قائم‌مقام ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی لرستان:

لرستان خبر: قائم‌‌مقام ستاد ویژه پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان لرستان گفت: تذکر به سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های حمایتی و تشکلات آن‌ها حق اعلام حمایت از کاندیدای خاص را ندارند.

به گزارش لرستان خبر، محمدتقی شاه‌کرمی شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد ویژه پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان لرستان اظهار داشت: در قانون ششم اساسی تأکید شده که باید امور کشور با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات اداره شود.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت انتخابات و لزوم پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، این نشست به منظور تعیین ترکیب اعضای ستاد پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان و شهرستان‌ها برگزار شده است.

 

قائم‌‌مقام ستاد ویژه پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان لرستان عنوان کرد: تمامی حرکات و فعالیت‌های کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ثبت و ضبط و مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

وی به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس اشاره و تصریح کرد: وظایف دستگاه‌های مربوطه نسبت به پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تبیین شده و در دستور کار آن‌ها قرار گرفته است.

 

شاه‌کرمی بیان کرد: در این نشست تصویب شد تا از تبلیغات زودهنگام و خارج از موعد کاندیداها جلوگیری و به منظور برخورد با افراد متخلف شعب ویژه‌ای در دادسراها تشکیل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تذکر به سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های حمایتی و تشکلات آن‌ها در راستای اعلام حمایت از کاندیدای خاص، ایجاد دبیرخانه استانی و شهرستانی و تشکیل جلسات رصد جرائم انتخاباتی هر 15 روز یک‌بار با حضور اعضای عضو ستاد از دیگر مصوبات این جلسه هستند.

 

انتهای پیام/پ

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات