رسانه‌های لبنانی با تشریح جزئیات دستگیری شیخ سلفی این کشور، تاکید کردند که الاسیر روند اعتراف و بیان اطلاعات خطرناکی مبنی بر همدستی برخی از شخصیت‌های سیاسی را آغاز کرد.

 انتشار خبر دستگیری «احمد الاسیر» شیخ سلفی و تروریست فراری از دستگاه قضای لبنان، به سرعت بازتاب ویژه‌ای در رسانه‌های عربی یافت.

 

وبگاه خبری «النشره» لبنان، با اشاره به آغاز روند بازجویی از احمد الاسیر تاکید کرد که تروریست دستگیر شده روند اعتراف و بیان اطلاعات خطرناکی مبنی بر همدستی برخی از شخصیت‌های سیاسی لبنان را آغاز کرد.

 

بر اساس این گزارش، «سمیر حمود» معاون دادستان کل لبنان نیز در گفت‌وگویی مطبوعاتی گفت: بازجویی از احمد الاسیر تروریست، در دفتر اطلاعات نیروهای امنیتی آغاز شده و پرونده‌اش برای ارسال به دادگاه نظامی آماده شده است.

 

النشره در بیان جزئیات دستگیری این تروریست که سابقه دشمنی با حزب الله و هدف قرار دادن نیروهای ارتش لبنان را در کارنامه سیاهش دارد، نوشت: شماری از یگان‌های نیروهای امنیتی بعد از رصد دقیق به محل حضور الاسیر اعزام شدند و وی را در فرودگاه بین‌المللی بیروت دستگیر کردند. مشخص شد که الاسیر به منظور تغییر قیافه تحت عمل جراحی زیبایی قرار گرفته بود.

 

 

منابع آگاه لبنانی اعلام کردند که یک گروه فلسطینی از آوارگان «عین الحلوه» پس از خروج خودروی حامل الاسیر از این اردوگاه، نیروهای امنیتی لبنان را در جریان قرار داده و مأموران لبنانی به خاطر نگرانی از احتمال بستن کمربند انتحاری توسط راننده، وی را در مسیر جاده‌ای دستگیر نکردند.

 

بر اساس این گزارش، منطقه مسکونی و واحدهای آپارتمانی که گفته می‌شد الاسیر در آنجا سکونت داشت از چند ماه گذشته به صورت دقیق توسط نیروهای امنیتی در اردوگاه عین الحلوه رصد و تحت کنترل قرار داشت.

 

 

به گزارش روزنامه «الحیاة»، نیروهای امنیتی لبنان، الاسیر را که با یک گذرنامه جعلی به نام «رامی عبدالرحمن طالب» قصد سفر به مصر داشت، در سالن مسافران فرودگاه رفیق حریری بیروت تنها چند دقیقه پیش از سوار شدن به هواپیما دستگیر کردند. به همراه الاسیر یک شهروند لبنانی به نام اختصاری «خ.ص» دستگیر شد.

 

این گزارش حاکی است که عملیات دستگیری الاسیر مستقیما زیر نظر سرلشکر «عباس ابراهیم» فرمانده کل نیروهای امنیتی لبنان اجرا شده است. سرلشکر ابراهیم فورا «تمام سلام» و «نهاد المشنوق»، نخست وزیر و وزیر کشور لبنان را در جریان این عملیات قرار داد.

 

احمد الاسیر پس از دستگیر مستقیماً به یکی از ساختمان‌های نیروهای امنیتی در خارج از فرودگاه انتقال داده شد و بازجویی از وی به صورت فوری زیر نظر سرلشکر عباس ابراهیم آغاز شد.

 

احمد الاسیر روز گذشته تنها چند دقیقه قبل از ساعت ۱۱:۰۰ به وقت محلی بیروت دستگیر شد. قرار بود با هواپیمای مذکور رأس ساعت ۱۱ صبح بیروت را به مقصد قاهره ترک کند و از آنجا راهی نیجریه شود.

 

مشخص شد که الاسیر علاوه بر عمل جراحی که پیش از این به هنگام فرار از دست نیروهای ارتش لبنان انجام داده بود، اخیرا نیز تحت چند عمل زیبایی قرار گرفته است.

 

در همین زمینه وبگاه خبری «الحدث نیوز» لبنان تاکید کرد که مقایسه تصاویر قبل و پس از دستگیر الاسیر نشان می‌دهند که وی حداقل هفت عمل جراحی زیبایی انجام داده است.

 

دستگاه قضایی لبنان سال ۲۰۱۴ الاسیر و ۵۳ تن دیگر از همدستانش را به اتهام اقدام علیه نیروهای ارتش و کشتن شماری از افسران این، به اعدام محکوم کرده بود.

 

«احمد الاسیر» امام جماعت سابق سلفی و تندروی یکی از مساجد اهل تسنن شهر «صیدا» از دو سال گذشته تحت تعقیب دستگاه قضایی لبنان بود.

 

این شیخ سلفی با حمایت برخی کشورهای منطقه‌ای از جمله عربستان اقداماتی مسلحانه در داخل لبنان و علیه نیروهای ارتش این کشور انجام داده بود.

 

وی قبل از آشوب در لبنان، در جهان اسلام و حتی در بین طایفه اهل سنت نیر چهره ناشناخته‌‌ای بود تا اینکه به ناگاه در سخنرانی‌های مختلف و تحریک آمیز، دیدگاه‌ها و مواضع ضد حزب الله خود و دیگر شخصیت‌های شیعه لبنان را علنی کرد.

 

این شیخ سلفی اقدامات تحریک آمیز و انتقادات تند خود را دفاع از اهل سنت لبنان برشمرد به طوری که به زعم وی اهل سنت در این کشور مورد سرکوب واقع می‌شوند.

منبع: رجا نیوز به نقل از فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات