تفکرند، حکومت‌هایی هستند که تنها و تنها تابع و فرمانبرند، به همین دلیل هیچ‌‌گاه به ذهن‌شان خطور نمی‌کند که روزی دارای طرحی هسته‌ای باشند و گامی از گام‌های برداشته شده توسط جمهوری اسلامی را بردارند و به یاری حق به طور عام و یاری قضیه فلسطینی بشتابند.

 

بله اعراب، ایران را مانعی برسر راه خود می‌بینند، چون با سعی و تلاش و شایستگی و توانمندی خویش و ایستادن در کنار حق و حقیقت، اموری را محقق کرد که اعراب از تحقق آن عاجز و ناتوان هستند.

 

به همین دلیل این پیروزی را به ملت و دولت ایران تبریک می‌گوییم و تاکید می‌کنیم که قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی به معنای قدرت و توانمندی همپیمانان آن است.منبع:فارس

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات