مولف کتابی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مردم جهان معرفی کرد معتقد است نتانیاهو در برداشت از این کتاب یک نکته درست و دو اشتباه داشته است.

 

 

خبرگزاری فارس: نتانیاهو در برداشت از کتاب دو اشتباه داشت!/ نابودی اسرائیل وعده الهی است
 

 

 کتاب «فلسطین از منظر آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای » به کوشش سعید صلح میرزایی جمع‌آوری و تولید شده است. مولف این کتاب در گفتگو با سایت رویکرد می‌گوید:« آنچه در صحبت‌های نتانیاهو دیدم دو تا مسئله داشت؛ او معتقد است این کتاب 10 روز بعد از برجام چاپ شده در حالی که چاپ اول این کتاب برای سال 1391 است. حالا شاید این کتاب تازه به دست آنها رسیده است.»

 

 

او ادامه می‌دهد:« مسئله دیگری که جز اشتباهات او بود و البته به نفع ما تمام شد و باعث شد این کتاب در جهان دیده شود این بود که او فکر می‌کرد این کتاب توسط خود حضرت آقا تالیف شده است. بنابراین او با 2 مقدمه اشتباه کار را پیش برد.»

 

 

صلح‌میرزایی اذعان داشت:« ولی او یک مقدمه درست هم دارد که هر کسی با انقلاب اسلامی ایران آشنایی داشته باشد می‌داند از سال 1342 که اولین سخنرانی‌های امام خمینی منتشر شد بحث حذف اسراییل جز آرمان‌های امام بوده است. او این نکته را درست فهمیده که در این کتاب راهکارهای از بین بردن اسراییل وجود دارد.»

 

 

به گفته او این کتاب تماما فرمایشات مقام معظم رهبری است بطور مثال در بخشی از کتاب عنوان شده:« بعضی‌ها تصور دارند هرکشوری که 60 سال است تاسیس شده و پرچم دارد و در سازمان ملل کرسی دارد حذفش کار محالی است اما مگر کسی فکر می‌کرد شوروی از نقشه جهان حذف شود و پرچمش از بین برود.» در این مرحله راهکارهایی برای حذف اسراییل مشخص می‌شود مثل بحث‌های مقاومتی و نظامی.

 

 

صلح میرزایی در ادامه معرفی کتاب می‌گوید:« در کنار این بحث، راه حل دیپلماتیک مطرح می‌شود که آن هم از فرمایشات مقام معظم رهبری است:« اگر نخواهد این مسئله با جنگ حل شود یک راهکار مردم‌سالارانه پیشنهاد داده می‌شود که در این مرحله رای‌گیری شود و ساکنان اصلی فلسطین در هر جای جهان رای بدهند اگر خواستند اسراییل بماند خب بماند و درصورتی که نخواستند مشخص شود اینهایی که از کشورهای دیگر آمدند در فلسطین بمانند و یا نه و اسم کشورش فلسطین باشد.»

 

 

او ادامه می‌دهد:« کتاب کلا آرمان‌های مقام معظم رهبری در رابطه با حذف رژیم صهیونیستی است که یک مدل نظامی دارد یک مدل مردم‌سالارانه دارد که رای‌گیری انجام شود رژیم بماند یا نه.»

 

 

صلح‌میرزایی اظهار می‌دارد:« نکته جالب این که کتابی که نتانیاهو در دست می‌گیرد نسخه فارسی آن است و این که این کتاب چطور خراج شده و به دست آنها رسیده نمی‌دانم. در حالی که کتاب نسخه انگلیسسی هم دارد و قابل دانلود است.»

 

 

به گفته او کتاب «فلسطین از منظر آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای » در 8 بخش نگارش شده و چون بنای انتشارات این است که فقط صحبت‌های ایشان باشد و تحلیل را در کنار کتاب نمی‌پذیرد هیچ تحلیلی در رابطه با سخنان آقا در ضمیمه کتاب نیامده است و مقدمه کتاب را آقای دکتر ولایتی نوشتند که خود ایشان کتابی در مورد فلسطین دارد.

 

 

گفتنی است بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی اخیرش در سازمان ملل نسخه‌ای از کتاب«فلسطین از منظر آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای» را در دست گرفته و آن را آخرین کتاب رهبر معظم انقلاب دانست که نقشه راه نابودی اسرائیل در آن گنجانده شده است! وی در حالی که اطلاعاتی ناقص و غیر مستند به حاضران ارائه می‌کرد، با عصبانیت از اهداف و سیاست‌های ایران درباره نابودی اسرائیل سخن می‌گفت.

 

 

«فلسطین از منظر آیت‌الله ‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای مدظله العالی» عنوان اثری منتشر شده از سوی انتشارات انقلاب اسلامی‌ است. این کتاب به مرور بیانات رهبر معظم انقلاب در هشت بخش کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسئولیت‌ها، جنایات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ روشن درباره فلسطین گنجانده شده است. قبل از ورود به مطالب اصلی و به‌عنوان دیباچه‌ مطالب، در فصلی مجزا با عنوان «یادی از دومین روز قدس» متن کامل بیانات معظم له در خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران در تاریخ 17 مردادماه 1359 درج شده است.

 

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات