خانواده مهدی هاشمی از زمان ابلاغ و اجرای حکم مهدی هاشمی با کمک فضای مجازی و رسانه های مدعی اصلاح طلبی شو رسانه ای بر علیه دستگاه قضا به راه انداخته ان

سیاست روز نوشت: سکانس اول: شنبه ۱۸ مرداد. 

از اوایل صبح اخباری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است حکم ۱۰ سال زندان یک فرد شناخته شده اجرا شود. 

خبرنگاران و عکاسان در مقابل زندان اوین منتظر ورود یک چهره نام آشنا هستند. 

یک سمند سفید رنگ مقابل دادسرای شهید مقدسی توقف می‌کند و مهدی هاشمی از آن پیاده شده و به همراه چند تن از اعضای خانواده خود به سمت ندامتگاه اوین حرکت می‌کنند. 

سکانس دوم: فلش دوربین عکاس‌ها به صدا در می‌آید 

مهدی هاشمی کت و شلوار بر تن دارد و سعی می‌کند حداقل ظاهر را حفظ کند. در حالی که وی بیانیه‌ای در دست دارد و آن را برای خبرنگاران می‌خواند با اعضای خانواده وداع می‌کند و برای گذراندن ۱۰ سال حبس به سمت دادسرای شهید مقدسی می‌رود. 

سکانس سوم: فیلم وداع پسر از پدر منتشر می‌شود 

اندکی بعد از ورود مهدی هاشمی به زندان اوین، فیلمی در فضای مجازی منتشر می‌شود که در آن آیت الله هاشمی در گوش فرزند خود دعای سفر می‌خواند و جملاتی بیان می‌کند. 

سکانس آخر: مهر «کلمه» بر سکوت خانواده هاشمی 

چند روز پیش، خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی نامه‌ای با موضع "واکنش به انتقادات منتشر کردند. 

گرچه این نامه پر از مواضع و گفتار متناقض است، بحث درباره آن دراین مجال نمی‌گنجد، اما بخشی در این نوشتار وجود دارد که بسیار قابل تامل است. 

در بخشی از این نامه آمده است "جهت پیشگیری از تنش و حاشیه در کشور در آستانه اجرای توافق هسته‌ای خانواده آیت الله هاشمی به تاسی از ایشان مهر سکوت درباره این پرونده می‌زنند". 

"مهر سکوت"، اصطلاحی است که در این نوشته بر آن تاکید زیادی شده است، اما جالب است همزمان با اعلام سکوت خانواده آیت الله، یک سایت ضد انقلاب مهر تاکید بر این تصمیم می‌زند. 

یکی از اعضای خانواده رئیس تشخیص مصلحت نظام که گویی هنوز مواضع ضد ملی اش را در مورد فتنه ۸۸ حفظ کرده است با سایتی مصاحبه می‌کند که سابقه ضد امنیتی مشخصی در پرونده خود دارد و همواره مواضع اپوزوسیون و ضد انقلاب را منتشر می‌کند. 

فائزه هاشمی، از محکومان امنیتی فتنه ۸۸در مصاحبه‌ای با خبرنگار سایت ضد امنیتی کلمه با انتقاد از محکومیت برادر خود انواع توهین و اتهام ناروا را به انقلاب و نظام اسلامی نسبت داده است. 

محکوم امنیتی فتنه در مصاحبه خود به نقل از عفت مرعشی می‌گوید: "مادرم جمله‌ای گفتند که؛ انقلاب از اوین شروع شد و زندان‌ها و فشارها و کسانی که در زندانها بودند عامل مهمی در شکل گیری انقلاب داشت و حالا به همین شکل، بنابراین تاریخ نشان داده که قطعا هیچ حکومتی با زندان کردن افراد پابرجا نمانده است و تمام این کارها نتیجه عکس درپی خواهد داشت." 

مصاحبه با کلمه در حالی انجام شده است که براساس نامه خانواده هاشمی آن‌ها به دلایل ذکر شده مهر سکوت بر لبان خود زنده اند، اما این چه نوع مهر سکوتی است که جوهر آن را سایت کلمه تامین می‌کند؟ 

وبسایت کلمه یکی از ضد امنیتی‌ترین سایت‌هایی است که عمده فعالیت‌های خود را بعد از فتنه ۸۸ با محوریت حمایت از سران فتنه آغاز کرد. 

البته این اولین باری نیست که اعضای خانواده هاشمی مواضع خود را از طریق رسانه‌های ضد انقلاب بویژه سایت کلمه بیان می‌کنند، گویی این سایت ضد امنیتی، تبدیل به محل اعلام مواضع ضد انقلابی فرزندان آیت الله هاشمی شده است. 

پیش از این فاطمه هاشمی نیز طی گفت‌وگویی با سایت کلمه وضعیت ایران را نامساعد ارزیابی کرده بود. 

مصاحبه با یک سایت ضد انقلاب، بیانیه مهدی هاشمی، تهیه فیلم وداع و ... به فاصله تنها چند ساعت پس از ورود به زندان و همزمان ادعای سکوت تعجب ناظران را برانگیخته است!

 

منبع: رجا نیوز

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • مهندسین بسیجی لرستان

    هاشمی زنده است چون انقلاب زنده است.امام خمینی
    بااین کارا هاشمی رو خراب نمیکنید چون هاشمی در دل ملت جا دار د

نظرات