دونالد جی ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در یک مصاحبه رادیویی نشان داد بر موضوعات مطرح شده در عرصه سیاست خارجی تسلط ندارد.

به گزارش لرستان خبر، دونالد جی ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در یک مصاحبه رادیویی نشان داد بر موضوعات مطرح شده در عرصه سیاست خارجی تسلط ندارد.

 

ترامپ نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را با کردها اشتباه گرفت.

 

 

به گزارش نیویورک تایمز، او در پاسخ به سوال هیو هویت مجری محافظه کار و محبوب رادیویی گفت:‌ «درباره اسامی از من سوال می پرسید که فکر می کنم مضحک به نظر می رسند.» او همچنین گفت:‌ «تا جایی که موضوع بازیگران انفرادی مطرح است باید بگویم که البته آنها را نمی شناسم. من هرگز با آنها دیدار نداشته ام. در موقعیتی نبوده ام که با آنها ملاقات داشته باشم».

 

 

هویت از ترامپ پرسید آیا قاسم سلیمانی فرمانده در سایه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را می شناسد یا خیر که ترامپ گفت: «بله اما کمی از او به من بگو .» هویت نیز گفت: «او فرمانده نیروی قدس است.»

 

 

ترامپ نیز گفت: «بله. درست است.»

 

 

اما به نظر می رسد دونالد ترامپ فکر می کرد منظور هویت کردها باشند، گروهی که زبان و فرهنگ خاص خود را دارد.

 

 

ترامپ تصریح کرد: «بهر حال با کردها به صورت وحشتناکی بدرفتاری شده است.»

 

 

هویت میان حرف های ترامپ پرید و گفت: «نه منظورم کردها نیستند . منظورم نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.» ترامپ تلاش کرد گاف خود را کم اهمیت جلوه دهد و گفت: «فکر می کردم شما به کردها اشاره کردید.»

 

 

ترامپ -که یک تاجر است و هرگز با دولت کار نکرده است- تجربه نسبتا کمی در مسائل مربوط به دولت های خارجی دارد. اما توانسته است به اهداف خود در سطح جهانی به عنوان یک تاجر برسد.

 

 

هویت همچنین گفت نمی خواست سوالات پیچیده ای مطرح کند اما می خواست مطمئن شود ترامپ اطلاعاتی درباره رهبران خارجی دارد یا خیر.

 

 

هویت از او پرسید: «در جبهه اسلامی، در پی آنم تا دریابم آیا رئیس جمهور بعدی آمریکا می داند حسن نصرالله، الظواهری، الجولانی و البغدادی کیستند؟ آقای ترامپ آیا شما این افراد را می شناسید؟»

 

 

ترامپ گفت:‌ «خیر، صادقانه بگویم فکر می کنم زمانی که ما به قدرت برسیم همه این افراد تغییر خواهند کرد. همه آنها خواهند رفت.»! منبع:انتخاب

 

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات