برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج جانباخته در منا

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با نیمه تمام گذاشتن سفرش، عصرامروز نیویورک را برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج کشورمان که در حادثه اخیر منا جان باختند، ترک می‌کند.

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: دکتر روحانی از لحظه ورود به نیویورک و اطلاع از حادثه منا، پیگیر وضعیت حجاج عزیز جانباخته و مصدوم کشورمان در این حادثه غم انگیز بود و به طور مرتب در تماس با معاون اول خود و نیز مسوولان ذیربط، گزارش عملکرد دستگاه‌های مرتبط را پیگیری کردند.

 

 

وی گفت: رئیس‌جمهوری همچنین در بدو ورود به نیویورک به وزرای امور خارجه، ارشاد، راه و شهرسازی، کشور، بهداشت و به ویژه سازمان حج دستور داد تا با تسکیل ستادی هماهنگ، نسبت به انتقال هر چه سریع‌تر پیکر قربانیان به میهن اسلامی و مداوای آسیب دیدگان حادثه اقدام کنند.

 

 

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری گفت: به رغم کارشکنی‌ها و تعلل مقامات سعودی، در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته، نخستین گروه از پیکرهای حجاج عزیز کشورمان که در حال انجام مناسک حج ابراهیمی، لباس احرام و در سرزمین منا قربانی شدند؛ روز سه‌شنبه به کشورمان منتقل خواهد شد و به همین دلیل رئیس‌جمهوری با لغو تعدادی از برنامه و دیدارهای پیش‌بینی شده خود در سازمان ملل، بعد از ظهر دوشنبه نیویورک را ترک خواهد کرد.

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات