یک وبگاه صهیونیستی نوشت: اسرائیل آشکارا با تهدیدهای موشکی ایران _ حزب‌الله در آینده نیز مواجه خواهد شد و این ربطی به پذیرش یا رد توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا نخواهد داشت.

وبگاه «دبکاه فایل» نزدیک به سازمان اطلاعات رژیم اسرائیل در گزارشی پیرامون تهدیدهای موشکی ایران و حزب‌الله لبنان نوشت: چه با توافق یا بدون توافق هسته‌ای، موشک‌های ایرانی حزب‌الله لبنان تهدیدی علیه تل‌آویو هستند.
 
این وبگاه اسرائیلی نوشت: اوباما رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه هفته جاری در دیدار با ۲۲ نفر رهبر یهودی مقیم آمریکا که به کاخ سفید دعوت شده بودند، گفت که اگر کنگره توافق هسته‌ای با ایران را رد کند، حزب‌الله با راکت‌هایش تل آویو و نه نیویورک را موشک باران می‌کند و ایران نیز می‌تواند در مرزهای اسرائیل به نبردهای نیابتی بپردازد.
 
دبکا فایل در ادامه نوشت: موشک‌ها و راکت‌های ایرانی ( در خدمت حماس و حزب الله) از سال ۲۰۰۶ و آغاز نبرد لبنان به این سو تا جولای ۲۰۱۴ در غزه، مراکز پر جمعیت اسرائیل را موشک باران کرده و با گذشت زمان نیز این موشک‌ها دقیق‌تر و پیشرفته‌تر شده‌اند بنابر این سخنان اوباما به سران یهودی مقیم آمریکا تنها موضع گیری در برابر منطق و اطلاعات موثق نبوده است.
 
دبکا فایل با استناد به منابع نظامی خود با نوشت: واحدهای حزب‌الله لبنان در ۳ اوت با هدایت افسران ایران موشک‌های سطح به سطح زلزال _۳ را علیه مواضع شورشیان سوری در شهر زابدانی که تنها ۲۰۰ کیلومتر با تل آویو و ۱۴۰ کیلومتر با شهر صنعتی حیفا فاصله دارد، شلیک کرده‌اند.
 
وبگاه یاد شده در ادامه با ذکر جزییاتی از موشک زلزال _ ۳ نوشت: زلزال،موشک پرافتخار تولید صنایع نظامی ایران دارای برد مطلوب ۲۰۰ کیلومتر مربع است و می توان برد آن‌را با کاستن از چاشنی آن از ۶۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم تا ۲۵۰ کیلومتر افزایش داد. اسرائیل با قابلیت‌های کشنده موشک زلزال آشنا است زیرا نیروهای مقاومت حماس در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۲ در آخرین روز عملیات غزه از آن استفاده کردند. انفجار این موشک شلیک شده به طور کامل یک خیابان در شهر ریشون لتسیون ( باجمعیتی بالغ بر ۲۲۳هزار نفر، و چهارمین شهر بزرگ اسرائیل که در ۱۴ کیلومتری جنوب تل آویو و ۹ کیلومتری تنها فرودگاه بین‌المللی اسرائیل است را ویران کرد.
 
دبکا فایل در خاتمه این گزارش با اشاره به مشاهده همکاری نیروهای ایرانی و حزب‌الله لبنان در برپا داشتن مقرهای موشکی و سکوهای پرتاب آن در ارتفاعات جولان و در مجاورت نیروهای صهیونیستی و همزمانی آن با مذاکرات ژنو و وین برای حصول توافق جامع هسته‌ای نوشت: اسرائیل آشکارا با تهدید موشکی ایران _ حزب‌الله همانطور که در گذشته سر و کار داشته در آینده نیز مواجه خواهد شد و این مسئله جدا از پذیرش یا رد توافق هسته‌ای اوباما با ایران در کنگره خواهد بود.
 
منبع: رجا نیوز به نقل از فارس
 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات