مقام‌های آمریکایی؛

مقام‌های آمریکایی تأکید کردند که روسیه پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین در سوریه را برای انجام مأموریت‌های شناسایی آغاز کرده است.

مقام‌های آمریکایی در حالی از آغاز مأموریت‌های شناسایی پهپادهای روسی بر فراز آسمان سوریه خبر می‌دهند که این اقدام ظاهراً نخستین عملیات هوایی روسیه از زمانی است که مسکو حضور نظامی خود را در سوریه تقویت کرده است.

 

 

آغاز پروازهای شناسایی پهپادهای روسی خطرات ناشی از عملیات هوایی ائتلاف موسوم به ضدداعش به‌رهبری آمریکا در خاک سوریه همراه با عملیات هوایی روسیه در حریم هوایی محدود سوریه را افزایش داده است. روسیه و آمریکا هنوز بر سر هماهنگی یا اهداف خود در درگیری‌های سوریه به توافق نرسیده‌اند.

 

 

آمریکا و روسیه با دشمن مشترکی به‌نام داعش در سوریه روبه‌رو هستند ولی واشنگتن مخالف حمایت‌های مسکو از دولت بشار اسد است. پنتاگون حاضر به ارائه توضیح در خصوص گزارش رویترز درباره پرواز پهپادهای روسی در سوریه نشده و اعلام کرده است که نمی‌تواند در خصوص مسائل اطلاعاتی صحبت کند.

 

 

وزارت دفاع آمریکا البته به این مسئله اشاره کرده است که نسبت به اتفاقاتی که روی زمین در سوریه می‌افتد، آگاهی کامل دارد. کاخ سفید مدعی است که تمایلات روسیه در سوریه نامشخص است و افزایش حمایت‌های مسکو از دولت سوریه، دردسرساز خواهد بود.

 

 

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده در این باره گفت: تعداد هواپیماهای مستقر شده و پرسنل نظامی روسی در پایگاه هوایی لاذقیه طی روزهای اخیر به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

 

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر ادامه حمایت مسکو از دولت بشار اسد تأکید کرده و گفته است این حمایت‌ها در چارچوب قوانین بین المللی بوده است.

 

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات