معاون امور سازمان‌های پدافند غیرعامل:

لرستان خبر: معاون امور سازمان‌های پدافند غیرعامل گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا پدافند غیرعامل در کشور رعایت شود چراکه این امر با کمترین هزینه قابلیت تحقق دارد.

به گزارش لرستان خبر، غلامعلی حیدری ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل لرستان در خرم‌آباد، اظهار داشت: فراگیری پدافند غیرعامل سبب افزایش پایداری و کاهش آسیب‌پذیری می‌شوند.

 

وی پدافند غیرعامل را همان دفاع غیرمسلحانه عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که پدافند غیرعامل در مقابل پدیده‌های دست‌ساز استفاده می‌شود، این پدیده می‌تواند یک بیماری محسوب شود.

 

معاون امور سازمان‌های پدافند غیرعامل، تهدیدات زیستی با منشأ خارجی را از جمله تهدیدات در مقابل پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان در راستای وارد کرد آسیب به کشوری دیگر به جای صرف هزینه‌های بسیار و ساخت سلاح می‌توانند با رواج یک بیماری با هزینه کمتر آن کشور را آسیب موردنظر قرار دهند.

 

وی بیان کرد: حمله به مراکز سایبری و گسترش این تهدیدات به فضای سایبری را از دیگر ترفندهای دشمن برای ضربه به کشور است و باید توجه داشت که این تهدیدات از موشک کارسازتر هستند و ساختار کشور را مورد هدف قرار می‌دهند.

 

حیدری لزوم تقویت آمادگی لازم با پدافند غیرعامل در برابر این تهدیدات تأکید و خاطرنشان کرد: باید پدافند غیرعامل در کشور نهادینه شود همان‌طور که هم‌اکنون تمامی کشورهای دنیا به پدافند غیرعامل روی آورده‌اند.

 

وی با اشاره به این‌که پدافند غیرعامل به طور کامل در ایران رعایت می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر رشته پدافند غیرعامل  یک هزار و 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 15 نفر در مقطع دکتری دانشجوی مشغول به تحصیل دارد.

 

معاون امور سازمان‌های پدافند غیرعامل با اشاره به این‌که 0.5 تا 2 درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به پدافند غیرعامل اختصاص می‌یابد، گفت: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا پدافند غیرعامل در کشور رعایت شود چراکه این امر با کمترین هزینه قابلیت تحقق دارد.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات