رسانه‌های محلی منطقه کردستان عراق از سفر مجدد فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی در ایران به این منطقه و دیدار با رهبران کُرد خبر دادند.

رسانه‌های محلی منطقه کردستان عراق از سفر اخیر «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران به این منطقه و دیدار با شماری از رهبران کُرد عراق خبر دادند.

 

از جمله این رسانه‌ها پایگاه خبری کُردی «روداو» است که نوشت: سلیمانی با «هیرو ابراهیم» همسر «جلال طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان، «کوسرت رسول» و «برهم صالح» از رهبران این حزب و «نوشیروان مصطفی» هماهنگ کننده جنبش «التغییر» دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

بر اساس این گزارش، سردار سلیمانی اخیرا در دو شهر اربیل و سلیمانیه با شماری از سران احزاب اتحادیه میهنی کردستان، التغییر و دموکراتیک کردستان دیدار و موضع تهران در قبال مسئله ریاست این منطقه را اعلام کرده است.

 

یک منبع آگاه در نشست‌های دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد که سردار سلیمانی در این دیدارها تاکید کرده است که اکنون زمان مناسب برای کشاندن منطقه کردستان به بحران بر سر مسئله ریاست نیست و باید تمامی تلاش‌ها وقف مبارزه با داعش و مقابله با چالشهای دیگر منطقه کردستان است. زیرا به طور کلی منطقه به ثبات و امنیت نیاز دارد و ایران با این ثبات همراه است.

 

بر اساس اطلاعات موجود، فرمانده سپاه قدس ایران، پیش از سفرش به سلیمانیه، ۲ بار نیز به اربیل سفر کرده بود و با مقامات حزب دموکراتیک کردستان نیز دیدار و رایزنی کرده بود.

 

وی در سفر به اربیل و دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس و «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان، موضع ایران درقبال مسائل داخلی این منطقه را شرح داده بود.

 

همچنین معاونت کنسولگری ایران در منطقه کردستان درباره این سفر به روداو اعلام کرده است که سردار سلیمانی در دیدار با مقامات کردستان درباره مسئله امنیت در منطقه گفت‌وگو و تاکید کرد که دشمنان ما نمی‌خواهند مناطق ما روی امنیت را ببیند.

این معاونت درباره مشکل انتخاب رئیس برای منطقه کردستان، موضع تهران را تکرار و اعلام کرد: این مسئله یک مشکل داخلی است که باید در داخل منطقه کردستان حل شود. ما به طور کلی از تمامی طرف‌ها در این منطقه حمایت می‌کنیم.

 

منبع: فارس

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات